Grandis Ogólne - grandis 2.4 mivec dobry wybór czy nie?
magicadm - 19-03-2013, 15:01
korba76 napisał/a: | wcześniej miałem chryslera voyagera z 2.4 motorem 150KM w automacie i nie bylo takich problemów jadąc 140 na godz mialem 2.500 obrotów . |
Wiesz co jest największym problemem?
Szukanie go tam gdzie go nie ma. w ten sposób ignorujesz prawdziwe przyczyny.
Ostatni raz powtórzę - mój grandis w AT spala 12-13 litrów LPG w cyklu mieszanym.
Jeżeli Twoje skrzynia biegów pracuję tak jak na załączonych filmach - to jest na 100% sprawna i powinieneś się skupić na tym co może powodować zwiększone zużycie paliwa - np dodatkowe opory w ruchu (łożyska, hamulce, opony, zbieżność ,ciśnienie itp np worek z kartoflami w bagażniku
)
Co do Chryslera- nie widzę sensu porównywania tych aut.
patrycjuszek - 19-03-2013, 15:49
Poczytaj sobie o tym automacie: www.grandis.2de.ru
Rozdział 23A
A tu masz rysunek od czego zależy zmiana biegów:
http://grandis.2de.ru/23/...40021100ENG.HTM
Jak widać z rysunku zmiana biegów jest wypadkową obrotów silnika, prędkości i kąta otwarcia przepustnicy i właśnie od przepustnicy bym zaczął. Może załóż jakąś inną i zobaczysz czy coś to dało.
Poza tym ta skrzynia się dopasowuje do właściciela, może poprzedni dawał w palnik i skrzynia ma nastawy tak jak tryb sport. Może trzeba ją w ASO zresetować żeby dopasowała się do twojego stylu jazdy.
magicadm - 19-03-2013, 18:12
patrycjuszek napisał/a: | Może trzeba ją w ASO zresetować żeby dopasowała się do twojego stylu jazdy. |
A zwykłe zdjęcie klemy (lub długotrwała zmiana stylu jazdy) nie spowoduje ponownej adaptacji?
EDIT: doczytałem, że zdjęcie klemy nie pomoże
[ Dodano: 19-03-2013, 18:15 ]
patrycjuszek napisał/a: | od przepustnicy bym zaczął. Może załóż jakąś inną i zobaczysz czy coś to dało |
A może zwykły interfejs ODB2 umożliwi odczyt i porównanie z tymi charakterystykami?
korba76 - 19-03-2013, 18:46
hamulce są wpożądku łożyska też ciśnienie komputer niewykazuje nic zadnych problemów z osprzętem żadnych błędów sam już niewiem co mu jest widocznie takie auto jeszcze musze wymienic amortyzatory z przodu i zrobie to sam choć do górnych śrub ciężki dostęp wogóle ich nie widać.
patrycjuszek - 19-03-2013, 18:47
Można przecież zrobić jeden bak tylko na tiptronicu, Eco Drive i zobaczyć czy zrobi się więcej niż 350 km, jeżeli wyjdzie dużo więcej to trzeba się zabrać za skrzynie a jeżeli nie będzie różnicy to wtedy silnik do wnikliwego przeglądu.
korba76 - 19-03-2013, 18:52
można i tak sprobować ale jutro musze zabrać sie za amorki też ciężkiorzech do zgryzienia
magicadm - 19-03-2013, 21:58
Odośnie amorków przednich - serwisówka pokazuje, że trzeba rozebrać osłony podszybia.
Też mnie to czeka - na polskiej autostradzie wpadłem w dziurę i pękła mi sprężyna w macphersonie
Co do skrzyni - polecam wizystę w serwisie skrzyń (nie mylić absolutnie z ASO Mitsubishi). Tam specjalnym kompem odczytają realny stopień zużycia skrzyni (m.in na podstawie odczytów ciśnień itp )
...ale najpierw w trasę
skull - 19-03-2013, 22:00
amorki to akurat jak w każdym aucie,żadna filozofia jeżeli chodzi o górne śruby to musisz zdjąć te boczne części podszybia
magicadm mnie wyprzedził
marco06 - 02-12-2013, 15:22
tomekrvf napisał/a: | korba76 napisał/a: | zaworów nie słychac zeby klepaly |
Bo w tym silniku luzy się kasują więc nie będzie klepał. |
Z tego co mi wiadomo, to w tych silnikach luzy zaworowe trzeba regulować! Same się nie skasują...
|
|
|