To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Tuning - Rozpórka !

Juiceman - 15-04-2010, 20:12

Radowan napisał/a:

Wiem też że Juiceman zamawiał gdzieś za granicą porządną rozpórkę dedykowaną Galowi, a nie tylko przystosowaną do mocowania w nim.


Dokładnie do Cuuube ściągał, a ja od niego kupiłem to samo co w linku na poprzedniej stronie;)

elektryk - 17-05-2011, 18:47

Mam pytanko do tematu, czy pod rozpórkę zakłada się jakieś "przekładki"? Mam na myśli coś w rodzaju płaskiego kawałka gumy. Chodzi o to że powierzchnia kielichów nie jest prosta i czy trzeba coś podkładać żeby rozłożyć siłę na większej powierzchni?

Mam też inne pytanie, przymierzam się do własnej konstrukcji przedniej rozpórki w moim O1. Fabrycznie na kielichach są takie jakby kółka (podobne do mocowania rozpórki) rozkładające siłę na większą powierzchnię. Zrobiłem zdjęcie żeby było wiadomo o co chodzi. Czy do montażu rozpórki trzeba usunąć te kółka? Czy ten kit wokół tych kółek trzeba usunąć czy jakoś inaczej się to robi?

JarzynaOsw - 06-10-2011, 10:02

Ja w moim Mitsu sam robiłem rozpórkę kielichów górnych przód, kielichów górnych tylnych, wahaczy dolnych tylnych, jestem z Małopolski (Oświęcim) i jeśli ktoś by chciał wykonać takową rozpórkę do swojego wozu to zapraszam i pomogę ze wszystkim. Wykonanie przedniej rozpórki wyszło mnie jakieś max 40zł (spawanie, wiercenie, obróbka wykonane własnoręcznie).
jacek11 - 16-10-2011, 14:44

Fajny szablon z tych kółek :) wystarczy według nich wykonać mocowania,a je same wywalić 8)
Olivia - 16-10-2011, 17:18

Wybaczcie że zadam to pytanie. Ale muszę :) !
Po co te rozpórki ? Czy one mają sens montowania do auta którym jeździ się na co dzień ze spokojnymi prędkościami ?
Ile taka rozpórka może kosztować do Carismy ?

jacek11 - 16-10-2011, 20:06

Po zamontowaniu odczułem,że auto lepiej reaguje na ruchy kierownicą,i jest bardziej sztywny.
JarzynaOsw - 17-10-2011, 15:07

Olivia, rozpórki mają na celu usztywnić ramę pojazdu i przy wchodzeniu z większa prędkością w zakręty auto się nie ugina na boki, ja jeżdżę codziennie Carismą i lubię pocisnąć także przydaje się... Obecnie posiadam 3 rozpórki ale już jest projekt na dwie następne.
Zielu - 17-10-2011, 19:58

Z jakiego materiału robisz rozpórki? Podobno robi się z kwasówki, dla bajeru można wyspawać też z aluminium :) Szukam jakiś porad, sam będę robił rozpórkę.
elektryk - 17-10-2011, 21:56

Zielu175 napisał/a:
Z jakiego materiału robisz rozpórki? Podobno robi się z kwasówki, dla bajeru można wyspawać też z aluminium :) Szukam jakiś porad, sam będę robił rozpórkę.
Ja od roku przymierzam się do zrobienia rozpórki, jednak ciągle brak czasu. Jak dla siebie osobiście to ja bym robił ze zwykłej stali konstrukcyjnej.
Kwasówka jako taka jest na pewno ładna i trwała, ale jest stosunkowo miękkim materiałem, z tego co pamiętam to nierdzewka A2 jest tak miękka jak najtańsza stal (mnie więcej z takiej robią śruby 5.8), a kwasówka A4 jest jeszcze bardziej miękka. Tyle że niektórzy nieodróżniają kwasówki od nierdzewki.
Aluminium też jest dobrym materiałem, ale trzeba odpowiedni profil żeby zachować sztywność no i oczywiście odpowiedni rodzaj aluminium, ale tutaj musiałby się wypowiedzieć jakiś metalo-znawca. Oczywiście spawanie aluminium jest dość problematyczne.
Wydaje mi się że krytycznym elementem jest tak blacha montowana na kielichach, rurka z nierdzewki czy profil aluminiowy będzie sporo bardziej sztywna niż taki pasek blachy.

Zielu - 18-10-2011, 00:03

Myślałem żeby flansze na kielichy zrobić z grubej blachy stalowej powiedzmy~3mm, natomiast samą rozpórkę z aluminium, elementy połączone na sztywno śrubami. Spawanie raczej TIG-iem... :) Ze stali faktycznie dobry i najprostszy pomysł, ale jakby jeszcze dorzucić dolną rozpórkę wahaczy i tylną górną, to już trochę zacznie warzyć... :)
Ogólnie mam taką wizję

elektryk - 18-10-2011, 00:25

Zielu175 napisał/a:
jakby jeszcze dorzucić dolną rozpórkę wahaczy i tylną górną, to już trochę zacznie warzyć... :)
Ogólnie mam taką wizję
Obrazek
Wizja fajna, też chciałbym coś takiego do swojego. IMHO te parę kg nie gra większej roli, ja na co dzień trzymam w samochodzie kanister 4l zapasowego płynu do spryskiwaczy, linkę holowniczą i kable rozruchowe, jakoś nie odczułem tego na spalaniu ani dynamice jazdy.
JarzynaOsw - 18-10-2011, 08:27

Tzn. tak: same mocowania na kielichy mam ze stali czarnej o grubości jakieś 4mm a rura łącząca jest aluminiowa i podeszła mi z Golf-a III, a na tyle mam to samo tylko że rura jest prosta z czarnej stali, a na wahaczach od dołu rura z czarnej stali dopasowana na mocowania. Ogólnie jestem z tego zadowolony i cieszy mnie to że sam wszystko zrobiłem i to działa!!!
demoniszcze - 19-10-2011, 23:52

Panowie a co sądzicie o takiej rozpórce dolnej http://allegro.pl/rozpork....html?source=oo posiadam Lancera CSO w wersji Sport więc górną mam w standardzie, powinna pasować p&p co ?? trzeba wiercić jakieś otwory w ramie czy przykręca się to gdzieś konkretnie??
Zielu - 20-10-2011, 00:29

Wygląda porządnie, chociaż ja bym wolał samemu się pobawić w spawanie :) Skoro jest dedykowana do Twojego modelu, powinna pasować p&p, absolutnie nie ma potrzeby wiercenia żadnych otworów. Przykręca się ją do wahaczy :)
JarzynaOsw - 20-10-2011, 12:26

Największa satysfakcja jest z tego co się samemu zrobi i to jeszcze spełnia swoją rolę...
Panowie jak znajdę chwilę czasu to zrobię zdjęcia mojej rozpórki tylnej górnej i podpowiem co i jak...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group