To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Pare pytań o naukę obrotów

cwaniak - 27-11-2013, 18:13

Bizi78, Nie ma tam nic o nauce obrotów
A poczytaj se to Klik nie tylko ja twierdze ze sie nie da w ten sposób nauczyć obrotów

lukaszpl - 27-11-2013, 23:26

Jeden komputer się adaptuje podczas jazdy a inny nie, w GDI jest niestety taki efekt że zaraz po wrzuceniu na luz silnik gaśnie jeżeli nie zrobi się adaptacji według tego schematu.
Greg89 - 05-12-2013, 22:34

cwaniak napisał/a:
Bizi78 napisał/a:
cwaniak napisał/a:
Ja naukę obrotów przerabiałem kila razy i powiem ze to działa tylko na silniku GDI.

Ale mitsu chyba nie produkuje 1.3GDi, a przynajmniej nie kojarzę abym miał taki silnik pod maską .

I jeszcze raz napisze ze nie da się nauczyć obrotów w 1.6 i 1.8, czy ja cos o 1.3 wspomnialem. Czytaj ze zrozumieniem
Bizi78 napisał/a:
Jak nie jechałeś to nie wiesz, autko muszę trzymać na gazie bo gaśnie, wiem to z autopsji .
Ja nie pisałem o twojej''żabie'' 1.3 lecz o silniku 1.6

plecho1, przekonałem sie na własnej skórze przez dwa lata byłem posiadaczem Carismy 1.6 16v i nie raz ''joby'' słałem na nią . A najlepiej sprawdź to na swojej Cari, i później pisz

[ Dodano: 27-11-2013, 17:25 ]
Greg89 napisał/a:
z tego co wiem był kiedys temat i 1.6 tez trza było nauczyc obrotów bo na swiatłach trza było gazowac zeby nie zgasł.

Z tego co pamietam.po włozeniu aku,trza odpalic auto na jakies 10min zeby pochodził i pozniej jak sie nauczy obrotów to zgasic silnik i ponownie odpalic i wtedy z obciązeniem zrobic,czyli (dmuchawa,swiatła,klima itd)

kiedys był fajny temat i ładnie opisane ale nie moge odkopać :|

[ Dodano: 27-11-2013, 09:01 ]
Procedura programowania obrotow silnika po resecie (wypięciu akumulatora)

Procedura programowania dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Włączenie klimatyzacji i opuszczenie szyb ma sens w przypadku programowania w temp powyżej 17 stopni. W przeciwnym razie opuszczanie szyb można pominąć.

(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew)
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)


Znalezione za pomocą Sharka :) o to chodziło!


Zapomniałeś wkleić ''opis nauki obrotów silnika GDI:'' a to jest link do tego KLIK
Greg89, Chcesz pomóc :?: , to nie przeszkadzaj



teraz trochę pojechałeś,widzę jesteś najmądrzejszy ale w moim 1,6 16v z 97r. trzeba nauczyć obrotów,skąd Twoja pewność ze nie trzeba uczyć ? jak na własnej skórze WIEM ,że trzeba i mało tego,zrobiłem tak jak jest napisane punkt po punkcie i teraz auto lepiej się wkręca na obroty i w końcu jedzie!
Polecam zrobić taka konfiguracje,Twój misiek może Cie jeszcze zaskoczyć ;)

Pozdrawiam

ross - 06-12-2013, 21:02

Ja mam sprawdzony sposób w GDI(najlepiej w trasie) - rozgrzany silnik -reset klemą i jadę w miarę ekonomicznie , bo podobno komputer zapamiętywuje styl jazdy i ekonomiczne spalanie.Obroty jałowe są ustalone.
cwaniak - 06-12-2013, 21:36

Greg89, nie, nie jestem najmądrzejszy po prostu lata praktyki. Może temu ze macie Cari przed Liftem i u Was to się sprawdza, a po lifcie nie działa ta nauka.
Greg89 napisał/a:
auto lepiej się wkręca na obroty i w końcu jedzie!

no tak i jeszcze pewnie ma więcej kocyków po nauce :hello1:

MmzTattoo - 06-12-2013, 22:25

cwaniak, Ale widze że masz DID :shock: Co do przed liftem po lifcie to raczej mała różnica. Bardzo możliwe że nauka nie dotyczy tych na ECU siemiensa (te w czarnej obudowie) Moja 1.6 bez nauki żyje własnym życiem raz odpalisz obroty 2500 na wolnych przejedziesz kawałek to po puszczeniu gazu gaśnie zapalisz silnik się męczy i wskazówka leży poniżej 500 i się dławi jak by mu ktoś dwa gary odłączył, dasz mu w rure to obroty 750-2500 jak być non stop przygazówkę robił jedziesz wciskasz sprzęgło i gaśnie.
Odpinam kleme zostawiam na 10 minut albo do włączenia wentylatora(10 minut jak jest zimno i robie to na dworze bo wentylator nie zagada) później gaszę i włączam wszystko co się da, pochodzi z trzy minuty i już później jest ok.

Więc proszę Cię nie wmawiaj ludziom że nie ma czegoś takiego jak nauka obrotów w 1.6.
Amen

cwaniak - 06-12-2013, 23:01

MmzTattoo napisał/a:
cwaniak, Ale widze że masz DID

Ale jesteś bystry, ze nie widzisz co miałem przed DI-D
MmzTattoo napisał/a:
Co do przed liftem po lifcie to raczej mała różnica

To twierdzisz ze przed liftem Cari, czy po Lifcie maja te same kompy :?: :?: :?: i

[ Dodano: 06-12-2013, 23:08 ]
MmzTattoo, Auto: Carisma GL 1.6 16V 100km 97r. a ty nie wmawiaj ze twoja Cari ma 100KM

MmzTattoo - 07-12-2013, 13:47

Sam osobiście objeżdżałem złomowiska w poszukiwaniu ECU do mojej i w dwóch poliftach trafiłem na kompy w metalowej puszcze. :D
[ Dodano: 06-12-2013, 23:08 ]
MmzTattoo, Auto: Carisma GL 1.6 16V 100km 97r. a ty nie wmawiaj ze twoja Cari ma 100KM[/quote] Cari była na hamowni z tąd ten wynik uśredniony najwyższy pomiar 101,2 KM
Aczkolwiek zakończyłbym tą dyskusję bo robi się offtop.

Greg89 - 07-12-2013, 14:30

cwaniak napisał/a:
Greg89, nie, nie jestem najmądrzejszy po prostu lata praktyki. Może temu ze macie Cari przed Liftem i u Was to się sprawdza, a po lifcie nie działa ta nauka.
Greg89 napisał/a:
auto lepiej się wkręca na obroty i w końcu jedzie!

no tak i jeszcze pewnie ma więcej kocyków po nauce :hello1:



wiesz co to jest słowo NAUKA ?
i czy napisałem ze ma wiecej kuców??

Po prostu po poprawnej nauce obrotów,moja Cari dobrze nauczyła się i odczuwam różnicę iż wcześniej nie robiłem tego punkt po punkcie jak jest napisane i to był błąd.


Jak nie wiesz ze w 1.6 robi się naukę obrotów to nie wprowadzaj ludzi w błąd.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group