Outlander I GEN Techniczne - [I 2.4 z USA] mocne uderzenie przy zmianie biegów
qbas62 - 07-07-2013, 21:19
Witam. Odp. do Elektryka. Dwa dni temu wyciągałem całą przepustnice, tam jest tylko silniczek sterujący tą przepustnicą czyli tym dużym okrągłym deklem, chyba, że to to jest silnik krokowy ale jak przeglądałem inne tematy na forach to silniczek krokowy ma taki stożkowy trzpień, a u mnie nic takiego nie ma. Pozdrawiam.
Odpow. dla tomtom11. U mnie jest tak: jadę 60km mam 2000obr i jak pusze gaz to spada na 1500 a za moment 1200 a za moment równomiernie spada wraz z wytracaniem prędkości. Jakoś tak. Jeździlem tylko po mieście tak więc jeszcze nie wiem jak jest przy większych prędkościach. Pozdrawiam.
elektryk - 07-07-2013, 22:43
Nie widziałem silniczka od 2.4 ale w 2.0 silniczek na pewno mniejszy bo odpowiada wyłącznie za wolne obroty a do normalnego sterowania ilością powietrza jest mechaniczna przepustnica. Silnik 2.4 ma przepustnice wyłącznie sterowaną elektronicznie. Tak na logikę jak będziesz mieć tę dużą okrągłą płytkę to ona jest zamontowana na osi. Z jednej strony osi powinno być jakieś pudełko z kablami.
qbas62 - 08-07-2013, 08:21
Odp.Elektryk. No i jest to "pudelko" przy osi przepustnicy ale przecież pisałem, że przepustnica jest sterowana silniczkiem tylko nie wiem czy to jest silnik krokowy. Pozdrawiam
tomtom11 - 08-07-2013, 09:57
qbas62, szkoda, że jesteś gdzieś bliżej to chętnie bym się przyglądnął jak chodzi twoje auto..:) Ale spoko, wygląda to podobnie jak u mnie, tyle, że u mnie jest ewidentnie wyczuwalny szybki (nienaturalnie) spadek prędkości, bo obroty w ciągu ułamka sekundy spadają z tych 2000 (z nogą na gazie) do 1000 (jak puszczę gaz).. Dzięki tak czy tak za pomoc! Pozdr.
rozmar - 11-07-2013, 23:00
Mam podobny problem z tylnym dyfrem, tzn. podczas zmiany biegów i przyspieszania słychać z tyłu za każdym razem pojedyncze stukniecie, bardzo mnie to denerwuje, dzwoniłem do ASO to podobno ten typ tak ma i trzeba wymienić podpory dyfarencjału.
Czytając forum dochodze do wniosku ze wystarczy wymienić tuleje, na allegro znalezlem dwa rodzaje tuleje, podpowiedzcie prosze które z nich mam wymienić, bo mechanicy nieautoryzowani też nie bardzo wiedzą:
LINK1: http://allegro.pl/tuleja-...3327687044.html
LINK2: http://allegro.pl/tuleja-...3327718169.html
z góry dziękuję za pomoc
elektryk - 12-07-2013, 00:40
W samochodzie są po dwie sztuki obu tulei, tu jest rysunek z tymi numerami katalogowymi. http://www.hdmot.pl/galer...25755711868.jpg Musisz obadać które są uszkodzone u Ciebie, albo profilaktycznie zmienić obie.
A podpinając się pod temat, to co jeśli zamontowałem poliuretany z olkusza, a takie puknięcie przy początku przyśpieszania lub hamowania nadal słychać?
Piterer - 23-07-2013, 19:33
Musze u siebie tez wymienić tuleje wspornika. I mam takie pytanie czy udało sie komuś dopasować tuleje z innego samochodu?
Co sądzicie o tulejach z olkusza?? Gdzieś czytałem ze sa za twarde.
elektryk - 23-07-2013, 20:24
Piterer napisał/a: | Musze u siebie tez wymienić tuleje wspornika. I mam takie pytanie czy udało sie komuś dopasować tuleje z innego samochodu?
Co sądzicie o tulejach z olkusza?? Gdzieś czytałem ze sa za twarde. | Które to są te "tuleje wspornika"?
Piterer - 23-07-2013, 21:37
od tylniego mostu. Tu znalazłem zamienik, ale czy aby napewno dobry ?
http://poliuretany.olkusz...u-1szt.html#op1
elektryk - 23-07-2013, 21:46
Ja z olkusza brałem zestaw, dwa razy po dwie sztuki i podczas montażu pasowało (chociaż tuleję metalową do środka wciskałem na imadle).
Piterer - 23-07-2013, 22:07
Wszystko ok podczas jazdy samochodem, nie ma stuków przy zmianie biegów? wstrząsów ?
zastanawiam się nad nimi.
elektryk - 23-07-2013, 22:53
Piterer napisał/a: | Wszystko ok podczas jazdy samochodem, nie ma stuków przy zmianie biegów? wstrząsów ? | Ja mam wrażenie jest nawet odwrotnie. Przypuszczam że usztywnienie mostu spowodowało że ten "stukacz" jest bardziej aktywny. Stare tuleje nie wyglądały na zniszczone, może trochę "zużyte".
|
|
|