To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] ABS zębatka, cykanie przekażnika pompy ABS

Marcino - 25-02-2013, 04:05

zębatka ABS koroduje mocno, ja wyminiłem i skoczyły sie poroblemy terkotaniem ABS. Pamietaj żeby ją wkleić na klej do złączy .
k-gustak - 25-02-2013, 17:16

[Pamietaj żeby ją wkleić na klej do złączy .]- nie bardzo wiem o co chodzi myślałem ze tylko wybijam starą czyszcze miejsce i zakładam nową... mam ją jakoś wklejać? :|
scoratir - 26-02-2013, 01:02

Każdemu wydaje się że kupi łożysko, wsadzi w miejsce starego i już jest git. widzieliście kiedykolwiek jak się wkłada w fabryce gniazda zaworowe? Ano tak się robi że głowicę grzeje się na wysoką temperaturę, a same gniazda wkłada się w ciekły azot... po włożeniu gniazda w swoje miejsce w kilka sekund temperatura rozszerza materiały i gniazdo siedzi na wieków amen. A po co? A po to że jak zagrzejesz głowicę na 140stC to gniada nie wypadają samoczynnie ze swojego miejsca podczas ostrej jady... bo taką temperature może mieć sama głowica. Wszystko ma swoje miejsce... ale większośc ludzi nie potrafi tego ogarnąć. Podobnie jest z pierścieniami ABS...

Jeśli pierścień w palcach nie zachodzi to podgrzej go czymś, zasuń na swoje miejsce i poczekaj chwilkę. Jest jeszcze coś takiego jak klej do łożysk, ale to dopiero jak nowy pierścień będzie zbyt luźny.

k-gustak - 26-02-2013, 17:34

scoratir- o tych gniazdach zaworowych to mnie nie zaskoczyłeś ale z tym pierścieniem troche tak ... wiadomo że jak pierścień chodzi za luźno to cos trzeba zrobic ale na klej do łożysk to bym nie wpadł... :P
robertdg - 26-02-2013, 21:48

Niezłe czary :D koronka ABS to nie wieniec koła zamachowego, że trzeba grzać aby naszło, fabrycznie jest nabita na przegub i zapunktowana, ot cała filozofia, tyle wystarcza, ten element służy tylko do odczytu i nie napędza ani przez coś nie jest wspomagany więc wystarczy go swobodnie nabić i zapunktować.
k-gustak - 26-02-2013, 22:45

robertdg -właśnie myśle ze jak kupie nową część i wyczyszce miejsce to bez problemu najdzie, a o co chodzi z zapunktowaniem? :lol:
scoratir - 26-02-2013, 23:47

Zapunktowanie? Bierzesz punktak (taki twardy drut zaostrzony) i w miejscu łączenia koronki z przegubem uderzasz młotkiem w ten punktak, tak żeby powstał dołek. Dzięki temu koronka nie spadnie... o ile oczywiście nie jest zbyt luźna. A to podgrzanie nie zaszkodzi jeśli ciężko będzie nabić koronkę ;p
Marcino - 27-02-2013, 08:49

Ja nie wiem w czym macie problem zęby zastosować klej...
deejay - 27-02-2013, 10:31

scoratir napisał/a:
Zapunktowanie? Bierzesz punktak (taki twardy drut zaostrzony) i w miejscu łączenia koronki z przegubem uderzasz młotkiem w ten punktak, tak żeby powstał dołek. Dzięki temu koronka nie spadnie... o ile oczywiście nie jest zbyt luźna. A to podgrzanie nie zaszkodzi jeśli ciężko będzie nabić koronkę ;p


Ale uprzedzam , ostrożnie z nabijaniem , bo wieniec ABS-u jest bardzo kruchy , pęka nawet nie wiesz kiedy :wink:

k-gustak - 27-02-2013, 14:13

Wjechałem na kanał dzisiaj i obie zębatki są pęknięte :cry: ... a z tyły są identyczne zębatki ? z tyłu nie patrzyłem po wjechałem przodem i nie mogłem tylem wjechac bo bym nie wyjechal tyle sniegu mam przed garażem ... :wink:
krzysztof.kj5 - 27-02-2013, 15:28

Tylna zębatka to taki tryb, jest w środku piasty razem z łożyskiem, żeby ją zobaczyć musisz wykręcić piastę. Tylna nie pęka bo jest zasłonięta
k-gustak - 27-02-2013, 17:17

noo to chociaż tyle ze jest zasłonięta...mogli to jakoś inaczej zrobić z przodu ale cóż poradzić skośnooki tak zrobili i koniec. :mrgreen:
deejay - 27-02-2013, 18:45

k-gustak napisał/a:
noo to chociaż tyle ze jest zasłonięta...mogli to jakoś inaczej zrobić z przodu ale cóż poradzić skośnooki tak zrobili i koniec. :mrgreen:


W 80% aut jest takie rozwiązanie ze wieniec abs-u jest na przegubie . Niektóre łozyska maja juz w sobie powierzchnie magnetyczną i czujnik z łożyska bierze informacje , ale jak padnie to do wymiany jest łozysko ktore czasami kosztuje ile dwa kpl łozyska w galancie :wink: więc zebatka w galancie to najtansze i moim zdaniem najlepsze rozwiązanie . Wiadomo do pojawienia sie usterki przyczynia sie nic innego jak korozja elementów zawieszenia ./

k-gustak - 27-02-2013, 19:00

deejay
z tą korozją to sie zgodze :mrgreen: u mnie juz kornik bierze nadkola i pod spodem tez cos ruda bierze ale tylo trosze, ta że musze zaupić brunoxa papier scierny ,dobrać lakier i heja tak po za tym to gdzie jest kod lakieru w galancie? :wink: bo o ABS dzieki wam wiem juz duzo ;) z góry dzieki chlopaki;P

tresorex - 27-02-2013, 19:30

Ja też miałem pękniętą na przednim prawym kole. ABS głupiał bo myślał że koło ciągle jest w poślizgu i nawet gdy lekko wcisnąłem hamulec to ABS stukał.

Tak mi pękła:


A tak była przeżarta w innym miejscu


Wymiana trwała jakieś 40 minut. Trzeba odkręcić górny sworzeń i wyciągnąć półoś z piasty. Później zdjąłem starą zębatkę, wyczyściłem miejsce gdzie była i punktakiem porobiłem zadziory co 1cm na obwodzie żeby zębatka sztywno siedziała bo po oczyszczeniu półosi z trudem ale kręciła się.


Od końca listopada jak to zrobiłem problem nie wrócił :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group