To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Dziwny dzwięk

robertdg - 24-07-2014, 19:14

Sprawdź osłony na tłumiku, zwróc także uwagę na to, czy rezonans nie jest przenoszony na dźwignbię zmiany biegów, jezeli jest to do sprawdzenia rozrząd bo pewnie balans poszedł się urwać :P
Pieraś - 24-07-2014, 20:58

Dźwignia biegów nie drży, też o tym myślałem i nawet mocniej dźwignię trzymałem ale nic po ręce nie biło, a dźwiek był. Spróbuję jutro na kanał wjechać, a jak dalej będzie lało to pojutrze. Co do rozrządu, czy też balansu to bym słyszał to gdzieś na prawo, a to jakby w tej pinowej części deski rozdzielczej - jakby pod nią.
robertdg - 24-07-2014, 21:01

Pieraś napisał/a:
Co do rozrządu, czy też balansu to bym słyszał to gdzieś na prawo, a to jakby w tej pinowej części deski rozdzielczej - jakby pod nią.
Nie ma reguły, jak silnik ma wytracony balans to nosi po całej karoserii i to dośc przeraźliwie
Pieraś - 24-07-2014, 21:51

A to nie jest tak, że jak balans byłby uwalony to:
a. rzucalo by silnikiem jak wkręcam go stojąc w miejscu?
b. nie ma tego rezonansu, gdy kręcę go do odcinki stojąc w miejscu
c. gdyby balansowy sie urwał, to chyba by mi rozwaliło pokrywe od rozrządu lub rozrząd?

robertdg - 24-07-2014, 22:07

Scenariusze mogą być różne
ssemek85 - 24-07-2014, 22:14

Skoro na stojaka jest spokoj to może trzeba układ napędowy obejrzeć. czasem jest taki efekt ja poducha na skrzyni padnie bądz na silniku. może sie przemieszczać i napierać na którąś półoś. jakby drżało a nie drży. bardziej słychać niż czuć
Pieraś - 25-07-2014, 19:33

Cześć.

Temat zakończony smutnie :-/
Żeby nie wydłużać co i jak .. dziś przy ruszaniu, jakoś na 2 biegu przy moze 3k obrotow nagle odjęło moc jednocześnie słysząc tyrkotanie jakby pasek tarł o obudowę zębami. W ciągu może max. 2 sekund szybko wyłączyłem stacyjkę i zatrzymałem samochód. Jako, że kilka metrów od bramy działki rodziców, zepchnąłem go na działkę i zdjąłem górną pokrywę rozrządu (mam 2.0 benzyna, 98kW) - paski balansowy i rozrządu zerwane, a balansowy wkrecił się pod ten od rozrządu pod duże koło przy wałku rozrządu.

Jakie mam szanse na to, że zerwały się tylko paski i tłok(i) nie spotkał się z zaworem(-ami) ?? Nie było żadnego dźwięku uderzenia, czy też dźwięków walenia poza tym, że był dźwięk jakby faktycznie coś cyklicznie i szybko tarło o jakąś obudowę - co zresztą raczej dobrze kojarze widząc zerwany pasek :(

robertdg - 25-07-2014, 20:43

Nie masz żadnych szans, możesz jedynie liczyć na łud szczęscia, pozostaje próbnie załozyć nowy pasek rozrządu i zmierzyć kompresje


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group