To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Jak producenci oszukują podczas testów zużycia paliwa

mjsystem - 31-05-2013, 13:48

Krzychu, no nie do końca tak jest. Najprostszy pod słońcem przykład: Kupiłem w salonie mojego lancera i nie omieszkałem spojrzeć na wyniki spalania. Jak myślisz, ile procent więcej pali??? I nie tak, że ciągle trzymam pedał gazu w systemie zero/jedynkowym. Próbowałem, uwierz mi.... :?
krzychu - 31-05-2013, 14:14

Ale przecież te dane w katalogu to są przy konkretnym stylu jazdy i konkretnych warunkach drogowych. Czyli np. miasto rozpędzanie do xkm, jazda z daną prędkością, hamowanie (oczywiście silnikiem), potem znowu coś innego i wychodzi jakiś tam wynik. Jak stoisz w korku do świateł 10 kolejek to nie masz szans się zbliżyć do wyniku katalogowego... Co w tym dziwnego?

Za to na trasie z tego co czytam bez większych problemów można uzyskać wynik katalogowy (oczywiście dla testu trasa to coś około 90km/h, a nie 130-150km/h)...

Ja mam takie spalanie:
Zużycie paliwa w mieście 11.8 litrów na 100 km -> jak jeździłem po mieście to było 10-11
Zużycie paliwa poza miastem 6.9 litrów na 100 km -> tutaj nigdy nie byłem aż tak zaparty, żeby cały bak jechać oszczędnie (nie mam komputerka) ale myślę, że bez problemu do osiągnięcia.
Zużycie paliwa - łączone 8.7 litrów na 100 km -> tutaj bez problemu, na dojazdach do pracy było w miarę równo 8,5l

Tak, że w przypadku mojego samochodu się pokrywa jeśli jadę oszczędnie.

Twój Lancer:
Miasto: 10,5
Trasa: 6,4
Cykl mieszany: 7,9

Nie jesteś tego wstanie osiągnąć? Bo z tego co czytam jak się inni chwalą to bez problemu... ?

mjsystem - 31-05-2013, 14:52

krzychu napisał/a:
Tak, że w przypadku mojego samochodu się pokrywa jeśli jadę oszczędnie.

U mnie nie...

Lucas123w - 01-06-2013, 23:17

krzychu napisał/a:
Tak, że w przypadku mojego samochodu się pokrywa jeśli jadę oszczędnie.

Twój Lancer:
Miasto: 10,5
Trasa: 6,4
Cykl mieszany: 7,9


Z palcem w tyłku. Dzisiaj wracałem 200km i spalanie na poziomie 7,2, średnia prędkość wyszła 78km/h. duża część były to drogi powiatowe, ostanie 40km to większe arterie.
/non stop wyprzedzanie z redukcją z 5 na 3 z maks obrotami. Jest to może też zasługa zmienionej charakterystyki zmiany biegów od modeli rocznikowych 2011

6,4 na trasie to jest jazda z prędkością 70 km/h bez gwałtownych ruchów.
Wg. instrukcji mieszczę się w podawanych wartościach.

maniax86 - 02-06-2013, 01:34

silnik 1.6 katalog:
miasto - 7,7 ja mam 8 czasem mniej zależy od korków i ciężkiej nogi
trasa 4,6 mnie maks udało się zejść 4,8l przy jeżdzie maks 90 km/h
mieszany - 5,8 (nie wiem skąd go wzięli) mnie średnio spalanie wychodzi 7l...

mjsystem - 02-06-2013, 09:09

Bardzo podoba mi się fragment artykułu:
A co ze 143-konnym benzyniakiem? Nie poraża osiągami, ale polubi go każdy, kto chce czasami poczuć zew wysokich obrotów. Motor przyjemnie mruczy, a im bliżej czerwonego pola, tym więcej ikry. Lancer nie obrazi się, jeśli podczas wyprzedzania kierowca sięgnie do zgrabnej dźwigni biegów i wrzuci "trójkę". Sięgać będzie chętnie, bo skrzynia pracuje posłusznie i z delikatnym oporem. Niestety, ma tylko pięć biegów. Szósty z pewnością przyniósłby nieco ukojenia uszom pasażerów. Jeszcze jakieś wady? Jedna, ale poważna. Poganiane Mitsubishi nie ma litości dla portfela. Przy delikatnym traktowaniu zużywa 7 l/100 km. Za miastem łatwo zahaczyć o 10 l/100 km, natomiast w korkach apetyt rośnie do ponad 13 l/100 km.
z całości:
http://moto.pl/Testy/1,11...kierownica.html
Jest to spalanie zbliżone do mojego. Z czego 7l/100km to miałem raz na trasie 500km i z prędkością 80-100 km na drodze dwupasmowej...
Tak więc to dobry przykład, że jest wielka rozbieżność między danymi producenta a rzeczywistością. :rolleyes:

krzychu - 02-06-2013, 10:52

mjsystem - a z pustym bagażnikiem czy pełnym gratów do pracy? :twisted:

Wiele zależy od stylu jazdy i charakterystyki ruchu w danym okręgu. Nie dziwi mnie specjalnie fakt, że ludzie w Warszawie czy "zagłębiu" mają problem ze zmieszczeniem się w limicie... Wiele zmieniają też godziny jazdy. Jak jeździłem w godzinach luźniejszych to wiadomo spalanie spada itd itp.

mjsystem - 02-06-2013, 11:51

krzychu napisał/a:
mjsystem - a z pustym bagażnikiem czy pełnym gratów do pracy?

Wiele zależy od stylu jazdy i charakterystyki ruchu w danym okręgu. Nie dziwi mnie specjalnie fakt, że ludzie w Warszawie czy "zagłębiu" mają problem ze zmieszczeniem się w limicie... Wiele zmieniają też godziny jazdy. Jak jeździłem w godzinach luźniejszych to wiadomo spalanie spada itd itp.

Graty ważą mniej niż pasażer. A fakt, że jak nie ma korków- spalanie mniejsze, ale nigdy poniżej 7.5l :?

marcowoj - 05-06-2013, 12:08

maniax86 napisał/a:
silnik 1.6 katalog:
miasto - 7,7 ja mam 8 czasem mniej zależy od korków i ciężkiej nogi
trasa 4,6 mnie maks udało się zejść 4,8l przy jeżdzie maks 90 km/h
mieszany - 5,8 (nie wiem skąd go wzięli) mnie średnio spalanie wychodzi 7l...


Mi też przy codziennym przebiegu 2 x 17 km (dojazd do pracy) wychodzi średnia na baku 7 l, w trasie spokojnie można zejść poniżej 6 l jadąc zgodnie z przepisami i wcale nie po emerycku. jeżeli miałbym wiecej dalszych tras a nie tylko same króciutkie odcinki to tak z 6,5l średnia by wyszła, wszystko zależy ile miasta ile trasy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group