To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - ETACS - Opcje komputera pokładowego.

Luk - 26-01-2013, 18:37

boski napisał/a:
a funkcja follow me home?

A to nie wiem, ale jak bym miał, to bym wyłączył, ze względu na oszczędność akumulatora (zwłaszcza w te mrozy). Mi akurat nie jest to do niczego potrzebne.
Co do świateł dziennych, to są 2 tanie wyjścia: uaktywnienie w ASO tzw. trybu skandynawskiego, czyli zapalają się światła mijania same, po włączeniu silnika, albo dodanie modułu, który zapala światła DROGOWE z obniżonym napięciem. Być może pierwsze rozwiązanie możesz ustawić sam, jak masz fabryczną nawigację, ale nie wiem.

tyku - 27-01-2013, 11:42

Luk napisał/a:
Być może pierwsze rozwiązanie możesz ustawić sam, jak masz fabryczną nawigację,
- tylko ASO , wyłączyli mi bo zakładam moduł, który zapala światła DROGOWE z obniżonym napięciem.
jaca71 - 27-01-2013, 13:39

dv24v napisał/a:
Radio przestawic na czestotliwosci EU i Rds
- nie da się. co gorsza wsadzenie europejskiego radia niewiele pomaga - robi się samo na europejskie.
dv24v napisał/a:
Wylaczyc czujniki cisnienia w kolach.
- nie da się, ktoś wyłaczył ale potem samo wróciło ;)
dv24v napisał/a:
Ustawic przygaszone swiatla mijania, jako dzienne itp.
- tak jest fabrycznie i mi pasuje ;)
dv24v napisał/a:
Klime, aby mozna bylo wylaczyc. Kiedy ustawimy nadmuch na szybe.
- nie da się ;)
Trik - 27-01-2013, 20:53

dv24v napisał/a:
A jakie sa koszta jesli chodzi o ASO i zmiane takich roznych ustawien

Trzeba liczyć ze 150 za podłączenie kompa i ew za dodatkowy czas pracy speca z aso, po cenach ASO, jeśli nie wyrobi się w roboczo-godzinę. Pod warunkiem, że jest to człowiek który chciał i miał możliwość zapoznać się z wszystkimi możliwościami sprzętu i ETACS-u w danym roczniku.

Luk - 27-01-2013, 20:57

dv24v napisał/a:
A jakie sa koszta jesli chodzi o ASO i zmiane takich roznych ustawien.

Koszta są tylko za podłączenie kompa, bodajże 150 zł. A jak już podłączą, to mogą poprzestawiać wszystko. Jeżeli robisz przeglądy w ASO, to i tak podłączają do kompa (w cenie przeglądu) i wtedy zmiana opcji jest niejako za darmo. Jeżeli robisz nie w ASO, to nie da się zmienić opcji z poziomu uniwersalnego kompa, warsztat musi mieć MUT-a. A że to drogie, to przeważnie nie ma.
Ale tak jak napisał Jaca71, nie wszystko się da przestawić.

tokyo - 03-02-2013, 20:49

Witajcie
Wiekszosc tych funkcji jest dostepna z kompa serwisowego i nie trzeba jechac do wawy lub kielc tylko do dobrego elektryka co zna funkcje mut -III.
Czesc tych rzeczy co piszesz jest normalnie dostepna lub po podlaczeniu kompa niautoryzowanego - tutaj dotyczy funkcji z aut amerykanskich dostosowanych do aut europejskich, ale w tym przypadku czasami moze byc wysypanie sie kompa ETACS.
Koledzy funkcje ktore kolega wymienil sa oczywiscie dostepne w kompie ETACS, ale dla roznych modeli oraz roznych rynkow i specyfikacji. Mozliwe jest ich uruchomienie, ale jak nie ma instalacji to nic to nie zmieni
- radio oryginalne przestawione z US na Eu z RDS
dostepne w mut-III
- nadmuch na szybe z mozliwoscia wylaczenia klimy recznie
dostepne w mut-III, na to jest kombinacja klimatroniku
- zmiana rozmiaru kol wpisanego do sterownika. jesli jest zly, to glupieja systemy bezpieczenstwa i automat. kiedy prawidlowy, to wszystko jak nalezy i prędkościomierz wskazuje normalnie
nie glupieja, bo przeliczana jest z czujnika wzdluznego, a dopuszczalne sa zmiany na poziomie 5-10%
dostepne w mut-III
- wylaczenie czujnikow cisnienia. mozna tez zmienic prog, wysw. alarmu. np. z 2,4 na 2,1bar
dostepne z kompa nieautoryzowanego lub fabrycznego z odblokowanym mut-III na wszystkie rynki
- samoblokujace sie drzwi, po przekroczeniu 10km/h
dostepne z kompa nieautoryzowanego
- uruchomienie systemu ESS. tzn. wlaczanie awaryjek lub stop. b. szybko. kiedy auto gwaltownie hamuje, lub wpadnie w poslizg
dostepne w mut-III
- wylaczenie inspekcji na stale, lub jak kto chce
dostepne w mut-III
- wlaczenie swiatel dziennych na przygaszonych mijania lub DRL
dostepne z kompa nieautoryzowanego dla aut amerykanskich w europejskich nie ma instalacji pociagnietej z kompa
- zmiana ustawien, poziomowania xenonow. statyczne i dynamiczne
co to jest statyczne a dynamieczne
czesc aut amerykanskich ma zalozone xenony bez automatycznego poziomowania i jest to info dla kompa ( nie funkcja), aby nie szukal sterownika poziomowania
- uruchomienie wentylatora do chlodzenia SST
SST - :)
- wylaczenie brzeczyka od pasow. na poczatku cisza. po minucie kilka razy brzeczy i cisza
dla aut amerykanskich,dostepne z kompa nieautoryzowanego
- uruchomienie opcji ostrzegania, przed przekraczaniem predkosci
dla aut amerykanskich,dostepne z kompa nieautoryzowanego
- wylaczenie Abs i As(t)c
dotyczy to kiedy w aucie jest lub nie ABS i sytemow trakcji
- ustawienie rodzaju czulosci trakcji
tylko dla dedykowanych aut
- wylaczenie poduszek, napinaczy, kurtyn
ingerencja w sterownik poduszek, informacja dla sterownika jakich poduszek ma szukac
- uruchomienie poziomowania i spryskow xenonow
musi byc instalacja do tego w aucie
- uruchomie coming leaving home lub welcome home
dostepne z mut-III lub instrukcja
- uruchomienie navi i kamerek. przod, tyl i boki
:) jak jest zainstalowane
- uruchomienie lub wylaczenie podswietlania stacyjki
:)
- ustawienie poj. baku paliwa i pojawiania sie rezerwy. mozna wylaczyc
informacja dla wyswietlacza opcja w codingu
- zmiana ustawien alarmu i centralnego
dostepne z mut-III i jezeli jest alarm w aucie fobryczny nie dokladany ( w europie/polsce evo x)
- uruchomienie i wyl. ostrzezen o oleju i plynie do spryskow
dostepne z mut-III
- przestawienie odczytu predkosci z mph na km/h
dostepne na wyswietlaczu
- przestawienie ustawien kontroli zaplonu. jesli ktos ma Us. to moze miec problem z czestymi chcekami. zglaszajacymi bledy sondy przepustnicy itp.
dostosowanie sterownika silnika
- zmiana ustawien audio. przypisanie konkretnej liczby glosnikow lub naglosnienia Premium
dostepne mut-III informacja
- zmiana ustawien tapicerki z tekstylnej na skore. pewnie chodzi o podgrzewanie
dostepne mut-III tylko informacja do specyfikacji
- automatyczne wlacz. i wylacz. swiatel mijania, albo dziennych. po spuszczeniu recznego. wylacz. sie po otwarciu drzwi.
dostepne mut-III, z czego wyl jest to std po otwarciu drzwi
- zmiana ustawien napiecia do szyb. np. po wylaczeniu zaplonu od razu odcina napiecie. a moze byc tak, ze po 30 min.
dostepne z mut-III lub jezeli ktos ma orginalne navi ( o ile pamietam 30,60,90)
- zmiana ustawien szyberdachu. podobnie, oraz zamykanie i otwieranie na pilota.
jezeli jest podlaczone do systemu komfort w aucie, a to chyba dotyczy innych modeli mitsu
- przyuczanie nowych kluczykow i pilotow.
dostepne z mut-III
- uruchomienie komfort. spryskiwaczy szyby. tzn. raz krotko i spryskuje 4x pomiedzy ruchami wycieraczzek.
dostepne w mut-III lub chyba w navi to jest
- zmiana napiecia rodzaju zarowek
napiecie w samochodzie jest jedno :)
- uruchomienie halogenow, przeciwmgielnych itp.
dostepne z mut-III
- zmiania wlaczenia halogenow. mozna od razu wlaczyc halogeny. halogeny z dlugimi. halogeny gasna, gdy dlugie itp.
dostepne z mut-III
- odblokowanie wszystkich drzwi, przy kolizji
to jest std
- przypominanie o zostawionym kluczyku
dostyczy systemu KOS
- klakson przy zamykaniu drzwi
dla aut amerykanskich, europejskie nie maja klaksonu alarmu
- uruchomie pre-alarmu
amerykanskie, europejskie tylko EVO X
- panic alarm
amerykanskie na pilocie masz przycisk PANIC
- alarmu predkosci, przy 120 km/h
amerykanskie w europejskich dostepna regulacja predkosci
- sterowanie wentylatorem chlodnicy
na czym ona polega :)
- zmiana ustawien meldunkow o oblodzeniu
dostepne
- zmiana ustawien czujnikow zmierzchu i deszczu
dostepne z mut-III lub gdy ktos ma navi
- zmiania ustawien pracy wycieraczek
dostepne z mut-III lub gdy ktos ma navi
- zmiana ustawien wydajnosci sprezarki klimy
tego nie zmienisz poniewaz jest czujnik cisnienia ktory reguluje sprezarka oraz wentylatorami
- zmiana jezyka menu na: ang, jap, fran, hiszp, wlosk, niemiec, portug, duns, szwed, rus, chin, arab
dostepna z menu wyswietlacza lub mut-III
- ustawienie tolerancji predkosci w stand. Eu, Us itp.
dostepna z mut-III
- zmiana ustawien temp. klimatu
f/c to jest dostepne zmiana jednostek
- wylaczenie dzwiekow przypominaczy
dostepne w mut-III
- wylaczenie trybu wypozyczenia auta
:)
- wylaczenie komunikatu DPF
to dotyczy Diesla, ale nie polecam bo koszty uuuu :) , jak w pore nie pojedzie sie do serwisu
Wiekszosc z tych rzeczy dotyczy wszytkich modeli z mitsu od 2005 roku (colt,pajero,lancer,l200,asx,outlander)
Jednak sa rzeczy,ktorych sie nie przeskoczy ze wzgledu technicznego brak instalacji (np.: DRL przygaszane - jest miejsce pod maska na przekaznik, ale brak pinow i instalacji)
Pozdrawiam

tokyo - 04-02-2013, 22:31

:)
To co napisalem to po to, aby uswiadomic co mozna a co nie w serwisie
Co do konkurencji to gdybym sie bal to nie pisalbym/odpowiadal/pomagal na forum.
Pozdrawiam
P.S.
Opcje ktore napisales sa dostepne,jednak w przypadku ustawiania tych opcji z poziomu kompa nieautoryzowanego jak sie zwiesi komp Etacs (dotyczy aut europejskich) to naprwde jest duzy problem: brak immo, nie chodzi radio problemy, z systemami trakcji- brak, brak lub niewlasciwe dzialanie pilotow, wylaczony KOS itd
Komp nieautoryzowany ma "maske" opcji, a Etacsy nie sa jednakowe. Maja mniej lub wiecej opcji. Szczegolnie przelomowym rokiem byl MY09 oraz koncowka MY10 kiedy wprowadzono inne Etacsy

boski - 04-02-2013, 23:42

dzieki Panowie.

Reasumując są możliwości a reszta zależy od "specjalistów ds. serwisu". Jutro przetestuje wrocławski Germaz ciekawe co mi odpowiedzą na chęć aktywacji follow me home, opuszczania szyb, i funkcji świateł awaryjnych przy nagłym hamowaniu.

pozrdro600

[ Dodano: 04-02-2013, 23:46 ]
z drugiej strony nie uważacie, że auto które ma takie możliwości powinno mieć aktywne dużo więcej niż ma? mnie np. [edit] to że jeśli mam opcje opuszczania szyb na postoju to nie mogę tego zrobić bo jakiś baran nie aktywował, czy funkcja follow me home nie działa bo tak! Z drugiej strony jesteśmy zasypywani katalogami w których nasze pędzidła robią niemalże "lache" kierowcy a po odbiorze auta okazuje się ze nic nie ma.

londolut: Wykropkowany wulgaryzm nadal jest wulgaryzmem. Następnym razem będzie warn.

Luk - 05-02-2013, 00:09

boski napisał/a:
jeśli mam opcje opuszczania szyb na postoju to nie mogę tego zrobić bo jakiś baran nie aktywował

Ale aktywują Ci to za free, podczas przeglądu... Tak samo ze światłami "dziennymi", jedni chcą, inni nie.
Inną sprawą jest, że każdy powinien dostać z samochodem listę, co można ustawić. Ja na przykład nie wiedziałem, że można ustawić follow me home...

boski - 05-02-2013, 00:16

do najblizszego przeglądu jakiś mniesiąc, ja akurat naleze do tych chcących mieć "już" więc rano przetestuje Geramz :-)

z ta lista to masz rację tak powinno być. chyba że kupujesz VW i masz wpływ na to co uaktywaniasz a czego nie.

Luk - 05-02-2013, 00:21

boski napisał/a:
chyba że kupujesz VW i masz wpływ na to co uaktywaniasz a czego nie.

Ale to chyba w wyższych wersjach? Bo musi być jakiś ekran do tego? A teraz porównaj ceny i wygląd VW i Lancera... :wink:

Luk - 05-02-2013, 00:31

No dobra, a teraz niech mi ktoś napisze, czy w Lancerze z 2008 r, wersja Invite, można ustawić blokowanie drzwi powyżej jakiejś prędkości/po ruszeniu? Bo z tego co pamiętam, to na forum już o tym było i wniosek był, że się nie da, bo to funkcja alarmu, a nie kompa...
Trik - 05-02-2013, 01:29

Wszystko zależy od ETACS i co w nim było przed 2010. Naprawdę trzeba to lubić i znać żeby połapać się w tych wszystkich wł./wył. patrząc w ekran. W lancerach do MY10 mamy to szczęście że siedzi w nich sporo wolnych kabelków do wykorzystania, których w wersjach MY10 i wyżej już podobno brakuje.
Żebym nie mieszkał 600km od Śląska to bym podjechał do Tokyo żeby sprawdzić co się tylko da i aktywować co potrzeba.
Np. taka pierdółka jak poziom płynu spryskiwaczy. Jeśli jest w zbiorniku czujnik (trzeba szukać za zderzakiem) to może być dostępna taka opcja. I tak jest ze wszystkim. Najgorsze jest to, że wiele zależy na jaki rynek/region wypuszczone jest auto EU, US, RU, JP.
dv24v napisał/a:
aby przy kolizji sie same odblokowaly
Tylko że to jest standard, a chodzi o to czy działa to w druga stronę.
Luk napisał/a:
blokowanie drzwi powyżej jakiejś prędkości/po ruszeniu

krzychu - 05-02-2013, 13:19

tokyo napisał/a:

Komp nieautoryzowany ma "maske" opcji, a Etacsy nie sa jednakowe. Maja mniej lub wiecej opcji. Szczegolnie przelomowym rokiem byl MY09 oraz koncowka MY10 kiedy wprowadzono inne Etacsy


Inne czy bardziej właściwe słowo to okrojone?

boski - 05-02-2013, 17:24

dzis umówiłem sie we wrocławskim Germazie na próbę aktywacji kilku funkcji. Koszt podpięcia do komputera to 120 zł wprowadzenie zmian to dodatkowe ok 120 zł. Łącznie zapewniono mnie że nie cała usługa nie przekroczy 250zł.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group