To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] BRAK NAPĘDU 4X4

czortunio - 21-05-2013, 22:16

Cytat:
siłownik nie zapina jak to sprawdzić

Raczej nie odpina.

Siłownik w przednim dyfrze. Takie coś masz:


Po podaniu podciśnienia żółtym wężykiem (metalowy króciec), siłownik się wysuwa i zapina przednie półośki.
Jak sprawdzić, zdjąć gumową osłonę i obserwować. Stanem normalnym (bez podania podciśnienia) jest schowany siłownik i zapięty przód.
na 2H - jeśli będzie poprawnie odpięty napęd - będziesz mógł kręcił przednim wałem.

Sprawdzenie elektrozaworków jest opisane w manualu. Mierzy się rezystancję cewki i sprawdza w 2 konf. na działanie podciśnienia. Na ile procedura jest przydatna nie wiem - będę ją dopiero stosować :)

dziakoni - 21-05-2013, 22:35

[quote="czortunio"]
Cytat:
siłownik nie zapina jak to sprawdzić

Raczej nie odpina.

Siłownik w przednim dyfrze. Takie coś masz:
Obrazek

Po podaniu podciśnienia żółtym wężykiem (metalowy króciec), siłownik się wysuwa i zapina przednie półośki.
Jak sprawdzić, zdjąć gumową osłonę i obserwować. Stanem normalnym (bez podania podciśnienia) jest schowany siłownik i zapięty przód.
na 2H - jeśli będzie poprawnie odpięty napęd - będziesz mógł kręcił przednim wałem.

Sprawdzenie elektrozaworków jest opisane w manualu. Mierzy się rezystancję cewki i sprawdza w 2 konf. na działanie podciśnienia. Na ile procedura jest przydatna nie wiem - będę ją dopiero stosować :) [/quo

ok jutro sprawdze czy to chodzi, jak byłem pod autem i włączyłem napęd to wał przedni nie mogłem obrucić więc załancza jego a jak włączyłem 2x4 to wałem obracałem

czortunio - 21-05-2013, 22:47

Czyli siłownik jako taki działa.
dziakoni - 22-05-2013, 00:02

no tak tylko co rozłancza napędy błąd odpowiedzialny to 33 ale szukam i szukam i nie mogę trafić na jakiś ślad
zbyszekm2 - 22-05-2013, 07:00

Zaworki mogą "cykać" ale mogą mieć zakruszenia w środku i będą zakłócać pracę siłownika.
Siłownik może mieć dziurę w membranie. Sprawdź czy jak robisz ciśnienie a z drugiej rurki podciśnienie w siłowniku, czy membrana pracuje?

[ Dodano: 22-05-2013, 07:01 ]
dziakoni napisał/a:
no tak tylko co rozłancza napędy błąd odpowiedzialny to 33 ale szukam i szukam i nie mogę trafić na jakiś ślad

Napęd rozłącza się wtedy kiedy zaworek poda podciśnienie na siłownik.

dziakoni - 22-05-2013, 07:36

zbyszekm2 napisał/a:
Zaworki mogą "cykać" ale mogą mieć zakruszenia w środku i będą zakłócać pracę siłownika.
Siłownik może mieć dziurę w membranie. Sprawdź czy jak robisz ciśnienie a z drugiej rurki podciśnienie w siłowniku, czy membrana pracuje?

[ Dodano: 22-05-2013, 07:01 ]
dziakoni napisał/a:
no tak tylko co rozłancza napędy błąd odpowiedzialny to 33 ale szukam i szukam i nie mogę trafić na jakiś ślad

Napęd rozłącza się wtedy kiedy zaworek poda podciśnienie na siłownik.


Ok dziś sprawdzę i dam znać

[ Dodano: 23-05-2013, 19:50 ]
Sprawdziłem siłownik chyba wszystko jest sprawne lecz te zaworki nie słysze aby cykały jak można je sprawdzić inaczej ?

[ Dodano: 08-06-2013, 17:57 ]
Witam ponownie nie rozwiązałem swego problemu z przednim napędem ale juz dużo się o nim dowiedziałem wiec załanczam 4X4 wszystko pięknie siłownik wychodzi elegancko kontrolki zapalone ruszam i po ok 50-100 merach miga kontrolka pomaranczowa i zielone gasną siłownik jest wyciągnięty napędu nie ma kod błędu to 25 i 33 zaworki cykają i są sprawne czójniki także proszę was o pomoc co to może być

[ Dodano: 08-06-2013, 23:54 ]
zbyszekm2 napisał/a:
Zaworki mogą "cykać" ale mogą mieć zakruszenia w środku i będą zakłócać pracę siłownika.
Siłownik może mieć dziurę w membranie. Sprawdź czy jak robisz ciśnienie a z drugiej rurki podciśnienie w siłowniku, czy membrana pracuje?

[ Dodano: 22-05-2013, 07:01 ]
dziakoni napisał/a:
no tak tylko co rozłancza napędy błąd odpowiedzialny to 33 ale szukam i szukam i nie mogę trafić na jakiś ślad

Napęd rozłącza się wtedy kiedy zaworek poda podciśnienie na siłownik.


Zaworki są dobre sprawdziłem ciśnienie trzymają membrana też dobra w moście co nie załancza mi napędu prosze o pomoc

mikello - 06-11-2013, 16:32

Odświeżę trochę bo i mnie dopadła podobna awaria z tą różnicą że w codziennej eksploatacji na 2h jest ok, jednak gdy przełączę na 4h zaczyna mrugać pomarańczowa lampka w środku napędów. Natomiast gdy po przełączeniu na 4h i pomarańczowym mruganiu, wyłączę silnik i włączę, to czasem pomrugają przednie koła i się zapalą jakby było wszystko ok.
Ale moje pytanie również dotyczy schematu działania, poprawcie mnie jeśli piszę głupoty:
dźwignia napędów daje sygnał elektryczny na zaworki z podciśnieniem a te natomiast sterują jakimś serwomechanizmem przełączającym ?
Zaworków jest jak wyczytałem kilka, czy dla każdego przełożenia jeden zaworek?
Czujników jest podobno 5 od A do E, zauważyłem że nie są identyczne, czy możecie napisać który jest od czego? Rozumiem że one dają sygnał zwrotny że dokonało się przełączenie?

pozdrawiam serdecznie
Michał

czortunio - 06-11-2013, 18:12

Cytat:
dźwignia napędów daje sygnał elektryczny na zaworki z podciśnieniem a te natomiast sterują jakimś serwomechanizmem przełączającym ?
Zaworków jest jak wyczytałem kilka, czy dla każdego przełożenia jeden zaworek?


NIE. Zaworki pełnią rolę drugorzędną. ODPINAJĄ (podając podciśnienie na siłownik) - przedni wał - z przodu. Ważne. Pozycją normalną jest wał zapięty.
Natomiast odpowiedzialnym za rzeczywiste przełączanie napędu w skrzyni rozdzielczej jest elektryczny silniczek.

Na czas testów możesz rozłączyć wężyk podciśnieniowy od siłownika w przednim dyfrze, by wykluczyć te mityczne już na tym forum zaworki. Pamiętając by go zaślepić.

Czujników w SS jest 5. Same w sobie są takie same - różnią się kolorem wtyczki (być może 2 mają dodatkowo inną długość kabelka, już nie pamiętam).

zbyszekm2 - 06-11-2013, 21:01

Tak jak Czartunio pisze, różnią się kolorem wtyczek, kolorem kabli i dwie długości kabli.
Można je zamieniać.

mikello - 07-11-2013, 01:41

Dzięki za opis napędu.

Jednak nie bardzo mam koncepcję którą ścieżką pójść?

czortunio - 07-11-2013, 10:02

Na początek kilka razy na postoju poprzełączaj napędy dźwignią selektora, jak się zapali pomarańczowa, wyłącz zapłon i od nowa. Taka kuracja "rozruszania" czasem pomaga. Przełączaj do końca. Od 2H to do 4LLc. 4HLc i 4LLc z wciśniętym sprzęgłem i na luzie się zmienia (oczywiście na postoju).

Jeśli nie pomoże odłącz wężyk podciśnienia od siłownika przedniego dyfra i sprawdź czy nastąpiła poprawa.

dziakoni - 09-11-2013, 18:16

[quote="mikello"]Dzięki za opis napędu.

Jednak nie bardzo mam koncepcję którą ścieżką pójść?[/quote

Kolego u mnie było tak pierwsze co sprawdziłem to czy po odpaleniu autka przedni napęd się rozłączał czyli ten siłownik w przednim moście od strony koła pasażera się chował , po tym przełącz dżwignią od 4x4 raz do góry i jak zapalą się zielone koła to ok jeśli nie to pod autko i po stronie pasażera na reduktorze masz 2 szt kostki teraz je rozłącz przeczyść i jeszcze raz przełącz wajchą 1 raz do góry jak dalej miga środkowa kontrolka pomarańczowa to znaczy że czujnik do wymiany. Jak będziesz powtarzać czynności zawsze kluczyk pozycja on potem off.

TangoKK - 09-11-2013, 20:44

A oleje były wymieniane?
To też może kasztanić napędy :lol:
Ja po topieniu auta miałem problemy z napędami wymieniłem zawory i miałem zabrać się za czujniki. Ktoś dał mi dobrą radę żeby wymienić olej. Wszystko jak ręką odjął. Napędy do dziś hulają jak trzeba :D

mikello - 12-11-2013, 00:47

Wydaje mi się że przedni napęd nie jest w ogóle zapięty, a to po wizycie w terenie gdy ledwo udało mi się z błotka wyjechać, pracował tylko tył.
Próba rozruszania "wajchą" nic nie dała.
Faktycznie oleje były wymieniane jakieś 100tys w tył, ale autka nie topię więc o ile pamiętam nie powinno być problemu.
Rozumiem że te dwie sztuki kostek po stronie pasażera są od czujników 2h i 4h ?
Wajchą raz do góry - czyli z 2h na 4h?
Wcześniej jeszcze udawało się załączyć 4h w sposób jak opisywałem wcześniej - 2h -> 4h-> miga pomarańczowa -> zapłon off -> zapłon on - i zapinało się 4h, jednak teraz już nawet to nie działa. Nie ma też charakterystycznego dźwięku zapinania napędu jaki był wcześniej - czy wydawał go ten siłownik w przednim moście?
Niestety tak teoretycznie na razie rozgryzam problem ale dysponuję garażem z lat 70 i po wjechaniu na kanał musiałbym wysiadać przez szyberdach :) a czekam na termin u mechanika, dla którego to też niestety będzie nowe doświadczenie.

TangoKK - 12-11-2013, 05:07

100 tyś to najwyższy czas wymienić nawet bez topienia :lol:
I tak Cię to czeka, więc za nim zaczniesz rozkładać auto na części wymień oleje nie zaszkodzi a może zaoszczędzić czas i kasę :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group