To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Silnik 2.5l V6 pęknięta głowica

Krzyzak - 27-05-2016, 07:54

dj87558 napisał/a:
Czy chłodnica oleju o której mowa to ta pętla z rurki przed chłodnicami?
to też jest chłodnica - płynu wspomagania kierownicy
a do oleju silnika to jak kolega wyżej napisał

dj87558 - 29-05-2016, 22:07

zazal napisał/a:

Teraz będę wymieniał tą chłodnicę oleju przy okazji zmiany oleju ;)
Dzięki wszystkim za porady ;)


Gdzie Kolego zakupiłeś tą chłodniczkę i jaki był jej orientacyjny koszt? Jak tylko wygospodaruję trochę wolnego czasu to też chciałbym ją wymienić bo u mnie podobne objawy jak u Ciebie. Pozdrawiam

zazal - 26-06-2016, 12:06

kupiłem używaną na allegro za jakieś 40zł, parę lat minęło i działa bez zarzutu.
Nówka w ASO ponad 2000zł!

mp1602 - 03-05-2017, 21:07

Nie znalazlem podobnego tematu wiec pisze tu. Neka mnie ubywajacy plyn chlodniczy. Ogolem przy okazji zapytam czy tak powinno byc ze na zimnym silniku stan plynu jest na dnie zbiorniczka wyrownawczego a po zagrzaniu lapie stan miedzy min a max? A co do znikania plynu jak juz silnik sie zagrzeje w przeciagu 2 dni potrafi ubyc 2 cm plynu patrzac po zbiorniczku po tyg juz musze dolewac troche. Olej jest czysty w plynie tez nie widac sladow oleju, nie kopci i nie ma maselka na korku. Dol silnika mokry do tej pory myslalem ze to pozostalosci po wymianie uszczelek pod pokrywami ale teraz podejrzewam najgorsze. Zaraz po odpaleniu silnika i odkreceniu korka na chlodnicy chlipie plynem. Weze po nagrzaniu twarde... nie wiem czy dobrze czy nie
Hugo - 03-05-2017, 21:17

mp1602, chłodnica była wymieniana czy jeszcze oryginalna?
mp1602 - 03-05-2017, 21:25

Wydaje się być oryginalna. Jeszcze dodam ze jest problem z ogrzewaniem powyzej 28 na klimatroniku dopiero leci cieple powietrze
Hugo - 03-05-2017, 21:57

mp1602 napisał/a:
Jeszcze dodam ze jest problem z ogrzewaniem powyzej 28 na klimatroniku dopiero leci cieple powietrze
To sprawdź poziom płynu pod korkiem chłodnicy. Jak jest za niski poziom w chłodnicy to ogrzewanie wnętrza słabiej działa.
mp1602 napisał/a:
Wydaje się być oryginalna
To na 99% ma nieszczelność i stąd ubytki. Nie kapie, nie zostawia plam, po prostu płyn odparowuje na rozgrzanym silniku.
mp1602 - 03-05-2017, 22:06

Jutro obejrzę dokładnie chłodnicę i cały układ. Płynu jest pod korek w chłodnicy.. jak kupiłem gala miał problem z temp silnika.. spadała w czasie jazdy. Dolałem pół litra płynu i temp silnika jest ok. Dzięki za nakierowanie. Uzupełnie jeszcze płyn i będę obserwował
Krzyzak - 03-05-2017, 22:15

Sprawdź też wężyki ogrzewające przepustnicę - też lubią puszczać. Nie masz silnika w avatarze, ale w V6 często pada wężyk od chłodnicy oleju, ten górny częściej. Do tego oringi pod aparatem zapłonowym - tam jest wciskany na oringi taki rozgałęźnik zasilający dalej nagrzewnicę.
mp1602 - 04-05-2017, 08:42

Zaraz wpiszę silnik wybaczcie. Na zimnym dolałem płynu dzisiaj zagrzałem go dobrze i wchlipał znowu trochę.. chyba jest zapowietrzony bo ogrzewanie zaczęło lepiej działać po dolewce. Ale zauważyłem plamkę po smaku słodka czyli płyn.. pod rozrządem. Zaczynam podejrzewać że puszcza pompa wody. I tak niedługo muszę zmienić rozrząd może problem się wyeliminuje


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group