To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Skrzynia biegów - pytania, problemy techniczne.

Trik - 31-05-2015, 23:31

Sprzęgło Ci wysiada. Może łożysko, może dwu-masa. Jaki masz przebieg?
http://forum.mitsumaniaki...ht=sprz%EAg%B3o i tym podobne tematy.

piwo76 - 01-06-2015, 18:44

przebieg jakies 30k widnieje na liczniku -nie wiem czy oryginalny-ale chyba az tak by nie kręcili auto z 2011rok z hiszpani
mjsystem - 01-06-2015, 18:57

piwo76 napisał/a:
przebieg jakies 30k widnieje na liczniku -nie wiem czy oryginalny-ale chyba az tak by nie kręcili auto z 2011rok z hiszpani
30 tysięcy to się w rok robi. Wysiada Ci łożysko główne lub oporowe. Przy okazji warto wymienić sprzęgło.
piwo76 - 01-06-2015, 19:30

mjsystem napisał/a:
30 tysięcy to się w rok robi
może ja sam 10000 do 12000 rocznie latam-wiec może inni też
mjsystem napisał/a:
Wysiada Ci łożysko główne lub oporowe
Oporowe raczej nie oporowe pracuje jak wciskacz pedał.
Co to zlozysko głowne-to jest na wałku sprzegła

RalfPi - 02-10-2015, 22:32

Panowie - wróciłem z dłuższej podróży (4 razy korek złapałem po 10km :( ) 1-->2-->1-->0-->1 i tak wkółko)... i mi trójka z dwójki słabiutko wchodzi - tzn. muszę wysprzęglić i znowu spróbować - generalnie na siłę, to wchodzi, ale chyba szkoda katować mechanizmy. A zrobiłem już ponad 100kkm i 5 lat minęło - zapytanie takie - w którym momencie skrzynia nadaje się do wymiany (jakie będą objawy), a kiedy spokojnie można jeszcze na niej jeździć?

No i co radzicie w ww. kwesti - olej wymienić (to wiem), a może wziąć Lancera na serwis?

Trik - 03-10-2015, 19:12

Na początek sprawdź wybieraki biegów, chybcik tuż za - pod akumulatorem. Miałem podobnie gdy włożyłem aku niższe o 3 cm niż w ori i przewód wysokiego napięcia jeden wybierak przycisnął, przez co właśnie 3 słabo wchodziła lub czasem nawet wypadała w czasie jazdy. Jak podniosłem aku do właściwej wysokości problem znikł.
eyoFhh - 02-11-2015, 21:06
Temat postu: Problem z wrzucaniem 1, 2 i 3 biegu
Cześć,

Może ktoś coś poradzi. Moja manualna skrzynia biegów w moim 1.8 (83tys. km, 2009) sprawia mi coraz więcej kłopotów. Od początku jazdy wiedziałem, że czasem trudno wrzucić wsteczny bieg. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale kiedyś ktoś w ASO powiedział mi, że "ten typ tak ma" i jak nie chce się wsteczny wrzucić, to należy jeszcze raz dać na luz, puścić sprzęgło i jeszcze raz wrzucić wsteczny. Ew ten sam manewr tylko jeszcze wrzucić "przez jedynkę". Faktycznie, po puszczeniu sprzęgła i wrzuceniu jeszcze raz, bieg wsteczny wchodzi.

Natomiast od jakiegoś czasu, nie wiem czy to od kilku czy kilkunastu tys. km mam coraz częstsze problemy z wrzucaniem głównie biegu 3, ale również i "2" oraz czasem "1". No i teraz najśmieszniejsze jest to, że czasem wszystko wchodzi aż miło, natomiast czasem męczę się dość często. Dotyczy to zarówno wrzucania z "2" na "3" jak i redukcji. Wydaje mi się, że najtrudniej mi wrzucić trójkę gdy jadę chwile na "luzie" i dopiero wrzucam "3".
Być może dotyczy to "zimnego silnika", gdyż prawie zawsze jeżdżę tylko krótkie dystanse (ok 5-15km), natomiast pewny nie jestem.

Czy ktoś może podpowiedzieć co robić/przez co to może być spowodowane?
Z góry dzięki.

deexteer - 18-11-2015, 11:59
Temat postu: [CY3A 1.8] Ciężka zmiana biegów na zimnym
Panowie,

Mam następujący problem, zaczął się w zeszłym tygodniu: Po uruchomieniu, na zimnym silniku czuję dość mocny opór przy zmianie biegów - tzn przy wypinaniu jedynki i wypinaniu dwójki. Biegi wchodzą mniej więcej ok, ale "wychodzą" z oporem.
Na wyższych biegach nie zauważyłem problemu. Spotkaliście się z taką przypadłością?

tyku - 18-11-2015, 12:06

deexteer, Sugeruję wymianę oleju w skrzyni biegów. :wink:
deexteer - 18-11-2015, 12:09

Sugerujesz, bo spotkałeś się z takim problemem czy sugerujesz profilaktycznie i "zobaczymy co będzie"?
tyku - 18-11-2015, 12:42

deexteer napisał/a:
czy sugerujesz profilaktycznie i "zobaczymy co będzie"?

Sugeruję profilaktycznie. Na pewno nie zaszkodzi. Po wymianie oleju w skrzyni u mnie biegi dużo lepiej na zimnym pracują (aktualnie ENEOS SUPER PREMIUM MULTI GEAR 75W90 MTF Syntetyczny). Ruchome elementy wybieraka przesmarowałem smarem teflonowym (pracował na sucho). :wink:

deexteer - 18-11-2015, 14:35

Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi, jak problem będzie się utrzymywał to pewnie na start wymienię olej.
Widziałem, że podchodziłeś do tematu, ile oleju wchodzi do manuala w 4B10?

tyku - 18-11-2015, 15:31

deexteer napisał/a:
ile oleju wchodzi do manuala w 4B10?

2,5 Litra.
Poczytaj tu:
http://forum.mitsumaniaki...eg%F3w&start=60

Taipan - 20-11-2015, 18:14

Ja jestem właśnie przed wymianą oleju w skrzyni biegów w moim Lancerze. Z ciekawości zadzwoniłem do najbliższego mnie ASO Mitsubishi (celowo nie podaję w którym mieście jest to ASO) i zapytałem o to jaki olej do skrzyni biegów proponują. Po rozmowie z doradcą i przekazaniu mu specyfikacji mojego modelu (2010 rok, silnik 1.8, model silnika 4B10, skrzynia manualna, przebieg prawie 100tyś. km) doradca z ASO zaproponował mi olej Castrol 75W90 w cenie 55zł za litr.
I w zwiazku z powyższym mam pytania...

Co o tym sądzicie? Warto wziąć ten olej? Czytałem na forum mitsumaniaków sporo negatywnych opinii o oleju Castrol, ale chodziło o olej silnikowy, a jak ma się to do oleju do skrzyni biegów?

eyoFhh - 10-12-2015, 20:50

Mały update odnośnie moich problemów. Dla przypomnienia:
problem nr 1: Czasami (nie zawsze, tak raz na 10 jazd) zdarza się, żę "1" i "2" ciężko zarówno wrzucić jak i również wypiąć
problem nr 2: Wrzucanie trójki z luzu - nigdy za pierwszym razem nie wskakuje. Natomiast nigdy nie mam problemu z wrzucaniem trójki z "2" lub "4".

Byłem dziś w ASO (RM Filipowicz w Krakowie). Mechanik pojechał ze mną na jazdę próbną. Niestety, udało nam się odtworzyć jedynie (zawsze odtwarzalne u mnie) problemy z wrzucaniem trójki z luzu. Akurat wrzucanie 1 i 2 działało płynnie, również te biegi łatwo "wyskakiwały" ze swoich pozycji.

Mechanik podczas jazdy zasugerował, ze będzie można przeglądnąć i ewentualnie przeczyścić wybieraki. Zaglądnął pod maskę i stwierdził, że w Lancerze (nei wiem czy chodzi tylko o silnik 1.8, którym jeżdżę) nie da się przeglądnąć wybieraków bez całkowitego demontażu skrzyni biegów (i rozbiórki? - nie wiem czy dobrze zrozumiałem). Panowie w ASO powiedzieli mi, że to koszt co najmniej 2tys. złotych + drugie tyle za ew. części....

Zaproponowali, że jedyne, co można zrobić "na teraz" to wymienić olej - o co też poprosiłem. Po wymianie, dowiedziałem się, że stan oleju był bardzo dobry i praktycznie nie było, żadnych opiłek - co świadczy o braku zużycia elementów wewnętrznych. Przyjechałem do domu (ok 10km) i wydaje mi się, że biegi łatwiej wchodzą, nawet napisałbym, że leciutko. Ale może to jest jeszcze efekt placebo.

Mam do Was 2 pytania:
1) Czy to prawda, że aby "przeczyścić wybieraki" trzeba zdemontować całą skrzynię biegów (w wersji 1.8) co ma się wiązać z aż tak wielkim kosztem? Po przeczytaniu komentarzy z tego wątku wydaje mi się, że nie do końca może to być prawda. Przyznam się, że nie znam się na tym zupełnie, zatem proszę o opinię.
2) Czy jeśli jednak da się stosunkowo łatwo dostać do tych "wybieraków", to czy ew. ich przeczyszczenie mogłoby pomóc na mój problem nr 2 (wrzucanie trójki z luzu)?
3) Czy jest jeszcze coś innego, co mogłoby spowodować

Dzięki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group