To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Dławienie silnika 2.5 V6

robertdg - 24-04-2013, 23:06

Owczar napisał/a:
Tyle, że ciężko będziesz miał znaleźć kogoś kto Ci zrobi taką diagnostykę.
Są tacy co robią, ale nie chcą się pózniej podejmować, jeżeli ktos wsadzi łapki i pogorszy sprawe, dlatego radze na spokojnie posprawdzać bez niepotrzebnych ingerencji.
wilukce - 24-04-2013, 23:18

Ja też kiedyś miałem problem z połamanym TPSem przez mechanika. Niestety znalezienie kogoś, kto zamontuje nowy i wyreguluje go poprawnie graniczy z cudem, więc radzę na razie go nie dotykać. Ja kupiłem cała przepustnicę z TPS od użytkownika carbon11 w dość atrakcyjnej cenie.
Niestety jednak objawy jakie masz mogą pojawić się w wielu innych awariach. Zacząłbym od wymiany kabli WN i świec jeśli nie były wymieniane ostatnio. Potem podmianka aparatu zapłonowego i podmiana przepustnicy.
Jeśli nie ma CHECK ENGINE to stawiam na przewody :)

Tomek - 25-04-2013, 07:55

wilukce napisał/a:
Niestety znalezienie kogoś, kto zamontuje nowy i wyreguluje go poprawnie graniczy z cudem,


w Krakowie nie jest to problem

ja bym się założył, że nie jest to problem z WN, tylko powietrze/paliwo (lewe powietrze, przepływka, TPS, przepustnica, etc)
ale ostatnio już przegrałem zakład, więc się nie zakładam :lol:

fefet - 25-04-2013, 08:28

Swiece wymienialem w marcu wiec sa nowe ale nowe nie koniecznie oznacza dobre.
Krzyzak - 25-04-2013, 08:52

wilukce napisał/a:
znalezienie kogoś, kto zamontuje nowy i wyreguluje go poprawnie graniczy z cudem
ja 3x zmieniałem - operacja jest banalna - miernik, nasadka 8mm oraz odpięcie wtyczki...
wilukce - 25-04-2013, 09:47

Krzyzak napisał/a:
ja 3x zmieniałem - operacja jest banalna - miernik, nasadka 8mm oraz odpięcie wtyczki...

no tak jak ktoś wie to jest proste :D
fefet napisał/a:
Swiece wymienialem w marcu wiec sa nowe ale nowe nie koniecznie oznacza dobre.

jakie?

Krzyzak - 25-04-2013, 09:56

wilukce napisał/a:
no tak jak ktoś wie to jest proste
najpierw pomierzyłem oporności na każdej parze styków a potem ustawiłem je tak samo - przyznasz, że żadna filozofia ;)
fefet - 25-04-2013, 10:30

Właśnie wróciłem z "diagnostyki" i nic nie wykazało.
Koles powiedziła ze mam nieszczelnoś na tłumniku i najpierw to powinienem zrobic :roll:

Swiece NGK BCPR7ES-11

TPSa nigdy wczesniej nie ruszałem.

Niestety nie mam możliwosci podmianki przepustnicy i całego układu dolotowego powietrza.No chyba że ktoś ze Śląska bedzie na tyle uprzejmy i sie do mnie pofatyguje :P

Tomek - 25-04-2013, 10:35

fefet, przyjedź do Krakowa, to będziemy podmieniać, mam u siebie mały skład części
fefet - 25-04-2013, 12:14

Bardzo chętnie ale max prędkośc 20-30km/h bedzie ciezko...
jutro postaram sie sprawdzic swiece i przewody chociaz mysl o ponownym zrzucaniu kolektora wcale nie poprawia mi humoru :evil:

Owczar - 25-04-2013, 12:23

fefet napisał/a:
Bardzo chętnie ale max prędkośc 20-30km/h bedzie ciezko...


Napisałeś, że przy gwałtownym dodaniu gazu się dławi. A jak jest przy spokojnym dodawaniu? Na filmie wygląda ok.

Czemu maks 20-30? Co się dzieje gdy chcesz jechać szybciej?
Odepnij przepływkę i zobacz jak będzie pracował bez niej. W jakich okolicznościach wystąpił problem? Nie myłeś przypadkiem silnika?

fefet - 25-04-2013, 17:13

Owczar napisał/a:
fefet napisał/a:
Bardzo chętnie ale max prędkośc 20-30km/h bedzie ciezko...


Napisałeś, że przy gwałtownym dodaniu gazu się dławi. A jak jest przy spokojnym dodawaniu? Na filmie wygląda ok.

Czemu maks 20-30? Co się dzieje gdy chcesz jechać szybciej?
Odepnij przepływkę i zobacz jak będzie pracował bez niej. W jakich okolicznościach wystąpił problem? Nie myłeś przypadkiem silnika?


Mylem samochod ale silnika nie.
Stalo sie to podczas jazdy przy ruszaniu ze skrzyzowania.
Na filmiku samochod pracuje na zimnym silniku i przy lekkim dodawaniu gazu jest ok (wiadomo zimnu silnik od razu wyzsze obroty) lecz gdy silnik jest nagrzany kazde dodanie gazu powoduje dlawienie i szarpane silnika.Powyzej 3-4tys obrotow jest ok ale wiadomo ze nie bede jezdzil n 1 biegu.
I jaka ma byc roznica jak odepne przeplywke?

Owczar - 25-04-2013, 18:54

Odepnij i zobacz czy dławienie ustąpi. Silnikowi nic się nie stanie, powinny wzrosnąć obroty, ale dławienie powinno ustąpić jeśli winna jest przepływka.
robertdg - 25-04-2013, 20:35

fefet napisał/a:
Swiece NGK BCPR7ES-11
A kto Ci to sprzedał, przeciez katalogowo nawet nie są dedykowane do tego silnika. Jezeli chodzi o najzwyklejsze, to NGK zaleca PFR6G-11
fefet - 25-04-2013, 20:52

Sprzedawca w sklepie sprawdzal wg katalogu ale sprawdze jeszcze czy ja czegos nie pomylilem.
Znowu z drugiej str czy jesli faktycznie sa nie odpowiednie to powinno to sie objawic od razu a nie po prawie dwoch miesiacach?
Ale czy tak czy siak nic nie zaszkodzi mi ich sprawdzic



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group