To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4 E88A 92-96 - Zerwany pasek nie pali

lisu67 - 07-03-2013, 22:51

no tak remont to raczej najgorsza opcja koszty duże (w zależności co się stało) a co sie stało bede wiedział za tydzień może za dwa jak wrócę do domu i znowu zajde do garażu. Co do przekładki to patrzyłem na silniki dzisiaj ale nie znalazłem nic same do młodszych galantów i w zasadzie nie wiem nawet ile by mnie kosztował inny silnik. Wiecie ile kosztują silniki?
dahu - 07-03-2013, 23:47

a może warto poszukać silnika od FTO z Mivec'em ? i zrobić swapa Mivec'a do obecnego silnika tak jak to już zrobił nasz kolega na forum ? Zyskasz dodatkowe KM i Nm :twisted:
kaczka81s - 08-03-2013, 00:40

lisu67, napisz do Frosta na priwa, swego czasu proponował mi sprzedaż swojego silnika po remoncie, w dość okazyjnej cenie. Ja będę swój remontował koszty jak liczyłem kiedyś wychodziło mi około 3000zł za części uszczelki i szlify głowic, robocizny nie liczę bo sam zrobię. Ale jak miałbyś dać do mechanika to pewnie drugie tyle. Trochę jest tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73678
Jeśli u ciebie przeskoczył pasek rozrządu, to może być dużo większy ambaras w silniku, pokrzywione zawory nie wiadomo co z tłokami i korbowodami, tak więc w tym przypadku koszty pewnie dużo wyższe.
A może taniej by było zrobić swapa na 3.0 lub 3.0TT z 3000GT skrzynia bodajże ta sama, bo MIVEC nie wiem czy nie musiałby siąść ze skrzynią.

lisu67 - 08-03-2013, 00:56

wiesz nie bardzo chodzi mi tu o dodatkowe konie a dwa moja wiedza i możliwości z mechaniki są za małe do przekładki silnika. druga sprawa silnik trochę kosztuje i trzeba zrobić w nim pewnie od razu rozrząd oleje filtry itp to też kolejne koszty na które niestety ale chyba nie bedzie mnie stać :( zobaczymy jak na razie stoi co będzie dalej się okaże, może znajdzie się ktoś kto będzie chciał zrobić sobie go. Na pewno napisze do frosta a nóż to bedzie cena którą moge wydać i zainwestować w niego ale to wszystko się okaże ;)
kaczka81s - 08-03-2013, 01:25

Ja za paski (rozrząd i osprzęt) i rolki dałem około 300 lub 400 dokładnie nie pamiętam, a nie mam jak sprawdzić. Tylko że ja kupowałem z rabatem na kumpla mechanika, więc do tego jakieś 35% plus. Do tego napinacz hydrauliczny chyba coś koło 400 filtry najtańsze może zmieściłby się w 70 lub 80 zł no i olej stówa. No i masz za okresowy przegląd silnika tysiak jak nic. A jak ci dojdzie jeszcze jakaś uszczelka, simmering, to jeszcze więcej. Tak więc zastanów się. Niestety nasze V6 do tanich nie należą. Napisz dokładnie co się w silniku podziało jak będziesz wiedział, wtedy będzie łatwiej ci coś poradzić, na razie to tylko tak gdybiemy :wink:
Frost - 08-03-2013, 21:09

Co do sprawdzenia to proponuje ;)

1. ściągnąć pokrywy i sprawdzić czy któryś popychacz nie ma takiego luzu że można go prawie wyciągnąć (wystarczy pierwszą głowice)
2. Ustawić rozrząd na znaki - górne i sprawdzić o ile rozjechał się znak na dole i podać ilość zębów ( jak 1-2 to można trzymać kciuki że silnik po ustawieniu ponownym rozrządu odpali i moooże sie upiecze)

Ogólnie szanse niepokrzywienia choć jednego zaworu wynoszą jakieś 1% ;)

Co do kosztów - V-ka to koszt rzędówki x2 ;)

swinks_UK - 08-03-2013, 22:57

dahu napisał/a:
a może warto poszukać silnika od FTO z Mivec'em ? i zrobić swapa Mivec'a do obecnego silnika tak jak to już zrobił nasz kolega na forum ? Zyskasz dodatkowe KM i Nm :twisted:

Zastanawia mnie jak chcesz swapować głowice MIVEC z 6A12 do silnika 6G73? :wink:

dahu - 08-03-2013, 23:56

Skoro pod 2.0 podeszła to może i pod 2.5 podejdzie ;)
Frost - 09-03-2013, 07:08

2,5V6 jest silnikiem produkowanym specjalnie dla amerykańców i raczej przez przypadek raczej trafił do Galanta. Pasują do niego jedynie graty od 3,0V6 i to nie wszystkie, o 2,0 można zapomnieć i tego typu wynalazkach.
kaczka81s - 10-03-2013, 01:34

Całkowicie się z Tobą zgadzam Frost, znalezienie coś do tego auta to kilka godzin spędzone przed kompem. Strona "japancars.ru" nieoceniona. Dobrze tez mieć dostęp do katalogów AD Stachura i Fota. Inter Cars jest na necie. A w katalogach bałagan, części są! Po sprawdzeniu numerów okazuje się że do 6A13. A w zakładce CHRYSLER Baron, Stratus, Sebring, 2.5 L oczywiście, masa gratów do naszego Misia. Ale Ty Frost to wiesz, nie wiem jak inni?!?!

Nie pamiętam gdzie przeczytałem info, że Japońce zrobili ten silnik (6G73) dla Amerykanów i tak jak piszesz, chyba tylko przez przypadek trafił do naszych Misiów. W żadnym innym Misiu go nie ma!!!!!!!!!!!!!!!!!!

swinks_UK - 10-03-2013, 10:35

kaczka81s napisał/a:

Nie pamiętam gdzie przeczytałem info, że Japońce zrobili ten silnik (6G73) dla Amerykanów i tak jak piszesz, chyba tylko przez przypadek trafił do naszych Misiów. W żadnym innym Misiu go nie ma!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nie przez przypadek. Ten Galant był po prostu na rynek USDM, a jakieś odpryski trafiły do EU.

[ Dodano: 10-03-2013, 09:37 ]
dahu napisał/a:
Skoro pod 2.0 podeszła to może i pod 2.5 podejdzie ;)

Podeszło bo swap był między 6A12 a... 6A12... :mrgreen:

Wojciech Bogacz - 15-03-2013, 22:43

swinks_UK napisał/a:
Nie przez przypadek. Ten Galant był po prostu na rynek USDM, a jakieś odpryski trafiły do EU.


A mi się wydaje, że było jeszcze odrobinkę inaczej.... Silnik był tworem współpracy GM i Mitsubishi - wylądował w Chryslerach, Dodge'ach i w E88A. Sam E88A był akurat wyłącznie na rynek europejski i chyba azjatycki.... w USA mieli przecież E56A czyli rzędowe 2,4L. Jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie wyprowadzić na prostą i najlepiej podać źródło 8)

Co do remontu 6G73... Widziałem ostatnio na Allegro silnik (ponoć działający) właśnie do naszego E88. Na priv mogę podać e-mail do faceta bo mam namiary. Ponoć sprzedaje całe auto na części.

Co do ewentualnej diagnostyki mogę wypożyczyć trochę czujników i nawet ECU do E88.

Przychylam się jednak do tego co pisał Frost, - sprawdź ustawienie rozrządu - koniecznie. Jak jest OK to możesz próbować odpalać silnik i chętnie wypożyczę Ci parę gratów... Jak jest przestawiony to szukaj najlepiej 6G72 oraz ECU do niego. Wiecej KM i więcej części :)

Wszyc - 15-03-2013, 23:30

Ehh E88A nie trafił nigdy na rynek amerykański że silnik sie wspólnym tworem chrystlera i Mitsu to nie znaczy że poszedł na rynek amerykański Mitsu chciało wejść na rynek amerykański ze swoimi samochodami i to bez ponoszenia większych kosztów współpraca z chrystlerem umożliwiła Mitsubishi łatwe dostanie sie na rynek amerykański i utworzenie DSM motors a to że rozwiązania konstrukcyjne chrystlera zostały zaadoptowane w mitsubishi to tylko dla tego by ustandaryzować części w pojazdach idących na rynek amerykański...
Współpraca z amerykańskim rynkiem motoryzacyjnym rozpoczeła sie grubo przed wprowadzeniem diamond stars motors już nie dużo po wojnie naleciałości z USA jest znacznie więcej i to od bardzo dawna :)

Wojciech Bogacz - 17-03-2013, 12:01

Wszyc napisał/a:
Współpraca z amerykańskim rynkiem motoryzacyjnym rozpoczeła sie grubo przed wprowadzeniem diamond stars motors już nie dużo po wojnie naleciałości z USA jest znacznie więcej i to od bardzo dawna

To może załóż jakiś temat, bo ciekaw jestem - nic z tych rzeczy nie wiedziałem a chętnie się bym doedukował :)

Wszyc - 17-03-2013, 15:37

Mitsubishi od razu po wojnie współpracowało z wieloma firmami amerykańskimi nie wiem kiedy zaczęło współpracować dokładnie Mitsubishi Motors Company z amerykanami ale całym koncernem amerykanie już po wojnie byli zainteresowani ze względu za duże zaplecze "know how" koncernu :P obstawiam że motoryzacyjna cześć mitsu też nie wiele odstawała w tej kwestii po za tym zobacz ile jest modeli typowo na amerykę, pierwsze galanty GTO, colty które przez wiele lat były sprzedawane w ameryce


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group