Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Po 3 godzinach padł akumulator.
adaśko - 27-01-2013, 20:51
Bismarck, a ja mam w swojej carismie akumulator od malucha bo jak ją kupiłem to ma założony jakiś włoski akumulator 60 Ah i prąd rozruchowy 450 A i nie mam żadnych problemów z nim nawet w najgorsze mrozy a na podlasiu jak wiadomo są one największe więc nie potrzebny jest wcale jakiś duży akumulator jak widać ale najważniejsze żeby wszystko było sprawne w aucie
cwaniak - 27-01-2013, 21:17
adaśko, dobrze gadasz, ja w poprzedniej Cari 1.6 16v miałem tez taki mały akumulatorek. cari stała z dwie doby nie odpalana, a da dworze grubo ponad -30 i bez problemu za pierwszym razem odpaliła.
carismax, raczej to normalne w tym modelu, u mnie też za szybko się nie nagrzewa.
Bismarck - 28-01-2013, 09:17
adaśko napisał/a: | jakiś włoski akumulator 60 Ah i prąd rozruchowy 450 A
ale najważniejsze żeby wszystko było sprawne w aucie |
1. sam widzisz a czy to bedzie od malucha czy roweru to bez znaczenia jezeli w miare pasuja parametry aku do autka ,a nie chce mi sie tlumaczyc dlaczego do roznych samochodow sa stosowane rózne akumulatory - to moszesz sobie pocztyac na google
a co do 2 informacji to masz 100% racje
dla informacji są dwie wielkości: pojemność i prąd rozruchu. Pierwsza z nich określa ile energii elektrycznej akumulator jest w stanie zmagazynować. Podawane jest to amperogodzinach (Ah) i można przyjąć, choć z pewnym zastrzeżeniem, że im większa pojemność tym lepiej, bo dłużej będzie można korzystać z rozrusznika czy innego odbiornika prądu.
Drugi parametr, wyrażany w amperach (A), mówi o zdolności baterii do szybkiego oddawania prądu w niskich temperaturach. Jest to wbrew pozorom bardzo istotna właściwość. Cóż bowiem z tego, że do dyspozycji mamy wielki zasób energii, gdy może ona płynąć tylko cieniutkim strumyczkiem, a rozrusznik jak na złość potrzebuje jej dużo i w krótkim czasie, bo taka natura jego działania.
a co zrobisz i co zamontujesz twoja wola bo mnie to LOTTO
adaśko - 29-01-2013, 20:05
Bismarck, dobrze napisałeś dla wielu forumowiczów przyda sie taka informacja bo kupuja akumulatory patrzą c tylko na ich pojemność a nie prąd rozruchowy który zimą ma bardzo ważne znaczenie
carismax - 04-02-2013, 21:07
Dziś okazało się że słabym punktem mojej cari (pewnie innych też) jest blachówa pod akumulatorem. Wszędzie rdza, przez co kabel masowy nie dawał rady. Piotr wymienił mi jeszcze dziś świece i dorobił kable masowe. Pojeździmy zobaczymy co będzie.
Bismarck - 04-02-2013, 21:29
wyjdze na plus
zrob fotki moze sie komus to przyda
carismax - 05-02-2013, 08:06
Tak wygląda pod tacką akumulatora w 1.9 DiD
Na pierwszym zdjęciu czerwonymi kółkami oznaczyłem gdzie przypięta jest masa z akumulatora do kasty i do bloku silnika
Hugo - 05-02-2013, 11:06
Korozja potworna, musiało kiedyś dojść do wylania elektrolitu z akumulatora, mimo wszystko masa na podłużnicy powinna łączyć, gdyż gwint jest czysty.
Student - 07-02-2013, 07:54
Carismax po pierwsze to wyjmij zasłony z kratek, jest to pierwszy krok do zabicia Turbiny poprzez słabe chłodzenie intercoolera.
Jak słabo grzeje to sprawdź jeszcze termostat kosztuje grosze ok. 50zł .
Co z kablami pomogło?
|
|
|