[02-06]Lancer CS0 - czujnik temperatury wody
krzychu - 05-07-2013, 11:20
Moim zdaniem wszystko ok.
A przy jakiej temperaturze na zewnątrz to sprawdzałeś?
plecho1 - 05-07-2013, 12:01
Wskazówka na środku skali utrzymuje się jeśli temperatura waha się w pewnym przedziale, chyba od siedemdziesięciu kilku do około dziewięćdziesięciu, dopiero jak przekroczy tę górną wartość, to wskazówka zaczyna wędrować dalej. Do sprawdzenia parametrów silnika w tym temperatury płynu w Twoim aucie powinien wystarczyć kabel ELM 327 z jakimś darmowym programem np. EasyOBD II.
adam76 - 08-07-2013, 11:21
No tak ale jeżeli czujnik jest uszkodzony to komp dostaje nieprawidłowe informacje i przez obd tez poda niemiarodajne dane.
I proba do Krzycha - mamy takie same motory sądzac z opisu. Mógłbyś na postoju potrzymać go na jałowym biegu z WYŁĄczoną klimą i sprawdzić czy włączy wentylatory tak powiedzmy przez 5-10 min?
THX.
plecho1 - 08-07-2013, 13:46
Jeśli będą nieprawidłowe, to da się to zauważyć. Na zimnym powinno być tyle jaką mamy temperaturę powietrza. Jeśli czujnik będzie wtedy wskazywał powiedzmy 60 stopni to będzie znaczyło, że jest uszkodzony.
krzychu - 09-07-2013, 18:49
Po rozgrzaniu przy temperaturze 25 stopni po około 3 minutach postoju załączają się wentylatory, ale działają bardzo kulturalnie (jak nie otworzy się maski nie da się tego poznać). Bo przy klimie nie dość, że działają jak suszarka to jeszcze czuć gorąc jak się stanie z boku samochodu. Dlatego pewnie nigdy tego nie zauważyłem.
adam76 - 12-07-2013, 11:23
THX,
u nie nie odpalają wogóle ale czujnik staje poniżej połowy skali i dalej nie idzie. Ja juz wspomniałem jest instalacja gazowa i reduktor chyba też trochę chłodzi odparowując gaz z fazy ciekłej w lotną choć nie jestem pewien. Jak odpalam klimę a zwykle nie używam to went się załączają wiec myślę, że moduł po reanimacji jest ok, zwłaszcza, że teraz nie chodza już tak wściekle jak wcześniej. . spróbuję jeszcze zamknąć rurę do chłodnicy i zobaczę czy choć trochę ruszy się temp wody. Niestety tak skutecznie schowałem nowiutki elm że od tygodnia nie mogę znaleźć.
pzdr
[ Dodano: 12-07-2013, 11:24 ]
A powiedz mi jescze czy wskazówka temp się troche podniosła, czy stała w miejscu?
Bartłomiej6 - 16-07-2013, 14:56
U mnie stoi mniej więcej na połowie.
Sprawdziłem i mam czujnik 1-kabelkowy. Pewnie można odczytać oporność takiego czujnika w zależności od temperatutury, ciekawe czy ktoś ma takie dane? Wtedy wystarczy zwykły miernik czujnik do gotującej wody i będziesz wiedział czy pokazuje dobrze czy nie:)
krzychu - 16-07-2013, 15:45
adam76 - stała w miejscu.
cefaloid - 16-07-2013, 15:50
krzychu napisał/a: | Po rozgrzaniu przy temperaturze 25 stopni po około 3 minutach postoju załączają się wentylatory, ale działają bardzo kulturalnie (jak nie otworzy się maski nie da się tego poznać). Bo przy klimie nie dość, że działają jak suszarka to jeszcze czuć gorąc jak się stanie z boku samochodu. Dlatego pewnie nigdy tego nie zauważyłem. |
Przy 1.6 jest tak samo.
Luqa - 20-06-2017, 20:07
Witam. Podłącze się pod temat ponieważ mam problem z temperaturą silnika.
Otóż 2 dni temu zauważyłem wskaźnik temperatury na czerwonym polu. Temperatura wzrosła tak po zjechaniu z trasy gdy zatrzymałem się na parkingu. Gdy ruszyłem temperatura zaczęła spadać. Od dwóch dni jest gorąco.
Dziś również po wjechaniu do miasta z trasy i zatrzymaniu się w korku wskaźnik temperatury wszedł na czerwone pole. Zaniepokojony tym stanem podjechałem do mechanika który w zeszłym tygodniu zakładał mi instalacje gazowa. podłączył się pod komputer instalacji gazowej (ponieważ nie ma innego) pokazał temperaturę na reduktorze 108. Razem ustaliliśmy że termostat działa sprawnie ponieważ obie rury z chłodnicy są gorące i twarde. podejrzewa że może wentylatory włączają się zbyt późno lub w nieodpowiednim momencie , niestety mechanik nie mógł mi więcej pomóc (brak kompa). Podjechałem do kolejnego mechanika z komputerem i on nie znalazł żadnego błędu(temp 106). samochód mogę wstawić do niego na diagnozę dopiero w przyszłym, tygodniu. Ten podejrzewa pompę wody lub uszczelkę pod głowicą. Jutro poszukam jeszcze innego mechanika.
Piszę do was na forum ponieważ może ktoś z was będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
i tu mam kilka pytań:
1. Jaki powinien być stan płynu chłodzącego?
(u mnie było niewiele w zbiorniczku wyrównawczym, ani nie widziałem go w chłodnicy. Dolałem pół litra do zbiorniczka i pół do chłodnicy, w chłodnicy pokazał się płyn ale czy wlać pod korek?)
Czy to mogła być przyczyna grzania się silnika w te gorące dni? jutro dam znać
2. Czy wentylator powinien pracować jeszcze po zgaszeniu silnika na zapłonie?(u mnie nie pracuje)
3. Kiedy włącza się 1 a kiedy 2 bieg wentylatorów? jak to można sprawdzić?
4. Jak sprawdzić działanie pompy wody?
5. jak wyczyścić układ chłodzenia? jak wyczyścić chłodnice?(umyć czy przedmuchać sprężonym powietrzem?
czekam na podpowiedzi z waszej strony
pozdrawiam
plecho1 - 20-06-2017, 21:00
1. W chłodnicy powinno być pod korek a w zbiorniczku po między minimum i maksimum. Możliwe, że ten stan był spowodowany tym że gazownik nie odpowietrzył układu chłodzenia ale w końcu sam sie odpowietrzył i trzeba było po prostu dolać do odpowiedniego stanu.
2. W Twoim przypadku wentylatory nie powinny pracować po wyłączeniu zapłonu.
3. Pewnie włączenie poszczególnych biegów zależy od temperatury.
4. Jeśli reduktor od LPG rozgrzewa się równie szybko jak wzrasta temperatura na zegarze to raczej pompa działa ok.
5, Do czyszczenia układu chłodzenia służą specjalne płyny czyszczące którymi wraz z wodą demineralizowaną płucze się cały układ do skutku, Natomiast jeśli chłodnica jest zabita kurzem czy owadami to mozna wyczyścić sprężonym powietrzem ale trzeba uważać aby jej nie uszkodzić.
Luqa - 20-06-2017, 21:44
dziękuję za szybką odpowiedź
doleje płynu pod korek
tu jeszcze nasuwa się mi pytanie jak odpowietrzyć układ chłodzenia?
plecho1 - 20-06-2017, 22:06
Możliwe, że jest podobnie jak u mnie ale pewności nie mam, trzeba by zajrzeć do serwisówki. U mnie na obudowie termostatu jest śruba na klucz 12mm którą się wykręca i dolewa się płynu do chłodnicy aż przez otwór po śrubie zacznie przelewać się płyn. Zakręcamy wtedy ten korek i dopełniamy chłodnicę pod korek. Po rozgrzaniu silnika aż otworzy się termostat i oczywiście po ostygnięciu uzupełniamy jeszcze płyn w chłodnicy jeśli jest taka potrzeba.
aduko - 21-06-2017, 09:00
Czy stojąc w korku włączają ci się wentylatory? Może sterownik padł albo wtyczka przy sterowniku wentylatorów poluzowana - jak tak miałem po wymianie sterownika, jeden z przewodów we wtyczce się poluzował i w korkach musiałem z pełnym ogrzewaniem chwile jeździć
Luqa - 21-06-2017, 19:36
wydaje się że problem rozwiązany.
Był nim niski stan płynu chłodniczego najprawdopodobniej spowodowany zaniedbaniem przy montażu instalacji gazowej. (chyba go wcale nie dolał po montażu i nie odpowietrzył układu)
Osobiście dolałem 1l płynu wczoraj i dziś jeszcze 0,5. wszystko wydaje się być teraz dobrze. po zrobieniu tej samej trasy co wczoraj w tych samych warunkach stojąc w korku wskaźnik temperatury nie przekracza połowy zakresu. wentylatory pracują.
Po tej trasie zjechałem do warsztatu gdzie laserowym termometrem zmierzył mi temperaturę
na wejściu do chłodnicy (89) i na wyjściu (76) na reduktorze gazu i na chłodnicy (około 70).
będę jeszcze kontrolował stan płynu chłodniczego by wykluczyć nieszczelności w układzie chłodzenia.
podobno układ chłodzenia w tym silniku sam się odpowietrzy (nie mam żadnej takiej śruby jak plecho1)
dziękuje za pomoc i podpowiedzi
thx: plecho1 , aduko
[ Dodano: 21-06-2017, 19:42 ]
podsumowując to całkiem ciekawa sytuacja gdzie mechanicy snują takie diagnozy jak nawet uszczelka pod głowicą nie sprawdzając podstawowych parametrów takich jak poziom płynu.
[ Dodano: 21-06-2017, 19:49 ]
planuje jeszcze przepłukać cały układ chłodzenia jakimś preparatem i wymienić płyn na nowy bo w sumie to nie wiem jaka tam teraz jest mieszanka. słyszałem że taka płukanka może rozszczelnić chłodnice? jak uważacie? płukaliście swoje chłodnice takimi preparatami? może coś polecacie?
|
|
|