Carisma - Techniczne - carisma 1.6 95 rok
wichura1 - 25-03-2013, 12:49
scoratir napisał/a: | wichura1, w przypadku układu zapłonowego nie pojawią się żadne błędy. Czy to będą świece, kable czy fajki to nic nie pokaże. Bardzo możliwe że przebicie ma jedna z fajek. Ja u siebie wymieniłem świece oraz kable i przestało szarpać....... |
A skąd wiesz, że to nie czujnik położenia wałka rozrządu, lambda, przepływomierz, czujnik temperatury itd? Silnik Mitsubishi to złożone urządzenie, a nie silnik od fiata 126P. Jeżeli się zabierasz za naprawę samochodu rób to w logiczny sposób, test błędów ECU trwa 1/2 minuty lepiej to najpierw sprawdzić niż wymieniać połowę osprzętu i nadal nie znajdować uszkodzenia. Co do przewodów to NGK, a fajko-cewki lepiej kupić używane oryginały, niż podróbki.
scoratir - 25-03-2013, 13:57
wichura1, wszystko rozumiem i masz rację. Chodzi mi tylko i wyłącznie o to że przy braku błędów nie pojawi się żaden następny błąd jeśli padnie któraś z wymienionych przeze mnie rzeczy. Najpierw sprawdzić błędy czy w ogóle jakieś są.
plecho1 - 25-03-2013, 20:57
Nie ma za co, jak jeszcze będziesz miał jakieś pytania, to pisz.
kamir - 25-03-2013, 21:11
Czytając wypowiedź wichura1 naszła mnie jeszcze myśl odnośnie błędu 11, który odczytałem z kontrolki silnika. To jest błąd sondy a wichura1 pisze, że przerywanie też może być spowodowane źle działającą sondą. Jak mogę sprawdzić jej obwód??
Podjechać gdzieś na diagnostykę spalin?
plecho1 - 25-03-2013, 21:32
Można sprawdzić multimetrem lub evoscanem czy oscyluje w zakresie 0 - 1V.
kamir - 25-03-2013, 21:34
plecho1, Multimetrem to bym musiał wejść pod samochód, tak??
plecho1 - 25-03-2013, 21:38
Trzeba się podłączyć pod przewód sygnałowy sondy, może być też przy kompie jeśli będziesz wiedział który to kabel.
kamir - 25-03-2013, 21:44
Ok. To poczekam na laptopa i sprawdzę kompem. Jeszcze raz dzięki.
|
|
|