To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - kilka pytań carisma 1.8 gdi 1999 rok.

artek 82 - 17-02-2013, 19:22

Witam! Tak jak pisze kolega wyżej w GDI po lifcie nie ma silniczka krokowego, a do wyczyszczenia nagaru w przepustnicy nie trzeba specjalnych środków, trochę benzyny szmatka i tyle. Ale panowie nie łudźmy się czyszczenie przepustnicy nie jest cudownym lekiem na wszystkie problemy w GDI, może jedynie coś poprawić (samopoczucie), walczyłem z tymi problemami tzn. falujące obroty, szarpanie, dławienie i naprawdę czyszczenie nic nie załatwi, tak samo nauka obrotów, może pasuje do starszych modeli, ale nie po lifcie. Oczywiście powodzenia!
Hugo - 17-02-2013, 19:48

Do likwidowania pisków, trzasków itp. na styku elementów polecam taśmę parcianą: http://www.nokaut.pl/akce...azek-kabli.html
nashkarol - 17-02-2013, 23:14

Hugo napisał/a:
Do likwidowania pisków, trzasków itp. na styku elementów polecam taśmę parcianą


Potwierdzam, w poprzednim aucie w kilka miejsc powtykałem parciankę i z mety zrobiło się ciszej ;) z tą tylną półką też coś wymyślę, niech tylko zrobi się cieplej ... Mocowanie tych osłon głośników trochę lipne jest, kilka razy ktoś musiał to wyciągać i nie trzymają już niektóre zaczepy.


Co do wypowiedzi Artek32 - być może nie ma to wielkiego wpływu, ale technicznie sama operacja jest prosta do wykonania i może warto się przekonać do kryje przepustnica po prawie 150 tysiącach przebiegu i trzynastu latach eksploatacji w różnych warunkach ;)

mitsufree - 18-02-2013, 00:15

zgadzam sie z kolegą nashkarol. ja mam nabite 167000 km. ostatnio rozmawialem ze znajomym z serwisu mercedesa. powiedzial mi ze przepustnice sie czysci w kazdym aucie, nawet jezeli nie ma sie z nią problemów. standardowa operacja jak wymiana oleju czy filtrów. :)

[ Dodano: 18-02-2013, 00:17 ]
powiedzial mi tez ze miał kilka takich przypadków w mercedesach jak ja, falujące obroty, przyspieszanie lub zwalnianie. powiedzial ze silnik dostawał za duzo powietrza. ale to w meśku, nie wiem jak to wyglada w mitsubishi.

artek 82 - 18-02-2013, 16:12

Może i trzeba profilaktycznie czyścić przepustnicę, ja zabrałem się do tego po 200 tys. przebiegu i nie miałem co czyścić bo była czyściutka jak łza. Problemem okazał się pęknięty elektromagnes (tak twierdził mechanik), po wymianie na inną problemy zniknęły oprócz falujących obrotów to chyba zmora wszystkich carism.
nashkarol - 19-02-2013, 10:23

artek 82 napisał/a:
problemy zniknęły oprócz falujących obrotów to chyba zmora wszystkich carism.


Może nie wszystkich Carism, a większości silników GDI ;) Dlatego jak widzisz czasami warto robić przy niej to, czego przy prostym "niemcu" się nie robiło ... Taka profilaktyka czasami może coś poprawić, a czasami tylko zapobiega dalszym "ekscesom" :P

mitsufree - 26-02-2013, 14:51

wyczyścilem przepustnice i przedmuchalem przepływomierz. Teraz jest MEGA !! silnik nie gasnie, obroty trzymają się równo i jezdzi gładko, nie przyspiesza sam i nie zwalnia sam :D jest SUPER !!

[ Dodano: 26-02-2013, 14:52 ]
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php

ale nie uzywalem czerwonego silikonu zamiast uszczelki na przepustnicy

[ Dodano: 26-02-2013, 14:52 ]
moja uszczelka była w dobrym stanie :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group