Nasze nieMiśki ;-) - Powrót do korzeni - Toyota :-)
rosomak1983 - 01-06-2013, 23:32
idas, a ty jak odczuwasz roznice w stosunku do 1.6 ???
robertdg - 02-06-2013, 09:30
idas napisał/a: | Mam nadzieję, że lancer trafi w dobre ręce... | Chętnie bym przytulił idas napisał/a: | Przy okazji czy uważacie za stosowne zalewanie silnika olejem 5W40 skoro producent zaleca 5W30? Kurcze wysokoobrotowa jednostka zalewana takim rzadkim olejem? | Zalecają 5W30 oraz 5W40, tylko niewiele jest olei/olejów (ponoć obie formy poprawne ) 5W30 które są bezpieczne dla silnika przy wyższych obrotach, a w Toyce lubi sie silnik pokrecić.
Tutaj chopcy piszą, że mobil 1 eps 5W30 ma HTHS w normie http://forum.mitsumaniaki...=asc&start=2310
A co do interwałów kontrolnych, to nawet obce instrukcje i katalogi do tej Toyoty zalecają kontrolę oleju co 1kkm
ozzy89 - 02-06-2013, 11:15
mój kumpel ma taką Celinę, tylko w kolorze granatowym śmigamy teraz nią po Kleve, gdzie mieszkamy. Kilka razy dał mi się przejechać. Super jest pozycja za kierownicą i sama kiernia idealnie leży w dłoniach lepiej niż ta z EVO IV-VI. Też widzę takie autko jako następcę mojego Colta co prawda idzie zauważalnie słabiej niż CA5A, ale masa robi swoje jednak przekonuje większa wygoda. Plastiki pod maską łatwo się demontuje filtr powietrza kumpel sobie sam wymienił bez problemu, choć orłem mechaniki nie jest wymieniałem mu płyn chłodzący i uszczelkę pokrywy zaworów. Nie było tak źle
idas - 02-06-2013, 11:31
rosomak1983 napisał/a: | idas, a ty jak odczuwasz roznice w stosunku do 1.6 ??? |
Nie zauważam jakiejś znacznej, chociaż jeszcze nie robiłem testu ze startu... jedzie bardzo podobnie (tylko ryczy przy tym znacznie lepiej hehe).
robertdg napisał/a: | Chętnie bym przytulił |
Obawiam się, że jak bym Ci pokazał wszelkie mankamenty blacharskie to byś zmienił zdanie ;( Niedługo wystawię na sprzedaż to sam zobaczysz Ale nie powiem wizja auta zostającego w mitsumaniakowej rodzinie pozwala mi myśleć o sporym rabacie
robertdg napisał/a: | Zalecają 5W30 oraz 5W40 |
Chyba zaleję millersa trident 5W40 niby full syntetyk (tak napisane ale jak naprawdę...) bo został mi jeszcze 1,3litra z wymiany w lancerze (więc na dolewki by było :]) A do celiny wchodzi 3,6litra więc z nowej banieczki też coś zostanie. Silnik wypłukam płukanką millersa.
ozzy89 napisał/a: | Super jest pozycja za kierownicą i sama kiernia idealnie leży w dłoniach |
Potwierdzam, siedzi się kapitalnie, tak samo prowadzenie... bajka
Zamierzam trochę poogarniać przy nim wkrótce, standardowe czyszczenie przepustnicy i IAC (iddle air control valve) to zobaczę czy faktycznie taki diabeł straszny jak na pierwszy rzut oka się maluje
Póki co to nie wiem dlaczego ale na zimnym silniku odpala od strzała (bardzo ładnie) a jak jest zagrzany to jakby troszeczkę dłużej kręci (ale nadal szybko)- jakby mniej paliwa dostawał wtedy, zobaczę jak będzie po wymianie świec.
Acha ma jeszcze jeden mankament toyka, z pilota nie otwiera ani nie zamyka drzwi kierowcy :/ muszę zawsze kluczykiem przekręcić... Siłownik do wymiany czy coś innego?
rosomak1983 - 02-06-2013, 13:04
idas napisał/a: | Chyba zaleję millersa trident 5W40 |
dokładnie, tez bym to zalał na twoim miejscu... o ile nie bedzie tego duzo trzeba dolewac bo tani olej to nie jest ;-P
Uwex - 02-06-2013, 17:38
idas - wymiana filtra powietrza- no problem (u nas wkładka K&N), ja na Twoim miejscu sprawdziłbym też luzy zaworowe, wymienił świece, przeczyścił przepustnicę i krokowy i ... nie poznasz auta Co do oleju- tak jak pisze rosomak1983- to nie jest dobry pomysł, żeby lać Millersa trident 5W40 - będziesz dolewał stosunkowo sporo- te silniki tak mają- a to nie jest tani olej. Co do pilota - zacznij od baterii.
idas - 02-06-2013, 18:13
Uwex napisał/a: | ja na Twoim miejscu sprawdziłbym też luzy zaworowe |
A w jaki sposób są tu regulowane? Płytkami?
Uwex napisał/a: | będziesz dolewał stosunkowo sporo- te silniki tak mają |
To co w takim razie wlać? Lotos 5W40? Podobno Subaru zaleca A może od razu 15litrów millersa za 450zł w kartoniku
Uwex napisał/a: | Co do pilota - zacznij od baterii. |
Problem właśnie w tym że wszystkie inne drzwi otwiera i zamyka, tylko nie kierowcy...
mlun - 02-06-2013, 19:32
Hondy jeżdżą na 0w20 i jakoś się nie zacierają także nie wiem czego tu się bać
idas - 02-06-2013, 21:18
Chyba macie rację, najpierw zaleję jakiś tańszy olej by zobaczyć jak będzie z jego pochłanianiem. Jak będzie ok to kupię lepszy przy kolejnej wymianie. Teraz waham się nad rzeczonym lotosem 5W40, a Elf Excelium LDX 5W40 lub Shell Helix Ultra 5W40. Co byście polecali?
P.S. jutro powinna być ładna pogoda to zuploaduje więcej fotek
mlun napisał/a: | Hondy jeżdżą na 0w20 i jakoś się nie zacierają także nie wiem czego tu się bać | Toyota by pewnie paliła tyle samo takiego oleju co paliwa
mlun - 03-06-2013, 09:39
A tego to już Ci nie powiem:P Ale często bywa tak, że po zalaniu "rzadszego" ale dobrego oleju pobór spada. Ja bym na twoim miejscu zrobił płukankę i zalał jakiś 5w30 i zobaczył co będzie się działo.
bbandi - 03-06-2013, 13:27
Co tam olej, lepiej inwestować w tuning
http://otomoto.pl/toyota-celica-C24024557.html
Fajna Cela
Uwex - 03-06-2013, 13:43
idas - luzy zaworowe tak jak Lancer -szklanki, olej- ja leję fabryczny (z ASO Toyoty)
5W30- nawet nie wiem jaki producent, wymieniłem też olej w skrzyni- smoła była.
idas napisał/a: | siedzi się kapitalnie, tak samo prowadzenie... bajka | - no i skrzynia, super chodzi, króciutkie skoki
idas - 03-06-2013, 17:29
Mimo pogody zmieniłem świece i nawet specjalnie dla rosomaka zrobiłem kilka fotek pod maską
Wybór padł na Denso K16TT, już w trzecim aucie je montuję
State świece były... mega stare... szczerze powiedziawszy takich parchów to jeszcze w życiu nie widziałem... sami zobaczcie:
Przynajmniej kolor mają dobry, znaczy że spalają dobrą mieszankę (jak już im się udało ją zapalić...). Nie jeździłem jeszcze autem, tylko przestawiałem z miejsca na miejsce i mogę spodziewać się ogromnej różnicy w zachowaniu samochodu... Odpalił dużo ładniej, muśnięcie gazu daje dużo lepszą reakcję... No nic chyba wcześniejsi właściciele nie wiedzieli że należy zmieniać świece...
Co do oleju to chyba zanabędę na razie Shell Helix Ultra 6l - będę miał dwie butelki na dolewkę, zobaczę ile mi tego będzie brało, jak będzie ok to zaleję następnym razem czymś lepszym. Shell jest podobno dobry, czytałem pozytywne opinie na amerykańskich forach i podobno również świetnie wypłukuje wszelki syf więc może oczyści porządnie te rowki odprowadzające olej z tłoka
bbandi napisał/a: | Co tam olej, lepiej inwestować w tuning |
Hehe no fast&furious pełną gębą, albo za dużo grania w NFS underground jak szukałem auta to nawet tej oferty nigdy nie otworzyłem bo pomyślałem że kogoś zdrowo popieściło z taką ceną...
Uwex napisał/a: | no i skrzynia, super chodzi, króciutkie skoki |
Dokładnie, chodzi pięknie i na dodatek wreszcie podłokietnik służy jako podłokietnik więc zmiana biegów jest tym bardziej przyjemna Szklanek nigdy nie miałem w moim stareńkim lancerze regulacja śrubkami... Co się z tym zatem robi?
Owczar - 03-06-2013, 19:15
idas, byłem przekonany, że będzie Lexus, a tu proszę, druga Toyka
Gratulacje i szerokości!
idas napisał/a: | Katalog zawsze podaje trochę dłuższe czasy niż te które może osiągnąć sprawny kierowca jadąc sam |
Katalogi podają czasy do prawdziwej setki, a nie tej licznikowej, może stąd ta różnica?
bbandi - 03-06-2013, 20:15
idas napisał/a: | tej oferty nigdy nie otworzyłem bo pomyślałem że kogoś zdrowo popieściło z taką ceną... |
Prawdopodobnie wpakował kasy w sprzęt grający, jakby wywalił ten spojler i wstawił tłumiki w dedykowane otwory a nie 4 pod zderzakiem (nie rozumiem tego) to by było całkiem ciekawie , no i fajnie wygląda to auto w takim kolorze "stealth".
|
|
|