Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Jest Castrol Magnatec 10w40 - BĘDZIE TOTAL QU
plecho1 - 17-11-2013, 20:38
A w czym przeszkadza oczyszczenie silnika przez olej? W GDI przy wymianie stosowałem nawet płukankę i nic złego się nie działo.
Batmanikus - 17-11-2013, 22:59
Jeżeli Wasze silniki mają po milion km to pewnie bym się bał wlać syntetyk. Uszkodzenia silnika po przejściu z semi (a prawdę mówiąc semi to w większości mineralny) to dla niektórych jak wiara w Boga. Niby jest ale nikt go nie widział
pieszczoch - 18-11-2013, 00:10
ja mam 1.9TD i właśnie też byl wolał jeździć na półsyntetyku niż na mineralnym, bo wydaje mi się że przy 230kkm przebiegu będzie to dla niego zdrowsze, ale mechanik stwierdził co innego i mam teraz mętlik, a wymiana czeka mnie w najbliższym czasie i nie wiem jaki wybrać, Btw, chętnie bym zrobił małą płukankę, jeśli to by miało mu pomóc, ale czy warto? jak to wykonać i ile to kosztuje?
mlun - 18-11-2013, 00:34
Zmień mechanika.
plecho1 - 18-11-2013, 01:05
Nie musisz nic płukać ale jeśli chcesz, to taki preparat kupisz na każdej stacji paliw np. firmy STP. Zalewasz to tuż przed wymianą oleju do starego oleju na rozgrzanym silniku i postępujesz zgodnie z instrukcją podaną na opakowaniu. Zwykle auto trzeba odpalić i zostawić na biegu jałowym na 10 - 15min po czym wymieniasz olej i filtr oleju.
Mineralnego oleju bał bym się użyć chociaż by z powodu jego gęstości w zimie przy tęgim mrozie, zresztą najpopularniejsze półsyntetyki wcale nie są lepsze. Kiedyś w starej Astrze 1.6 z 1992r. miałem wlany półsyntetyk Castrol 10W40, przy około 20 - 25 stopniowym mrozie przy pierwszym odpaleniu kontrolka silnika świeciła się z pół minuty albo i dłużej bo czekanie na jej zgaśnięcie trwało chyba wieczność
Macenty - 18-11-2013, 22:06 Temat postu: Zmiana Oleju GDI
radek8622 napisał/a: | ja tam zalałem swoje GDI według zaleceń dla klasy.Ale full syntetyk millers 5W40.Przechodziłem z 10W40 i z tego co mogę powiedzieć lepsza praca silnika,w zimie nie miał tak ciężkiego startu i klepania popychaczy poza tym nie brał oleju. |
Mój Space star GDI miał ok 175 tys.km jak przeszedłem z pólsyntetyku Shell AH 10w-30(dydykowany do GDI ale już nie dodostania) na Valvoline Synpower XLIII 5w-30. Oleju bierze może z 0,5 l więcej na 12 tys. ale silnik pracuje lepiej. Nic nie klekocze nawet zimą, zaś na półsynetetyku popychacze stukały po odpaleniu teraz nic. Silnik pracuje płynnie i ciszej niż kiedyś. Też mam 210tys i zostaje przy syntetyku. Ale przejście zależy czy masz silnik w dobrym stanie. Też myślałem o Valvoline Maxlife ale mitsumaniacy skarżyli się na głośniejszą pracę.
Pozdrawiam
glina - 19-11-2013, 11:12
pieszczoch napisał/a: | ja mam 1.9TD i właśnie też byl wolał jeździć na półsyntetyku niż na mineralnym, bo wydaje mi się że przy 230kkm przebiegu będzie to dla niego zdrowsze, ale mechanik stwierdził co innego i mam teraz mętlik, a wymiana czeka mnie w najbliższym czasie i nie wiem jaki wybrać, Btw, chętnie bym zrobił małą płukankę, jeśli to by miało mu pomóc, ale czy warto? jak to wykonać i ile to kosztuje? |
Temat jest o GDI...
Dudi84 - 22-11-2013, 18:10
Dzisiaj zmieniłem z Mobil 10w40 na Ligui Moly 10w40 mos2 gdyż mój mechanik stanowczo odradził mi Motula x-cess 5w40. Hydropopychacz który był głośny wydaje mi się teraz jeszcze głośniejszy niż przed wymianą . Jeśli jednak coś się zmieni na plus to dam znać.
glina - 22-11-2013, 20:26
mechanik mądrzejszy od producenta...
a jaki byl powod odradzania?
Dudi84 - 23-11-2013, 15:31
Po pierwsze przebieg czyli niemal 200 tysięcy(a kto wie ile ma prawdziwego przebiegu), po drugie ubywanie ok. 1L na 10 tysięcy km(stwierdził, że będzie brał więcej), po trzecie nie przechodzi się z półsyntetyka na syntetyk...
plecho1 - 23-11-2013, 22:33
Czemu mimo tysięcy tematów zadowolonych użytkowników aut zalewających swe auta pełnymi syntetykami dalej pojawiają się takie wpisy!!! Ludzie!!! Czytajcie najpierw zanim coś napiszecie!!!
sebkin - 25-11-2013, 10:26
plecho1 napisał/a: | Czemu mimo tysięcy tematów zadowolonych użytkowników aut zalewających swe auta pełnymi syntetykami dalej pojawiają się takie wpisy!!! Ludzie!!! Czytajcie najpierw zanim coś napiszecie!!! |
Popieram w 100%. Nie kierujcie się stereotypami, nie mają one żadnego pokrycia z rzeczywistością.
Lookash19 - 25-11-2013, 12:52
silniki GDi z tym klepaniem to już tak do siebie mają niestety. ja u siebie zalewałem Castrola Magnatega, później zmieniłem na Valvoline i moim zdaniem to była dobra zmiana:)
plecho1 - 25-11-2013, 16:50
One tak nie maja jeśli od początku był lany dobry olej. Jak ktoś to zaniedbał i wlewał jakiś badziew to albo popychacze są zanieczyszczone albo zużyte i dlatego klepią zawory.
Dudi84 - 25-11-2013, 18:11
Niestety posłuchałem się mechanika i teraz żałuję Niech to będzie nauczka dla innych. Przy następnej wymianie będzie już dobrze
A co do tych popychaczy to ciekawe jest to, że po magicznych 4 minutach silniczek zaczyna pracować idealnie i nie słychać żadnego popychacza tylko piękne cykanie silniczka. Czy ktoś miał albo ma podobnie?
|
|
|