To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - BMW 330i Touring E46 by pawela

pawela - 01-03-2013, 23:54

mkm napisał/a:
U nas kupiony czy sam jeździłeś?
VIN zgodny?
Gdzie jest prawa strona na zdjęciach?

No i gratuluję wyboru marki.
Co do modelu to albo go pokochasz, albo znienawidzisz :wink:


u nas obejrzałem kilka i nic, jeździłem do Monachium, z VINem wszystko się zgadza, pełna dokumentacja do końca. Nawet nie kapnąłem że nie ma prawej na ŻADNEJ focie, hehe, spoko, nie różni się od lewej

jabberkonto napisał/a:
No i pewnie wleci tez LPG....

Jesli auto ma sluzyc do polykania kilometrow to bez LPG bedzie bolało. ;)


NIGDY W ŻYCIU, GAZ DO ZAPALNICZEK! Nie po to kupuję 3.0 żeby zajeżdżać pod lpg...

Kubanostre napisał/a:
pawela napisał/a:
bbandi napisał/a:
Zadowolenia z jazdy :D
Maska i klapa dziwnie odstają kolorem...

słuszne spostrzeżenie, są malowane, podobnie jak tylne nadkola. Korozja nie omija i tego auta :rolleyes:



Jeżeli nic nie było robione to nie ma prawa rdzewieć.
Auto fajne, szkoda, że od tego modelu nie występowała szpera :/

Podajna PW siedem ostatnich znaków VIN to Ci rozkoduje za free :)


a nieprawda, ojciec także ma E46, wszędzie fabryczny lakier i także ma wykwity na masce i klapie.
VIN rozkodowany został przed kupnem. Za free.
Xsystoff napisał/a:
Fajny silnik, ladnie już porusza budą e46 :) Co do szpery mozna chyba z eMy cos wyczarowac? Ale fakt, nie bylo juz w opcji jak przy e36 :(


Nic nie mam zamiaru szperować, to tatusiowe kombi.














Tyle, że lata jak szalone :badgrin:

Xsystoff - 03-03-2013, 19:10

Ale ja nie mowie o lataniu boczurami na rondach tylko wyjezdzaniu z parkingow, podjezdzaniu pod gorki itp ;) W zime zawsze jest straszna mordega jak mocno nawali sniegu, a z tylu tylko paliwo w baku, szpera mocno pomaga ;)
mkm - 03-03-2013, 19:29

Xsystoff, do tego służy kontrola trakcji, którą pawela, zapewne posiada. :wink:
Xsystoff - 03-03-2013, 20:22

Kontrola trakcji tylko przeszkadza jak sie czlowiek zakopie, w e46 dosc brutalnie reaguje i praktycznie nie ma czucia co sie dzieje z kolami...
mkm - 03-03-2013, 21:02

Xsystoff, nie zgodzę się.
W e34 owszem, ale tam upraszczająć duszona jest na żywca przepustnica.
e46 "kilka" lat później ma już system nieco bardziej wyrafinowany.
Nie zdziwiłbym się gdyby pawela, miał szperę w serii.

Xsystoff - 03-03-2013, 23:59

Hmmm.... jezdzilem miesiac temu kolegi e46 po sniegu z wlaczona kontrola i strasznie mocno ingerowala, praktycznie nie dalo sie pojsc na lodzie nawet bokiem mimo pedalu gazu w podlodze. Ja u siebie nie mam w e34 kontroli, nawet abs nie mam ;) O ile na plaskim jest ok na dobrej oponie i automacie w trybie zimowym (rusza z dwojki i bardzo delikatnie zmienia biegi) to pod gorki jest makabra mimo pelnego baku (80l) i jakis gratow w bagazniku. Wcale sie nie dziwie, ze obecnie xdrive ma chyba polowe sprzedazy w palecie bmw. Nie wyobrazam sobie mocnych bmw w gorach, po prostu kupa problemow.

W E46 niestety nie wiem dlaczego ale szpera jest tylko w M3, w pozostalych nie bylo takiej opcji do kupienia :( Dziwna polityka bmw ale tak zrobili lobuzy.

mkm - 04-03-2013, 01:40

ADB (Automatische Differenzial Bremse) jest to element kontroli trakcji.
Nie pamiętam tylko czy był dostępny przed liftem.

Trzeba pamiętać, że to topowa wersja modelu, więc systemy powinna mieć rozbudowane maksymalnie.
Poczekajmy na pawela, bo on to wszystko ma rozpisane w instrukcji i w VIN-ie :wink: .

pawela - 18-03-2013, 22:09

jest ABS, ASR, ESP, EBD i coś tam jeszcze. Systemy można uśpić, lub całkowicie wyłączyć, poza ABS oczywiście. W razie potrzeby dławią silnik lub przyhamowują któreś z 4 kół, lub jedno i drugie. Na razie uczę się auta, na mokrym z gazu kontrola trakcji mruga na 3 biegu, w celu wykonania obrotu na suchym nie ma potrzeby strzelać ze sprzęgła, idzie z gazu... Ale nie na takie wiejskie rozrywki go kupiłem :wink: :roll:
Niemniej odwiedziłem już kilka parkingów, ale tylko celem wyczucia auta i tych wszystkich 'wpomagaczy'.
Auto zarejestrowane, ubezpieczone, OC wyniosło raptem 120zł więcej niż za Civika. Od kupna zrobiłem 2080km, 1100km powrotu z Niemiec i niemal 1000km już tu na miejscu, z czego 90% po mieście, i średnie spalanie na tę chwilę to 12.1 L/100km. Uważam bardzo fajnie, jak na 3.0 i fakt, że na razie cieszę się autem :)


I temat zużycia oleju: od kupna (bagnet na full) spadło mi ok 2-3mm z bagnetu. Miara min-max ma na oko z centymetr. Czyli spalił ze 100-150ml oleju na ponad 2000km. A nie litr na 1000, jak mnie straszono :P
Przymierzam się do wymiany oleju, filtrów itp.
Teraz zalany jest Castrol 5W30. Mam z tą marką jednak same złe doświadczenia więc pewnie przejdę na Motula 5W40 xcess albo xclean LL04.

pawela - 21-03-2013, 21:15

Kilka zakupów. Kupiłem Motula 8100 X-clean 5W-40.
Do tego filtr oleju, powietrza, paliwa, kabinowy, 6 świec, kompletna odma i nerki bo były połamane i uzbierało się 700zł.

Krzyzak - 22-03-2013, 07:44

pawela napisał/a:
i nerki bo były połamane i uzbierało się 700zł.
to tanio - słyszałem, że chińczyk sprzedaje nerkę za 30 tyś. dolarów... za jedną
:P

pawela - 24-03-2013, 15:03

hehe
wszyscy wklejają słit focie, wkleje i ja :D

Jutro przyjdą wężyki od odmy i działamy

Poza tym wyleciały chromowane nerki, wpadły klasyczne, z czarnymi ramionami.

londolut - 24-03-2013, 16:06

Ta długa rolada to kabinowy?
pawela - 26-10-2013, 19:13

Dawno nic nie pisałem, bo nic przy aucie nie robiłem, ale w październiku zaszło kilka zmian:

Udało się kupić OEM grill w chromie, więc przód wygląda z powrotem jak w oryginalnym wydaniu 330i:


Rozpoczynamy też akcję antyorange, więc zakupiłem białe kierunki na przód, ale nie montuję póki nie kupię tyłu:


Przednie tarcze i klocki dobijają do końca żywota, na bezpieczeństwie przy tej mocy nie ma co oszczędzać, kupiłem więc zestaw Zimmermann + Brembo


Została też wymieniona kompletna odma. I tu podpowiedź dla planujących wymianę: Poza przewodem 11617504535 da się resztę kupić w zamienniku (Febi), co obniża koszt o połowę.


Poza tym jest też siara po całości, WPADŁO LPG :lol:


Zapierałem się, zarzekałem, i ba, dalej uważam, że gaz do zapalniczek, ale wydawanie 700-800zł miesięcznie na PB zaczęło mnie boleć, stąd bardzo dla mnie trudna decyzja, czy kupić drugie, miejskie jeździdło, czy zmiana 320/330d, czy LPG. Auto mi się podoba, nie chciałem się go pozbywać, więc po kilku tygodniach weryfikacji gazowników w kliku województwach, zdecydowałem się na zestaw STAG 300 ISA2 + Hana + KME. Oczywiście butla w koło, wlew pod klapką, a przełącznik w popielniczce pod klapką, a że nie palę, to jest dla mnie schowkiem na drobiazgi. Na razie nic nie powiem o spalaniu, bo jeszcze nie wyjeździłem pełnego zbiornika, najważniejsze jest, że nie widzę różnicy w jeździe, a moment przełączenia, poza lampą na sterowniku i pyknięciem w bagolu - jest niezauważalny.

pare fotek w ruchu








a później przyszła pora na naukę jazdy po rondzie :)







Niedawno beta przeszła chrzest na torze, byłem bardzo pozytywnie zaskoczony prowadzeniem, oraz faktem, że z dwójki idzie z gazu bokiem jak chce. Mam nakręconego onboarda, ale za dużo przekleństw, żeby wrzucać :P

Oddałem też auto na pranie tapicerki, różnica jest kolosalna.
Przed:



Po:


Fragu - 26-10-2013, 20:25

pawela napisał/a:
STAG 300 ISA2 + Hana + KME


cieszy mnie Twoje szczęście, bo ten sam zestaw będę miał w galu...więc jeśli w mocniejszej bawarce nie czuć spadków to w galu tym bardziej powinno być ok :mrgreen:

Jak już trochę pojeździsz to napisz ile wciągnie gaziola :wink:

fj_mike - 27-10-2013, 11:06

pawela napisał/a:
kupiłem więc zestaw Zimmermann

Będzie Pan zadowolony ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group