Space Star Techniczne - [MSS GDI] Spalanie
plecho1 - 19-06-2015, 09:18
Jeśli autko z 1999 to będzie działał VAG KKL z programem Evoscan, da się nim podglądać parametry silnika i nagrywać logi. Błędy da się sprawdzić metoda błyskową. Chyba źle połączyłeś piny bo brak błędów powinno być sygnalizowane jednostajnym mruganiem kontrolki, tu masz pokazany rozkład pinów w gnieździe http://strefaelektroniki....obd2/ZLACZE.GIF
ara35l - 19-06-2015, 13:53
Byłem dziś u mechanika komp nie pokazał błędów....spróbuję sprawdzić rzeczywiste spalanie a Noe to co pokazuje. Mam je połączyć jak na rysunku/ pozdrawiam
bestja83 - 19-06-2015, 21:23
straszycie tym spalaniem u mnie tez komp przekłamywał jak było wszystko na rryginale pokazywał o okołom litrę mniej niżbyło faktycznie. mam 4km do pracy i auto pali 8,2 na 16 gumach 205 na 55
plecho1 - 19-06-2015, 21:32
A ja zmieniłem ostatecznie na wersję 1.6 bo takie spalanie trochę mnie irytowało. Obecnie autem jeździ głównie żona, ma około 3 km do pracy a dziennie robi około 10km. Co około dwa tygodnie robimy trasę około 150km i przy takim użytkowaniu obecne autko spala około 8,5 l lpg ale w sumie każdy robi jak uważa.
ara35l - 20-06-2015, 05:26
Przepraszam ale nikogo nie starsze spalaniem tylko pisze jak jest z 20 litrów przejechałem 190 km.... Można łatwo obliczyć średnią. Są dwie sondy w tym aucie ? Jak połączyć te pony jak na obrazku? Szukam pomocy a nie straszenia spalaniem,miałem wcześniej 626 z silnikiem 2.0 i paliła 10 teraz jeżdżę wolniej delikatnie a spalanie większe
plecho1 - 20-06-2015, 08:29
Łączysz ze sobą piny 1 i 4 jakimś kabelkiem czy drucikiem i następnie włączasz zapłon i liczysz mrugnięcia jeśli są krótsze i dłuższe według opisu z linku o sprawdzaniu błędów w Carismie.
ara35l - 20-06-2015, 10:33
Ok dzięki zaraz sprawdzę
[ Dodano: 20-06-2015, 13:33 ]
ara35l napisał/a: | Ok dzięki zaraz sprawdzę | . Niestety nie mogę tak się połączyć nic się nie dzieje na dodatek słychać chyba łożysko sprzęgła..nie wiecie ile może kosztować taka wymiana ?
bestja83 - 20-06-2015, 15:46
jestem świeżym posiadaczem gdi ale spróbował bym sprawdzić czujnik temperatury silnika to jest podstawowy czujnik do obliczania ilości paliwa. a termostat trzyma ? może się nie dogrzewa.
plecho1 - 20-06-2015, 16:34
To szumiące łożysko to częsty problem w GDI i nie jest to łożysko sprzęgłowe dociskowe a łożysko wałka sprzęgłowego w skrzyni. Naprawa wraz z demontażem i montażem skrzyni to pewnie koszt około 1000zł.
A z tym sprawdzeniem błędów to raczej robisz coś nie tak lub ktoś coś pozmieniał w złączu diagnostycznym lub jest jakiś problem z komputerem silnika. Jeśli auto jest z przed 2001 to po zmostkowaniu tych pinów i włączeniu kluczyka na zapłon bez odpalania auta kontrola silnika powinna mrugać. Napisz czy jeśli nie mostkujesz tych pinów i włączysz na zapłon to po pewnym czasie gasną wszystkie kontrolki oprócz kontrolki ładowania i ciśnienia oleju, czy kontrolka silnika też gaśnie?
ara35l - 20-06-2015, 18:13
Kontrolka silnika też gaśnie dziwne bo gość podłączył mi pod komp tyle że nie było gdi tylko 1.3 i tak sprawdził czy są błędy nie było....Ale czuć paliwo jakby miał za dużą dawkę paliwa mam wrażenie jakby pod 4 pinem nie było przewodu. Co do czujnika temperatury raczej jest ok. termostat trzyma.Skrzynia....ech .jak nie mostkuje to kontrolka silnika gaśnie. Jeśli chodzi o łożysko to słychać na jalowym biegu jak wcisne sprzęgło problem znika puszcze znów słychać.....
bestja83 - 20-06-2015, 21:11
a taka stara konstrukcja może nie widzieć przekłamywania czujnika temperatury. może nie byc błędu. trzeba by popatrzeć na wartości rzeczywiste programem do gdi
plecho1 - 21-06-2015, 07:45
To dziwne, że pod pinem nr. 4 nic nie ma bo powinien być tam przewód masowy. Jeśli dobrze liczysz piny to pin nr. 1 możesz połączyć z masą auta ale jeśli elektryk normalnie się połączył, to wydaje mi się, że może odwrotnie liczysz piny. Cyknij może fotkę złącza w swoim aucie i zaznacz jak mostkujesz te piny.
ara35l - 21-06-2015, 09:12
Według tego rysunku co pokazałeś polaczylem 1 pin i 4 w tej wtyczce jedno co się stało to dotknalem masy przy wpietym 1 pinie i spalili mi bezpiecznik.....mówię tu o górnym rzędzie pinow od 1 do 9 polaczylem 1 i 4. Mam połączyć jak na tym rysunku ? Już moja wina źle podlaczylem mam kod błędu 32 i 51....
[ Dodano: 21-06-2015, 14:29 ]
Skasowalem błędy Ale coś mi to da ?:(
[ Dodano: 21-06-2015, 15:00 ]
Przejechałem ok 10 km pokazuje różnie na trasie przy 80 pokazuje 5.5 teraz średnia 7.2 razem z miastem po sprawdzeniu błędów brak.
plecho1 - 21-06-2015, 15:17
Na razie pojeździj i sprawdź czy jakieś błędy nie powrócą bo być może były to jakieś stare błędy które po ewentualnej naprawie nie zostały wykasowane. Samo kasowanie nic nie daje bo usuwając błąd raczej usterki fizycznej nie naprawimy. Tu na pierwszej stronie masz rozpisane kody błędów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
ara35l - 21-06-2015, 16:15
Dzięki za pomoc zobaczę co się będzie działo najbardziejartwi mnie ta skrzynia ....
|
|
|