To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8] Oobroty, szarpanie...

saszkowa - 26-04-2013, 10:54

Na pewno nie mam GDI :P
Fakt, na jednym błotniku mam mylącą nalepkę GDI ale zdejmę ją po weekedzie ;)

Ja tankuję się na orlenie. Po paliwie z neste miałam wrażenie że trochę bardziej szarpie dlatego przerzuciłam się na orlen i tam tankuję.

mateusz8230 napisał/a:
może najlepiej zacząć od najprostszych tzn. wyczyścić przepustnice,wyczyścić cały kolektor dolotowy, razem z EGR (roboty na kilka godzin),przewody zapłonowe (jeśli to nie GDI )


-przepustnica, silniczek krokowy przeczyszczone. Dlatego w poniedziałek wymieniam świece i przewody - swoją drogą one najlepiej podobno nie wyglądają- może i przez to...
A jak to nie pomoże to dalej trzeba będzie szukać problemu.

mateusz8230 - 26-04-2013, 13:31

filtr powietrza,paliwa? wymienione? Wszystkie wężyki gumowe dobrze zaciśnięte? (lewe powietrze) Przewody zapłonowe mogą wyglądać jak chcą:P ale jeśli mają przebicie na masę pojazdu to będzie szarpać:)
Może u ciebie Krzyżak v-power to był syf, bo u mnie inne paliwo niż v-power do GDI nie podchodzi i auto szarpie jak szalone przy stałej prędkości,więc jestem na to skazany ;) (choć wiem że może zależeć to od wtrysków,pomp paliwa WC, NC)
Raz dolałem STP na wtryski i...musiałem je wszystkie wymienić :)

saszkowa - 26-04-2013, 13:54

Wężyki zaciśnięte, raczej lewe powietrze się nie dostaje. Filtr powietrza był wymieniany przez poprzedniego właściciela ale sprawdzaliśmy go i jest czyty - także wydaje mi się że do wymiany się nie kwalifikuje.

Filtru paliwa jeszcze nie wymieniałam. Na razie chcę zamówić świece i kable. No i kolejne pytanie :P

Produkt oznaczony jako NGK RC-ME96 nr porządkowy 4104


- to będą odpowiednie kable (komplet składa się z dwóch kabli)? Bo pan w sklepie powiedział że są 3 chyba rodzaje kabli... Świeczki już wiem które także już są zamówione ale co z tymi kablami...?

scoratir - 26-04-2013, 13:58

Dolewanie czegokolwiek do paliwa mija się z celem... to jeden z wielu "ulepszaczy", który po prostu nie działa a może tylko zaszkodzić. Wymień najpierw same świece, bo często to wystarczy żeby auto odżyło... to nie GDI.

Kolejność:
-świece
-kable
-fajki cewek (o ile to wersja z cewkami, a nie z aparatem zapłonowym)
-cewki

EDIT:
Jeśli masz cewki to 2 kable - RC-ME96, Nr porządkowy:4104
Jeśli nie masz cewek to 4 kable: RC-ME79, Nr porządkowy:8735
Najlepiej by było gdybyś wstawiła zdjęcie komory silnika, dzięki temu unikniemy niepotrzebnych pytań.

saszkowa - 26-04-2013, 14:26



Takie wystarczy czy dokładniejsze potrzebujesz ? :)

Xiah - 26-04-2013, 20:03

jeżeli byś wymieniał pompkę to sprawdz sobie od daewoo, jest taka sama a o połowe tańsza...
volve - 27-04-2013, 12:02

Krzyzak napisał/a:
ale to syf a nie dobre paliwo
u mnie auto muliło
do GDI najlepsza bezsiarkowa 95 ze Statoil


Jeśli już mówimy o GDI to nie zgadzam się z Tobą. Ogólnie patrząc na parametry w EvoScanie, najlepiej sprawdza się V-Power ze sprawdzonych stacji. Ale też można spotkać dobre paliwo na Orlenie, tylko trzeba wiedzieć która stacja.
Raz zatankowałem V-Powera na trefnej stacji i wtedy faktycznie trochę mulił...

mateusz8230 - 27-04-2013, 15:42

Osobiście gdy tankowałem na Statoil bene 98 to w evoscanie miałem octane level zawsze na 100%, lecz auto miało tendencje do szarpania przy stałej prędkości...Natomiast na V-power octane level utrzymuję się nieco niżej około 98% ale nie szarpie, ale też mam odłączony EGR (zaślepiony) i przez to też może obniżać octane level...Strasznie zakręcony ten silnik.
scoratir - 27-04-2013, 16:08

saszkowa, takie jest wystarczające ;) . Czyli opcja pierwsza: 2 kable - RC-ME96, Nr porządkowy:4104, koszt około 100zł. Masz wersję z cewkami, a kable są bardzo krótkie. Dwie świece są na końcach kabli, a dwie następne są schowane pod cewkami.

PS Moim skromnym zdaniem pasowało by odświeżyć wygląd komory silnika - umyć. W ostateczności chociaż samą pokrywę zaworów :D

saszkowa - 27-04-2013, 20:31

Wygląd komory silnika odświeżyłam przy wymianie rozrządu. Już jest tam zdecydowanie czyściej :p fotka była robiona przez poprzedniego właściciela (tak jak pisałam w swoim temacie są to zdjęcia z ogłoszenia) ja chciałam tylko na szybko wrzucić Wam zdjęcie abyście doradzili mi z tymi kablami :P

Wiem, jaki jest koszt bo świece i kable zostały już zakupione - ale dziękuję za informację.

Hmm ostatnio zauważyłam (a raczej dopiero zaczęłam zwracać uwagę na takie rzeczy) że przy odpaleniu samochodu słyszę takie gulgotanie. Tak jak by jaki płyn dopływał ? Nie wiem ciężko mi wyjaśnić dokładniej. Tak po 'gdybaniu' pomyślałam, że może układ paliwowy jest zapowietrzony przez co przy dużej prędkości (80-130) nie ma szarpania - tylko przy niskich prędkościach (od 0 do 60). Czy taka teoria jest możliwa ? Wiem, że zapowietrzanie się układu paliwowego występuje prędzej w dieslu niżeli benzynie - ale w sumie ten dziwny dźwięk po odpaleniu auta mnie zastanawia.

Świecie i kable zostaną zmienione dopiero w poniedziałek lub wtorek... Dlatego mam trochę czasu jeszcze na 'gdybanie'.

Piwor - 27-04-2013, 23:43

saszkowa, nie, to nie zapowietrzenie. Ciężko diagnozować"tematy" via forum.
saszkowa - 29-04-2013, 21:38

Wiem o tym, że jest ciężko przez forum coś powiedzieć ale tak jak napisałam wyżej to tylko moje 'gdybanie'.

[ Dodano: 29-04-2013, 21:37 ]
Wymiana kabli i świec niestety nie pomogła...
Planuję jutro podłączyć ją pod komputer, wymienić filtr paliwa i powietrza, może spróbujemy wyczyścić ten cały kolektor dolotowy wraz z EGR.

volve - 30-04-2013, 07:33

To może inaczej podejdźmy do tematu ;) Skontaktuj się z administratorem Bartkiem (http://forum.mitsumaniaki.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=6). Ma swój warsztat w Warszawie, powinien pomóc w temacie Cari ;) Bo tak to połowę auta wymienisz i problem dalej będzie :evil:
Hugo - 02-05-2013, 12:49

saszkowa napisał/a:
Hmm ostatnio zauważyłam (a raczej dopiero zaczęłam zwracać uwagę na takie rzeczy) że przy odpaleniu samochodu słyszę takie gulgotanie. Tak jak by jaki płyn dopływał ?
Miałem takie objawy w Colcie. Powodem był wyciek na pompie wody, przez co zapowietrzył się układ i powodowało to bulgotanie zaraz po odpaleniu silnika. Ponadto auto przez ubytek płynu chłodniczego szarpało, gdyż płyn nie podgrzewał przepustnicy. Sprawdź poziom płynu chłodniczego, szczególnie w chłodnicy (na zimnym silniku).
saszkowa - 14-05-2013, 00:21

Wycieku na pompie wody nie mam na pewno- była wymieniona razem z rozrządem 12kwietnia 2013. Układ raczej też nie jest zapowietrzony.

Dostałam numer telefonu do Serwisu MitsuManiaków i mam zamiar tam się pojawić - może oni coś doradzą ;) Tylko jakoś ostatnio nie po drodze.... Chłopak dzwonił do p. Marka i miałam być w zeszłym tygodniu ale niestety praca+studia skomplikowały plany ;) Także mam nadzieję, że jeszcze w tym tygodniu uda mi się u nich pojawić - bo to szarpanie jest na prawdę irytujące ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group