To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - Polecane i sprawdzone przez was światła do jazdy dziennej

RaVciO - 24-03-2013, 21:50

Ewentualne kontrole mi nie straszna, bo auto mam sprawne i po alkoholu nie jeżdżę.
Co do montażu to z tego co wiem nikt nie wymaga faktury na to, że zamontował mi takie światła warsztat, a nie ja sam.
Podłączenie kabelków ponoć jest banalnie proste.
Jakość montażu zależy tylko od własnych umiejętności, cierpliwości i narzędzi pod ręką :-)
Z tego też względu mam zamiar zamontować w zaślepkach od halogenów bo można je zdemontować (chyba że się mylę) i spokojnie na stole sobie je wpasować w te zaślepki.

szkuba - 24-03-2013, 22:07

Ja mam z firmy Wesem żarówkowe, może takie by ci podeszły hm4 ? . Schemat połączeń z przełącznikiem kabinie aby móc dołączyć tylne pozycje ( przydatne ;) ) opisałem w linku w poprzedniej wiadomości.
cns80 - 25-03-2013, 09:49

A co mają dowac te swiatła dzienne ? Jaki jest sens ich montowania ?
kisian - 25-03-2013, 10:31

cns80 napisał/a:
A co mają dowac te swiatła dzienne ? Jaki jest sens ich montowania ?


Jak na Mój gust oszczędzanie lamp głównych, które w polifcie są niemożliwe do pozyskania jako nowe/zamienniki.

cns80 - 25-03-2013, 12:41

Mam zrobione 183 tys km. Jakoś nie widzę żeby się lampy choć trochę zużyły. Poza tym z tego co pamiętam lampy są dostepne (chyba że się coś zmieniło).
RaVciO - 25-03-2013, 12:55

cns80 napisał/a:
A co mają dowac te swiatła dzienne ? Jaki jest sens ich montowania ?


Dla jednych ma to sens dla innych nie ma. Ja chcę tylko wiedzieć które modele są warte zainteresowania, a które to badziew.

Dla jednych zaletą będzie energooszczeność bo ktoś lubi ekologię, dla innych będzie to ze względów estetycznych (bo np. auto lepiej/ciekawej wygląda), dla innych będą to względy ekonomiczne - oszczędność żarówek, akumulatora, reflektorów itd, jeszcze inny zamontuje bo taka moda, a jeszcze inny bo lubi sobie pogrzebać przy aucie i pobawić się w takie rzeczy. Znajdzie się pewnie jeszcze kilka innych powodów za i przeciw, ale proszę Was, nie w tym temacie :-)

cns80 - 25-03-2013, 13:22

Energooszczędności i ekologii to tam nie ma żadnej ;) A co do uroku to wątpliwie to wygląda na MSS (po Warszawie jeden taki "upiększony" jeździ). Chyba tlko sztuka dla sztuki, ale jak ktoś lubi to jego sprawa :)
RaVciO - 25-03-2013, 17:48

cns80 napisał/a:
Energooszczędności i ekologii to tam nie ma żadnej ;) A co do uroku to wątpliwie to wygląda na MSS (po Warszawie jeden taki "upiększony" jeździ). Chyba tlko sztuka dla sztuki, ale jak ktoś lubi to jego sprawa :)


Właśnie takiej dyskusji chcę uniknąć w tym temacie. Nie interesuje mnie kto co na ten temat sądzi, tylko jakie ma doświadczenia z użytkowaniem takich świateł.

pablo eldiablo - 25-03-2013, 22:04

RaVciO , u mnie wygląda to tak:







Montaż w moim wykonaniu:
1. odkręciłem i wyjąłem ze zderzaka zaślepki halogenów (raczej bez podnośnika będzie ciężko)
2. w domu wyciąłem w zaślepkach otwory odpowiedniej wielkości
3. lampy zamontowałem za pomocą dodatkowych kątowników - tak, aby móc ustawić prawidłowy kąt świecenia na wprost. Poniżej lamp na zdjęciach widać łebki nierdzewnych rdzewiejących śrubek :P , którymi przykręcone są kątowniki do zaślepki (od wewnątrz zderzaka)
4. całość zamontowałem do zderzaka, a schemat podłączenia elektrycznego jest w zestawie z lampami - podłączenie bez najmniejszych problemów dla nie-fachowca (mówię o sobie) ;-)

A te dziwne szlaczki na lakierze to lód - jechałem prosto z myjni ;-)


Co do zasadności montowania DRL nie będę nikogo przekonywał, dla mnie wystarczającym powodem jest zużycie 6W zamiast 160W non stop... :wink:

Roy - 27-03-2013, 20:27

Ja nadal poszukuję uszkodzonych halogenów/ w dobrej cenie. Potrzebne są tylko obudowy, a w nie wmontować ledy.
szkuba - 27-03-2013, 21:50

Roy napisał/a:
Potrzebne są tylko obudowy,
a oryginalne szyby od halogenów chcesz zostawić czy usunąć? Bo jeśli chciałbyś je zostawić to niestety nie jest zgodne z prawem gdyż homologacja świateł dzienny musi być wytłoczona na zewnętrznym szkle lampy :?
Roy - 27-03-2013, 22:47

szkuba napisał/a:
Roy napisał/a:
Potrzebne są tylko obudowy,
a oryginalne szyby od halogenów chcesz zostawić czy usunąć? Bo jeśli chciałbyś je zostawić to niestety nie jest zgodne z prawem gdyż homologacja świateł dzienny musi być wytłoczona na zewnętrznym szkle lampy :?


Nie tak się nagina prawo. ;)

pablo eldiablo - 28-03-2013, 10:04

Roy napisał/a:


Nie tak się nagina prawo. ;)


W tym przypadku może się to przy kontroli skutkować zabraniem dowodu rejestracyjnego i skierowaniem samochodu na badania.

Roy - 29-03-2013, 17:13

Pytanie dla posiadaczy takowych świateł - czy jest jakaś odczuwalna różnica w spalaniu?
szkuba - 29-03-2013, 19:58

Roy napisał/a:
różnica w spalaniu
dla mnie jest subiektywna natomiast jest wyczuwalna różnica obciążenia zimnego silnika. Osobiście oprócz spalania kierowałem się kwestiami zużycia lamp głównych (moje już są nieco zużyte) oraz nieoślepiania innych uczestników przez światła mijania


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group