To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - klocki hamulcowe - jakie i skąd?

Wedrowiec - 18-04-2013, 09:27

Hamulce przestały piszczeć, nie pyli się też już tak. Generalnie jestem póki co zadowolony.
alfredo - 27-08-2013, 13:19

Wedrowiec napisał/a:
Hamulce przestały piszczeć, nie pyli się też już tak. Generalnie jestem póki co zadowolony.

Wędrowcze, jak klocki się sprawują?
Zastnawiam się, czy nie brać ATE, w poprzednim aucie takie miałem i zero problemów.
Warto dopłacać 100% do ATE względem FERODO?

Jeśli ktoś wymieniał na ATE, FERRODO lub TRW, niech napisze swoje spostrzeżenia (pylenie, piszczenie itp.).

Wedrowiec - 27-08-2013, 16:13

Sprawują się bardzo ładnie.
Właśnie ostatnio przy myciu auta na działce dotarło do mnie, że po jakichś 5K km felgi z przodu mają mniej pyłu niż przy oryginalnych klockach po 1000 km. A w sumie to tego pyłu to praktycznie nie ma (brud tylko zebrany "z zewnątrz" ;) ). Coś tam sobie piskało ostatnio - raz czy dwa - ale to właśnie 1-2 razy na te 10K km przejechane a na oryginalnych zdarzało się to kilka razy w tygodniu.

Nie wiem tylko jak zużycie, za 2 miesiące będę miał przegląd to się dowiem ile zeżarło po przejechaniu ~13K km.

krzychu - 27-08-2013, 20:27

To czy pył na klockach jest widoczny czy nie w dużej mierze zależy od wilgotności...
rezon - 27-08-2013, 20:29

alfredo napisał/a:
Warto dopłacać 100% do ATE względem FERODO?
nie warto. To klocki podobnej jakości - mowa oczywiście o wersjach std. obydwu firm. TRW też są podobnej jakości. Co prawda nie w ASX, ale miałem wszystkich trzech firm. Ostatnio preferuję EBC Greenstuff - mniej pylą i wyraźnie lepiej hamują.
Wedrowiec - 27-08-2013, 22:16

krzychu klocki kupiłem w styczniu więc w sumie praktycznie każdą pogodę odbębniły, auto myję raz na pół roku, ostatni raz na Wielkanoc bodajże - i od tego czasu praktycznie zero pyłu. Na oryginalnych 2 tygodnie po myjni potrafiło już się sporo uzbierać.
rezon - 28-08-2013, 07:45

Wedrowiec napisał/a:
Na oryginalnych 2 tygodnie po myjni potrafiło już się sporo uzbierać.
takie badziewie, jakie idzie na pierwszy montaż w Mitsu ti naprawdę trudno znaleźć. W tym przedziale cenowym to tylko w ASO ;) . W Outkach gratisowo były jeszcze efekty akustyczne - buczenie klocków. Zalecana reakcja przez Mitsu - zamiana miejscami klocków i prowadniczek - skuteczność <1000km. Po zamianie na zamienniki skuteczność dożywotnia ;) . O różnicy skuteczności hamowania i cenowej to już nawet nie wspominam
quarniento - 02-09-2013, 17:54

UWAGA, dla kogoś kto jeszcze nie zmieniał klocków.....dla mnie szok, 28kkm i hamowałem blachą o tarcze, stokowe klocki chyba z szarego mydła robią.
Przez swoją "pewność", że to wszystko inne stuka, puka tylko nie klocki zafundowałem sobie dwa tygodnie wcześniej przegląd (się zajrzy przy okazji) oraz nowe tarcze. Całe szczęście, że ASO z ludzką twarzą, zakręcili się i wyjechałem tego samego dnia na komplecie TRW bo ceny oryginałów doprowadzają do płaczu.

Krzych1 - 28-01-2014, 12:10

Wątek dotyczy klocków hamulcowych. Chyba nie ma sensu zakładać kolejnego w temacie tarcz hamulcowych, więc zapytam tutaj. Czy zmienialiście już przednie tarcze? Jeśli tak to po jakim przebiegu?.
Pozdrawiam

Anonymous - 14-07-2014, 11:01

Dzień dobry
Czy ktoś z Klubowiczów ma jakieś informacje o zamiennikach tarcz hamulcowych (przednie i tylne) dla ASX DiD (150 kM). Serdecznie pozdrawiam.

Krzych1 - 14-07-2014, 11:33

Na przód kupiłem EBC D7380 (czekają na wymianę).
Anonymous - 14-07-2014, 12:07

Dziekuje za super szybką odpowiedź.
Serdecznie pozdrawiam
wlodbial

BaRiBaL - 05-01-2015, 21:23

37500km przebiegu i zmiana klocków z przodu na FERODO FDB4388. Wydaje się, że faktycznie mniej pylą ale ciężko to stwierdzić z całą pewnością ze względu na pogodę (wilgoć). Najważniejsze jednak, że jak na razie, czyli po przejechaniu ponad tysiąca kilometrów, NIE piszczą podczas hamowania. Błoga cisza :)
Zobaczymy jak z trwałością...

vavoom - 08-01-2015, 21:24

BaRiBaL napisał/a:
37500km przebiegu i zmiana klocków z przodu na FERODO FDB4388 (...) Najważniejsze jednak, że jak na razie, czyli po przejechaniu ponad tysiąca kilometrów, NIE piszczą podczas hamowania

Wymieniłem na te same klocki (pierwsza wymiana przy 92 000 km), przejechałem na nich do tej pory 30 000 km i nie piszczą.

Wedrowiec - 08-01-2015, 21:34

vavoom przejechałeś na fabrycznych klockach 92 000 km??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group