Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Swap z 1.8 GDI na ?
MmzTattoo - 18-09-2013, 21:57
Jak przeliczysz masy silników i skrzyni to Cari przytyje Ci pewnie ok 100kg przodu moim zdaniem osiągi się poprawią ale przy prednim napędzie i takim wyważeniu cari będzie bardziej podsterowna. A same osiągi pewnie podobne do gala
emjot - 19-09-2013, 09:10
Oj, policz dobrze kasę, rozważ co zyskasz (te 14l LPG w mieście to IMHO mocno optymistyczne jest, dolicz też benzynę na rozruch przynajmniej 0,8-1l /100km) i zastanów się jeszcze raz... kiedy taka inwestycja Ci się zwróci? Chyba że po prostu chcesz mieć V6 pod maską i kasa nie gra roli... Nie chcę być malkontentem, raczej zachęcić Cię do podejmowania świadomych i przemyślanych decyzji.
Marcino - 19-09-2013, 09:19
jak chce długo trzymać to sie opłaci, po warunkiem że za przekładkę nie zapłaci za duzo mechanikom, bedzie miał oryginał, i nie bedzie patrzył na spalanie jeżdzac V6 na LPG, te 14 LPG, to tak jak 8l PB, a tyle to 1.6 palą...
glina - 19-09-2013, 12:04
8L to tylko po 22 jak ulice puste, albo poza centrum
w ciagu dnia dycha lekką reką, bo ciągle się stoi
Recive - 19-09-2013, 16:35
Wszystko sie zgadza, tylko tu mam sprawdzony samochod z malym przebiegiem + nowe zimowki etc. Kupujac colta to okolo 5-6k za 1.6 + koszt lpg. Musze dostac cene swapa wtedy bede mogl konkretnjej myslec. Moja trasa do pracy ma 16 km i jest git bo nie stoje w korkach caly czas ( korzystam z fajnego objazdu ). Kupujac nowy samochod zawsze trzeba cos dolozyc...
A za cari bym dostal jak wspomiano 12k i za to bym nie kupil nic rozsadnego z 03 roku....W 15 lpg bym sie zmiescil w miescie, musze raporty gala poczytac ale tak obstawiam
Marcino - 19-09-2013, 23:50
Jak nie stoisz w korkach, i nie bedziesz dusił.. to spokojnie w 15 oblecisz albo i mniej.
glina - 20-09-2013, 09:10
jak obleci 15L gazu w V6 to i 9L w GDI powinno sie zadowolić
9*5,75=51,75
15*2,4=36
na 100km oszczednosc 16zł
koszt swapa - załóżmy 2000, koszt instalacji do V6 - 3500? strzelam ze to minimalne kwoty
razem 5500. dzielone na 16zł to jest ~340. mnożymy przez 100km i widac ze koszt sie zwróci po 34 000 km.
do pracy masz 16km wiec rocznie robisz okolo 8000 do samej pracy. czyli na dojazdach do pracy zwroci sie to po 4 latach. zakladajac ze robisz rocznie 15kkm to po dwoch latach.
ja bym wolal miec to spalanie w nosie i jezdzic sobie dalej niezawodnym autem a za dwa lata zastanowic sie nad kupnem innego
byc moze za dwa lata nie bedziesz musial juz oszczedzac na paliwie i problem sam zniknie
a i do wiekszej ilosci garazy podziemnych bedziesz mial prawo wjazdu
Recive - 20-09-2013, 10:29
Jak zalozymy, ze pali 10 bo tyle pali - 10x5.75= 57 zl
LPG mam po 2.20 dobrej jakosci 15x2.20= 33 zl
Wiec oszczednosc prawie polowe..swap pewnie troszke wiecej. Nad Twoim rozwiazaniem tez mysle...
Kilometrow bede robil 32 dziennie pon-pt + co 2gi weekend 120 bo szkola...
Marcino - 20-09-2013, 10:43
No ale chyba inne wyjazdy też są.. a co do parkingów podziemnych..... jak mam wlew w klapce to kto wie czy mam LPG?
Recive - 20-09-2013, 11:44
Wszystko mam do przeliczenia itp. Od poczatku listopada bedzie trzeba podjac decyzje, obecnie i tak musze czekac Zobaczymy jak to wyjdzie ale swap mimo wszystko fajna opcja
|
|
|