To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] przepustnica w galancie

Tomii - 27-07-2014, 17:29

Mi tu wszystkie objawy wskazują na problem z silnikiem krokowym, odkręć go i zobacz czy wszystko ok, przy okazji można pomierzyć oporności na cewkach silniczka. Sprawdź może najpierw czy wtyczka na nim jest dobrze dopięta.

Tam się nie ma co poprzestawiać po rozebraniu, jedynie jak go nieumiejętnie wyczyścisz lub złożysz to się może zablokować. Delikatnie ściągaj obudowę żebyś takiej małej sprężynki nie zgubił.

Grom - 28-07-2014, 15:39

Jeszcze jedno pytanie, czy po zdjeciu przepustnicy trzeba ja pozniej ustawiac tps i sas itp ? Jesli tak to gdzie znajde do tego instrukcje bo w moim manualu ie znalazlem.
Tomii - 28-07-2014, 15:53

Grom napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie, czy po zdjeciu przepustnicy trzeba ja pozniej ustawiac tps i sas itp ? Jesli tak to gdzie znajde do tego instrukcje bo w moim manualu ie znalazlem.


Nie trzeba jeśli ich nie odkręcałeś.

i9i - 28-07-2014, 17:21

Sprawdź jeszcze cy aby klapka (motylek) dolega na całym obwodzie do korpusu. Po opisie problem mógł zacząć się od uchylonej delikatnie przepustnicy (wysokie jałowe obroty), później poszło z górki kręcenie regulacjami i tpsem na niesprawnej/źle zmontowanej/dalej brudnej przepustnicy. Mnie przy czyszczeniu kleiło klapkę, wiec postanowiłem ją wyciągnąć i wypucować na glanc (a jak!) po zmontowaniu objawy były podobne do Twoich na początku ale zimą mi to jakoś nie szczególnie przeszkadzało, na wiosnę wykręciłem jeszcze raz przepustnicę wyczyściłem i efektu brak. Wykręciłem krokowca, ale też był ładny i nawet się nie zacinał. Za to pod słońcem klapka prześwitywała (a wcześniej po wlaniu weń zajzajeru do czyszczenia, delikatnie uchodził sobie). Po wyrównaniu problem ustał.
Grom - 28-07-2014, 21:10

Chodzi o to ze po okolo 10 kilometrach dopiero obroty spadly mocno (do okolo 400) na cieplym silniku (akurat podjechalem pod prace), stal 8 godzin i nie chcial pozniej odpalic bez wcisnietego gazu, chyba zle mnie zrozumiales albo ja do konca nie rozumiem co napisales. Mi klapka klejila sie przed czyszczeniem a poczyszczeniu juz nie i wyglada na szczelna. Jestem wlasnie po sprawdzeniu krokowca - wyglada ladnie i czysto, bez przycinek. Jedno mnie zastanawia to opornosc miedzy pierwszym i drugim stykiem nie ma nic, a miedzy trzecim i czwartym jest 33 ohm na cieplym silniku, czy tak powinno byc ?
robertdg - 28-07-2014, 21:30

Grom napisał/a:
spadly mocno (do okolo 400) na cieplym silniku
Jak odczytujesz te skale skoro najnizszy próg możliwy do odczytania to 500RPM :?:
Cytat:
Jedno mnie zastanawia to opornosc miedzy pierwszym i drugim stykiem nie ma nic, a miedzy trzecim i czwartym jest 33 ohm na cieplym silniku, czy tak powinno byc ?
Na wszystkich czterech cewkach powinna być jednakowa opornosc rzedu 28-33Ohm przy 20stopniach C
Co do gardziela przepustnicy, nie może być on szczalnie zamknięty bo fabrycznie jest ustawiany na lekkim uchyleniu

Grom - 30-07-2014, 06:26

Obroty byly na pierwszej kresce nad 0, nie wiem jaka jest skala w przedziale 0-1000 rpm w takim razie. A to lekkie uchylenie na gardzielu to ustawia wlasnie silniczek krokowy ? Skoro tylko miedzy trzecim i czwartym jest 33 ohm to by wychodzilo ze silniczek jest do wymiany.
robertdg - 30-07-2014, 07:12

Grom napisał/a:
A to lekkie uchylenie na gardzielu to ustawia wlasnie silniczek krokowy ?
Krokowy nie ma nic do uchylenia gardziela, gardziel na stopce nie opiera się w pozycji całkowicie zamknietej, bo od pozycji pelnego zamkniecia jest odchylany na 5/4obrotu śrubki zderzakowej (fabryczne ustawienie)
Grom napisał/a:
Skoro tylko miedzy trzecim i czwartym jest 33 ohm to by wychodzilo ze silniczek jest do wymiany.
Na to wynika
Grom - 30-07-2014, 14:02

Rozumiem, ma ktos instrukcje po polsku jak poustawiac tps itd na standardowe ustawienia, bo mechanik krecil srubka od obrotow i od powietrza, teraz chcialbym to ustawic na standard i zrobic jeszcze raz przyuczenie ecu. Znalazlem manuala ale tam jest wszystko po angielsku, ewentualnie na ktorej stronie jest w tym manualu po angielsku to moze to rozszyfruje. Jak to nic nie da to krokowy bede wymienial.
robertdg - 30-07-2014, 17:27

I tak musisz kupić krokowy, wiec kup "dziewicza" przepustnice i ja umyj przed założeniem, koszta bedziesz miał podobne, a łatwiej kupic kompletna przepustnice ;-)
Grom - 01-08-2014, 21:19

Zalozona nowa "dziewicza" przepustnica i wszystko wrocilo do normy ;)

Dzieki Łysy88 za pomoc ;)



P.S.

Jak sie dowiem co sie starej stalo to dam znac.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group