[XX-92]Colt C50 i starsze - Stozek raz jeszcze
docencik87 - 20-04-2008, 21:24
Ja powiem tak. Nie zakładać stożka do C5x. Popatrzcie sobie jak to wszystko w C5x jest rozwiązane. Powietrze jest zazysane zza przedniego błotnika, czyli jest chłodniejsze od tego w silniku. Gdy ładujesz stożek powietrze jest pobierane prosto z komory silnika. Tam jak wiadomo jest porządnie nagrzane przez silnik i chłodnice. A co się robi po pierwsze by poprawić osiągi?? Chłodzi się powietrze. Tak jest w przypadku intercoolerów w silnikoch z turbinami. Powietrze jest wtedy chłodniejsze i więcej jego da się "upchać". Powietrze brane przez stożek z komory silnika jest cieplejsze przez co gorsze. Więc montaż ten jest raczej nieopłacalny...
Zresztą filtr w C5x jest wydajny i wg mnie nie ma potrzeby zmiany.
tomusn - 20-04-2008, 22:13
Filip_S napisał/a: | Ja do Lancera 1,5 c62a założyłem stożek K&N (dzięki Pawel`85) i wszystko fajnie, ale nie wiem czy się coś z przepustnicą nie blokuje bo jak naciskam pedał gazu to słychać takie głuche podwójne stuknięcie puk-puk. Aha zrobiłem tak, że wywaliłem puszkę.
Dziwna jest konstrukcja, że w środku jest przepływomierz i nie wiem czy takie rozwiązanie nie daje złych odczytów, ale coś nie gra. Tzn. samochód idzie ładnie, ale to pukanie mnie przeraża |
Zdjęcia!!
(mogoł być komórkoł)
Anonymous - 21-04-2008, 00:19
tomusn napisał/a: |
Zdjęcia!!
(mogoł być komórkoł) |
Zrobię jutro, natomiast to co napisał docencik87 jest racją, że filtr stożek zamontowany w miejscu normalnego zasysa cieplejsze, niż normalnie (jeśli nie ma puchy), więc tego K&N chyba jako wydajniejszy zamiennik normalnego filtra zamontuje do puszki, bo nie mam dodatkowego dolotu, który poszedłby do samego rogu pod maską.
Hugo - 21-04-2008, 10:15
docencik87 napisał/a: | Nie zakładać stożka do C5x. Popatrzcie sobie jak to wszystko w C5x jest rozwiązane. Powietrze jest zazysane zza przedniego błotnika, czyli jest chłodniejsze od tego w silniku. Gdy ładujesz stożek powietrze jest pobierane prosto z komory silnika. Tam jak wiadomo jest porządnie nagrzane przez silnik i chłodnice. A co się robi po pierwsze by poprawić osiągi?? Chłodzi się powietrze. Tak jest w przypadku intercoolerów w silnikoch z turbinami. Powietrze jest wtedy chłodniejsze i więcej jego da się "upchać". Powietrze brane przez stożek z komory silnika jest cieplejsze przez co gorsze. Więc montaż ten jest raczej nieopłacalny... | To się tyczy każdego auta.
tomusn - 07-05-2008, 01:03
docencik87 napisał/a: | Ja powiem tak. Nie zakładać stożka do C5x. Popatrzcie sobie jak to wszystko w C5x jest rozwiązane. Powietrze jest zazysane zza przedniego błotnika, czyli jest chłodniejsze od tego w silniku. Gdy ładujesz stożek powietrze jest pobierane prosto z komory silnika. Tam jak wiadomo jest porządnie nagrzane przez silnik i chłodnice. A co się robi po pierwsze by poprawić osiągi?? Chłodzi się powietrze. Tak jest w przypadku intercoolerów w silnikoch z turbinami. Powietrze jest wtedy chłodniejsze i więcej jego da się "upchać". Powietrze brane przez stożek z komory silnika jest cieplejsze przez co gorsze. Więc montaż ten jest raczej nieopłacalny... | a ja bym założył. powietrze dalej bym ciągnął zza błotnika (jakis system bym wymyślił), problem to sprawa przepływomierza - tego nie potrafię wykombinować.
a czemu jest nieopłacalny? wiele "rzeczy" przy aucie jest nieopłacalne, ale sprawia frajdę
Filip_S napisał/a: | tomusn napisał/a: |
Zdjęcia!!
(mogoł być komórkoł) |
Zrobię jutro, natomiast to co napisał docencik87 jest racją, że filtr stożek zamontowany w miejscu normalnego zasysa cieplejsze, niż normalnie (jeśli nie ma puchy), więc tego K&N chyba jako wydajniejszy zamiennik normalnego filtra zamontuje do puszki, bo nie mam dodatkowego dolotu, który poszedłby do samego rogu pod maską. |
zapodaj jak zrobiłeś
docencik87 - 08-05-2008, 12:20
tomusn napisał/a: | a czemu jest nieopłacalny? wiele "rzeczy" przy aucie jest nieopłacalne, ale sprawia frajdę |
No chyba, że to ładnie wygląda pod maską...ale to wszystko
Koton - 08-05-2008, 14:21
Niektórzy lubią dzwięk stożka. Są tacy i bynajmniej nie jest to nic nadzwyczajnego.
|
|
|