To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Lambda - pytanie

konrad1704 - 09-03-2007, 22:49

to i ja sie podlacze pod temat:
czy jest mozliwosc sprawdzenia czy sonda jest zepsuta? czy wymienia sie ja jak sie cos dzieje bez sprawdzania? moj colcik troche duzo pali (jakies 11l w miescie) i jestem troche zaniepokojony i pomyslalem ze to moze to. co o tym myslicie?

thx
pozdrawiam

josie - 10-03-2007, 00:14

konrad1704 napisał/a:
zy jest mozliwosc sprawdzenia czy sonda jest zepsuta?


Jest - podpięcie pod PC lub palmtopa, lub tzw tester sondy lambda.
Lub po prostu elektryk samochodowy który takie urządzenie powinien posiadać i zbadać sondę

konrad1704 - 10-03-2007, 09:56

a macie moze jakies pomysly co moze byc jeszcze odpowiedzialne za tak duze spalanie?
piotruś - 10-03-2007, 11:23

Oczywiście moga to być wtryski . :o
sruba - 14-03-2007, 21:38

to i ja sie podlacze.
moj CA0 1,6 16V od pewnego juz czasu pali mi prawie 14 litrow.
co prawda nie przemierzam nim zbyt duzych dystansow, niemniej zaczyna mnie to spalanie troche uderzac po kieszeni.
dzisiaj podlaczylem samochod pod komputer - nie ma zadnych bledow, sonda dziala normalnie, w trakcie jazdy CE sie nie zapala, silnik pracuje rowno... jedynie co mnie zaniepokoilo (nie wiem czy slusznie, nie mam manuala), to czas (czestotliwosc ?) wtryskow - 2,6 msec. jaki powiniem byc prawidlowy ?
a z drugiej manki - gdy awaria sondy zostala wykluczona, gdzie zaczac szukac przyczyny tak wysokiego spalania (przed usterka/awaria samochod palil ok. 8 litrow w miescie) ?

josie - 15-03-2007, 01:45

Sruba napisał/a:
nie ma zadnych bledow, sonda dziala normalnie


Jaki zakres napięć odczytałeś na sondzie?
Jaki okres zmian napięcia na sondzie na wolnych obrotach?

Anonymous - 15-03-2007, 07:03

josie napisał/a:
Musisz wiedzieć czy ta sonda ma zakres pracy 0-1V, bo były też inne.
Moim zdaniem bardziej się opłaca kupić nową uniwersalną NTK na Allegro za około 80żł i mieć spokój. Też jest 4-przewodowa. 2 dodatkowe przewody (tego samego koloru) to grzałka sondy - powoduje, że zaczyna wcześniej pracować. Grzałkę podłącza się pod 12V pojawiające się po przekręceniu stacyjki. Np cewka lub pompa paliwa.


A ta grzałka nie powinna pracować na jakimś układzie czasowym ?

Sruba 2.6ms to normalny czas wtrysku na wolnych obrotach, przy przyśpieszaniu potrafi podskoczyć nawet do 9ms

sruba - 15-03-2007, 09:19

josie napisał/a:
Jaki zakres napięć odczytałeś na sondzie?


cholera nie pamietam (ok. 100-850 mV?).
ale wykres przedstawial ladna i rowna amplitude...

JaGrab3 - 15-03-2007, 10:02

konrad1704 napisał/a:
a macie moze jakies pomysly co moze byc jeszcze odpowiedzialne za tak duze spalanie?

A filtr powietrza to kiedy zmieniałeś?

konrad1704 - 15-03-2007, 10:39

filtra jeszcze nie zmienialem (mam miska dopiero do ok. 1,5 miesiaca) i jeszcze nie bardzo sie znam co trzeba zrobic i kiedy.
myslisz ze to moze byc przyczyna? check engine nie wyswietla zadnych bledow, silnik pracuje rowno tylko przed rozgrzaniem obroty sa na ok. 2 tysiacach ale po rozgrzaniu spadaja na jakies 700-800.

sruba - 15-03-2007, 10:45

konrad1704 napisał/a:
jeszcze nie bardzo sie znam co trzeba zrobic i kiedy


to z miejsca powinienes wymienic wszystkie filtry (paliwa, powietrza, oleju), oczywiscie sam olej i pasek rozrzadu.

konrad1704 - 15-03-2007, 10:55

olej jest nowka takze mysle ze nie trzeba go wymieniac. tylko czy oprocz tego ze te czesci sie wymienia z "zasady" to czy maja one realny wplyw na spalanie?
JaGrab3 - 15-03-2007, 11:12

Filtr powietrza ma baardzo duzy wplyw na spalanie. Gdy jest zanieczyszczony drastycznie zmienia się stan pracy silnika i składu mieszanki, silnik by zachowac moc przy mniejszym dostarczeniu powietrza nadrabia spalaniem benzyny.
konrad1704 - 15-03-2007, 11:18

a czy z wymiana takiego filtra moze sobie poradzic nowicjusz (taki jak ja) czy trzeba sie udac do mechanika? czy po takiej wymianie trzeba cos regulowac, podlaczac pod komputer lub cos w tym stylu? jakiej firmy filtr byscie polecilil? sa jakies specjalnie dedykowane to miskwo (coltow) czy to sa uniwersalne czesci?
JaGrab3 - 15-03-2007, 11:32

Spokojnie sam wymienisz, otwierasz puche, wyciagasz stary, wkladasz nowy. Filtry masz od różnych producentów, ale jezeli filtr jest standardowy (papierowy) to w zasadzie różnicy nie ma, jezeli bys natomiast wrzucil jakies wkładki sportowe (juz są to siateczki metalowe) lub nawet stożek, to firma juz ma znaczenie. Regulacji nie musisz przeprowadzać, silnik sam sie zaadaptuje do nowych waryunków pracy.
Dla przykładu powiem ci, ze cif mojej żony jeździł na lpg na brudnym filtrze i palił 12l LPG, po zmianie na nowy filtr, spalanie spadło do 9l. Oczywiscie wiązało się to z przestawieniem parametrów instalacji, ale komp benzynowy w silniku to sam zrobi



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group