To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] delikatnie blokujący się pedał gazu

pompec - 17-01-2013, 21:18

tomek84 napisał/a:
ciesz się, że jeszcze jeździ
http://www.joemonster.org...prawiac_silnika


[ Dodano: 17-01-2013, 20:56 ]
do przepustnicy masz specjalny srodek do gaznikow i przepustnic, moze byc tez zwykle nitro


czytaj uważnie... mowa była o mechanizmie przepustnicy... oczywiście, że przepustnicę czyszczę specjalnym preparatem...

[ Dodano: 17-01-2013, 21:19 ]
yaro1976 napisał/a:
proponuję, ściągasz gumowy wąż dolotowy, psikasz na klapkę przepustnicy wd lub inny rozpuszczacz, szmatka na palec, i ścierasz rozpuszczony nalot wokół klapki, zarówno na dole, jak i na górze, po całym obwodzie, drugą ręką otwierasz przepustnicę maksymalnie aby ułatwić sobie dojście zarówno od góry jaki z dołu, u mnie to zawsze pomaga, bo to małe przyblokowanie jest wkurzające, szczególnie przy automacie


tak właśnie robiłem jak sam czyściłem...

Tomek - 17-01-2013, 21:23

pompec napisał/a:


czytaj uważnie... mowa była o mechanizmie przepustnicy... oczywiście, że przepustnicę czyszczę specjalnym preparatem...


masz racje, nieuważny ze mnie czytacz

[ Dodano: 17-01-2013, 21:33 ]
tak czy tak lepszy jakiś smar niż WD, które to ma wiele cech i zastosowań, poza smarowaniem

tresorex - 17-01-2013, 22:47

Ja mam podobnie teraz. A kiedyś w CA0 tak miałem:

https://www.youtube.com/watch?v=_bU_zzhEqNY

i przyczyną była właśnie brudna przepustnica. Dzień wcześniej zdjąłem rurę słonia otworzyłem przepustnicę i wsadziłem do środka paluch żeby zobaczyć czy jest dużo syfu. Przypadkiem paluchem nagarnąłem ten syf na styk blaszki przepustnicy i się przyklejała.

fj_mike - 17-01-2013, 22:47

tomek84 napisał/a:
tak czy tak lepszy jakiś smar niż WD, które to ma wiele cech i zastosowań, poza smarowaniem

WD to żaden smar, ja uzywam oleju do kompresora.

[ Dodano: 17-01-2013, 22:48 ]
tresorex napisał/a:
przyczyną była właśnie brudna przepustnica.

Moja jest czysta a problem pojawia się praktycznie raz w roku (w okolicach zimy, może to przypadek). Po przesmarowaniu ustaje.

Owczar - 17-01-2013, 22:52

Też mam czasem wrażenie, że pedał stawia opór. Widać kolejna ciekawa przypadłość galanta ;)
polaff - 17-01-2013, 22:55

a może ma to związek z licznymi otworami podciśnieniowymi w okolicach przepustnicy...???>>>???
deejay - 17-01-2013, 23:00

Owczar napisał/a:
Też mam czasem wrażenie, że pedał stawia opór. Widać kolejna ciekawa przypadłość galanta


Po prostu gardziel jest na tyle szczelna ze sie blokuje sama przepustnica w niej . Dlatego trzeba ja minimalnie uchylic tą właśnie śrubką i po problemie . Przerabiałem tan problem wiele razy nie tylko w Mitsubishi :wink:

Ps; Przepustnica nigdy nie moze byc szczelnie domknieta , zawsze musi byc minimalnie uchylona , tak aby dostrzec padąjace przez nią światło .

Hugo - 18-01-2013, 08:06

yaro1976 napisał/a:
ściągasz gumowy wąż dolotowy, psikasz na klapkę przepustnicy wd lub inny rozpuszczacz, szmatka na palec, i ścierasz rozpuszczony nalot wokół klapki, zarówno na dole, jak i na górze, po całym obwodzie, drugą ręką otwierasz przepustnicę maksymalnie aby ułatwić sobie dojście zarówno od góry jaki z dołu
Takie czyszczenie to żadne czyszczenie. Porządnie robi się to przez odkrecenie przepustnicy od kolektora ssącego i wyczyszczenie na blysk z obu stron (od strony kolektora jest bardziej zasyfiona zawsze).
Krzyzak - 18-01-2013, 08:37

deejay napisał/a:
zawsze musi byc minimalnie uchylona
ma bypas powietrza, więc nie jest konieczne lekkie uchylenie - w kontekście obrotów jałowych
wydaje mi się, że u mnie w obu Misiach jest całkowicie zamknięta - tylko w E32 (przez inne sterowanie wolnymi obrotami) jest lekko otwarta

Owczar napisał/a:
Też mam czasem wrażenie, że pedał stawia opór.
i ja u siebie zauważyłem to niedawno - no i poszukałem:
- linka chodzi elegancko
- przepustnica też
- pedał się zacina

więc przyjrzałem się na pedałowi i okazuje się, że tam jest taki dystans z plastiku czy czegoś podobnego i pedał się do niego "klei"
a występuje to tylko teraz, bo mam nadmuch gorącego powietrza na nogi i ogrzewa się ten pedał właśnie :)
pryśnięcie WD niewiele daje, bo to tylko nafta - wyparuje i tyle

pompec - 18-01-2013, 10:28

Krzyzak napisał/a:
- pedał się zacina

przy czym ja u siebie to miejsce wyeliminowałem sprawdzając jak wciska się pedał na tempomacie (oczywiście chodzi o wciskanie ze stanu pierwotnego)... chodzi jak po maśle...

radek79 - 18-01-2013, 12:19

też miałem z tym problem, po wyjęciu linki chodziła dobrze , po za łożeniu wyraźnie było czuć opór , kupiłem nową linkę i po problemie , nowa linka gazu tylko w aso mitsu, koszt 240zł
sveno - 22-01-2013, 16:16

tomek84 napisał/a:
ciesz się, że jeszcze jeździ :badgrin:
http://www.joemonster.org...prawiac_silnika
w naszym V6 to raczej nie możliwe, po pierwsze zapłon iskrowy, a po drugie brak turbiny która da olej jako paliwo :)

u mnie też gaz się czasami przycina

Krzyzak - 22-01-2013, 16:18

wczoraj powalczyłem i sukces
linka zdemontowana, do środka kilka kropel gorącego oleju
pedał przesmarowany
przepustnica wyczyszczona

dziś się nic nie blokuje
czas operacji - 20 minut

pompec - 22-01-2013, 17:30

w weekend przeczyściłem przepustnicę i sytuacja uległa drastycznej poprawie... widać mechanik czyścił niezbyt dokładnie...
SPIDER-ek - 22-01-2013, 19:29

Czasem mam to samo, po dłuższej jeździe, ale nie zawsze. Ciekawe bo ostatnio się to nie zdarzało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group