To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Brak iskry

zbyniu183 - 09-02-2013, 17:15

wiec tak problem jest nadal elektryk mnie zrobil w bambuko cewki byly podmienione czujnik połozenia walka rozrzadu wymieniony i dalej niema iskry pomocy walcze z tym juz 2 tygodnie i dalej nic ????
moze wiece gdzie znajduje czujnik polozenia walu korbowego lub kots wie gdzie jest jakis dobry elektryk na slasku????

robertdg - 09-02-2013, 18:43

Czujnik położenia wału korbowego znajduje się za osłoną rozrządu, trzeba zdemontować koło pasowe i obudowy rozrządu, czujnik będzie widoczny pomiędzy kołem zebatym wału korbowego a kołem zebatym napędu pompy olejowej
zbyniu183 - 09-02-2013, 21:13

aha i jak myslicie czy moze to byc to bo cewki sprawdzone czujnik polozenia walak rozrzadu i pozostal wlasnie ten czujnik jak i imo ale imo to chyba grubsza sprawa tak mi sie wydaje
robertdg - 09-02-2013, 21:16

A były wogóle sprawdzane kody błędów :?:
zbyniu183 - 09-02-2013, 21:40

wiesz co bylo juz trzech elektrykow i zaden nie powiedzial mi nic konkretnego a jesli ja mam wymieniac wszystko po koleji to mija mi sie to z celem.
jak wroce w wtorek z holandii to sprawdze te bledy
a powiedz mi czy ten czujnik pasuje tez od 2.5 czy nie ???

robertdg - 09-02-2013, 21:49

Różnią się
zbyniu183 - 09-02-2013, 22:36

aha czyli bedzie ciezko znalezc uzywke nawet ???
robertdg - 10-02-2013, 09:41

Ogólnie rzecz biorąc to używki są, tylko ich kwota jest szalona, nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd, ale wydaje mi się, że ten sam sensor posiada czujnik od Galanta 2.0TD, 2.4GDi, 2.4ES, Carisma 1.6 16V, 1.8 16V, 1.8GDI przed liftem wszystko, długością przewodu nie ma się co przejmować, ale jezeli masz mozliwośc to można by to sprawdzić, bo jak wspomniałem wczesniej to sa moje przypuszczenia.

Ewentualnie test elektryczny tego czujnika, podczas kręcenia silnikiem na terminalu 89 ECU napięcie powinno oscylowac pomiędzy 0.4 - 4V

zbyniu183 - 10-02-2013, 10:28

to w wtorek to sprawdze sobie bo jestem narazie w holandii i jutro dopiero wyruszam do polski i bede miał czas zobaczyc :D a powiedzcie mi czy jak peknie pasek balansowy to stanie sie cos z silnikiem ???
Owczar - 10-02-2013, 18:01

Ale to wymieniane w ciemno jest bez sensu!!! Cały układ czujników jest monitorowany i diagnozowany przez ECU. Jeśli ECU nie zgłasza żadnego błędu to czujniki od razu można wykluczyć i skupić się na układzie wykonawczym.

Podłączasz oscyloskop do wyjścia ECU - sygnał sterujący cewkami i sprawdzasz sygnał. Na podstawie wyników można coś dalej myśleć. Wymiany w ciemno to można w gaźnikowych autach robić.

zbyniu183 - 10-02-2013, 18:18

ale ja nie wymieniam w ciemno tylko podmieniam bo bylo juz trzech elektrykow podlaczali kompy i nic wiec musze sam to zrobic metoda prob i bledow
Owczar - 10-02-2013, 18:23

zbyniu183 napisał/a:
wymieniam w ciemno tylko podmieniam


A co za różnica? Widać tacy elektrycy...

Masz auto przedliftowe. Wystarczy zakręcić parę razy rozrusznikiem, a potem wymrugać błędy i żaden elektryk nie potrzebny. Gorzej jak nic nie wykaże. Wtedy do zbadania układ wykonawczy, ew immo.

komarsnk - 10-02-2013, 18:24

Owczar napisał/a:
Jeśli ECU nie zgłasza żadnego błędu to czujniki od razu można wykluczyć i skupić się na układzie wykonawczym.

Owczar, problem w tym, że (jesli dobrze wyczytałem) kolega zbyniu183 jeszcze nie wymrugał błędów i tylko niepotrzebnie bije pianę.
zbyniu183 napisał/a:
ale ja nie wymieniam w ciemno tylko podmieniam

A czy to nie to samo? :roll:
Wymrugaj błędy i napisz co wyszło - wtedy można dumać :)
Szerokiej drogi ;)

Owczar - 10-02-2013, 18:33

W co drugim temacie na forum jest napisane żeby zacząć od wymrugania błędów. To jak pytanie czemu herbata się nie zaparza.... pierwsze pytanie to czy ugotowałeś wodę ;)
zbyniu183 - 18-02-2013, 14:29

juz juz wymrugalem i znalalzlem pasek balansowy pekniety i uszodzony czujnik polozenia walu korbowego
potrzebuje czujnik na allegro znalazłem ale do 2.5 a tu kolega pisal ze raczej nie podejdzie ale z tego widze to one raczej sie niczym nie roznia?? chyba ze tam w srodku
a i jeszcze jedno czy w tych czujnikach jest jakis pylyn czy cos w tym stylu bo w miejscu gdzie jest pekniecie wyciakalo mi cos takiego ??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group