To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Rozrząd > check engine > cykanie

Sedinix - 08-03-2013, 17:27

Panowie jeszcze jeden proble z racji tego że sam nie mogę wymigać błędów posłałem do auta szwagra. Złączył on ponoć pin 1 i 4 w złączu OBD z FAQ i po przekręceniu kluczyka nic nie mrugało tylko się kontrolki świeciły. Mimo tego że miał już egzamin na prawo jazdy nie potrafił powiedzieć jakie to kontrolki ale "czajniczek" podejrzewam olej już dalej nie chciałem go wypytywać bo aż mi się słabo zrobiło. Czy dobrze opisałem procedurę migania błędów ?

filmik: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Krzyzak - 08-03-2013, 21:40

jak to auto po 2 lifcie (a w 2000 r był), to nie odczyta w ten sposób
no chyba, że pomylił styki i nie zwarł 1-4 tylko od drugiej strony

Sedinix - 08-03-2013, 21:53

z VIN'u: JMBLREA5WXZ000445 Owczar wyczytał Luty 1999 w dowodzie mam jak Pamiętam 2000r ale to chyba data pierwszej rejestracji już nie wiem może muszę do mechanika na kompa ?
Juiceman - 08-03-2013, 22:11

Produkcja 2 luty '99 - przedliftowe dwie sondy.
Krzyzak - 08-03-2013, 23:27

to niech szwagier dobrze obejrzy złącze, bo chyba zwarł nie te piny
Owczar - 09-03-2013, 00:11

Niech pamięta że złącze jest do góry nogami....
pawlos - 09-03-2013, 01:38

w opisie jest bład czujnik położenia wału jest pod kołem pasowym , a sport edition nie było po 2 lifcie :) na europe

problem masz w czujniku tdc 1 cylindra w aparacie zapłonowym-przelutuj te nózki tranzystora albo popsikaj jakims kontaktem

Owczar - 09-03-2013, 01:44

W FAQ są prawidłowe kody:
pawlos - 09-03-2013, 01:57

masz racje to błąd 23 top dead centre sensor - tdc -czujnik hala aparacie zapłonowym ,powoduje to wypadanie zapłonu i w kolejnosci bład 22 wywala

4 dni temu z tym walczyłem
czujnik wału mozna sprawdzic we wtyczce nad rozrządem ,żeby nie sciągac osłon i pk
procedura sprawdzenia czujnika hala w aparacie zapłonowym też jest gdzies w manualu (napieciem 1,5v)tylko nie pametam które piny

Sedinix - 09-03-2013, 15:09

Dziękuję za wszystkie rady po powrocie do domu wymigam błędy rozbiore aparat i przelutuje te 3 nóżki. Mam nadzieję że dam radę bo mało przy aucie robie :P
Krzyzak - 09-03-2013, 23:05

Sedinix napisał/a:
i przelutuje te 3 nóżki. Mam nadzieję że dam radę
no proste to nie jest, bo dobrze mieć lepszą lutownicę (stację) i kwas - zwykłą się tylko glutów narobi
Owczar - 10-03-2013, 18:57

Nie musi być stacja. Ja lutuję wszystko zwykłą kolbówką z kwasem i nie ma problemu ;)
Marcino - 11-03-2013, 10:56

Owczar napisał/a:
Nie musi być stacja. Ja lutuję wszystko zwykłą kolbówką z kwasem i nie ma problemu ;)


Kwas robi robote..:) Zabezpieczacie to pozniej jakoś po takim lutowaniu z kwasem?

Owczar - 11-03-2013, 10:58

Jeśli cyna pokrywa całą powierzchnię to nie zabezpieczam niczym.
Sedinix - 28-03-2013, 10:25

Ok jestem już w domu i chciałem wymrugać błędy niestety aku padło zaraz będę szukać prostownika. Ma ktoś tutorial jak dostac się do tego czujnika TDC widziałem aparat zapłonowy i dostęp utrudniają plastiki od dolotu powietrza. Panowie czy mogę prosić o pomoc w odkręceniu aparatu gdzie jakie śrubki itd? Wybaczcie ale troszkę więcej roboty niż w Hondzie civic którą miałem ostatnio a nie chcę przed świętami dołożyć sobie roboty.

Chyba znalazłem czujnik nie jest w aparacie ale pod nim tak ? Różni się on trochę od tego z tematu: KLIK

na czujniku znaczek mitsu i G4T07171 pod spodem 9206





Panowie który czujnik z allegro będzie pasował ? ten od GDi 2.4 wygląda identycznie ale ma inny symbol.
No to naskrobałem czujnik który rozebrałem to czujnik prędkości A/T wrrr (pewnie go roz...) nie widzę tam tego czujnika tdc :/ czy muszę odkręcić cały aparat tzn pozostały te 2 duże śruby po bokach chyba 12 ?

Ok update poskładałem wszystko samochód odpalił a checka nie ma (auto stało 3 tyg + ładowałem aku w domu) tykania nie ma do pierwszego postu dodałem prace silnika (zimny był) i miganie błędów do czujnika TDC się nie dostałem nie dałem rady odkręcić tych 2x12 czujnik który rozebrałem działa (licznik wskazuje prędkość.

Podczas rozkręcania kopułki zauważyłem że grafitu nie ma praktycznie i źle to wyglądało więc zamówiłem już kopułkę blue print + palec blue print chyba teraz kupię używany ten czujnik TDC bo mam dosyć tej walki a we wtorek znowu wyjeżdżam na 2 tygodnie więc jak będzie kopułka palec i czujnik ktoś postawi auto w warsztacie i niech się tym zajmie mechanik. Czy ktoś z tu obecnych mógł by podać linka do czujnika dla mojego gala (używki) ? znalazłem taki

Filmiki w 1 poście.LINK



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group