To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.4 MIVEC] instalacja lpi

Marcino - 17-10-2013, 13:31

borsak1 napisał/a:
@Marcino jasne może mam dodatkow z 20KM jeszcze.

POczytaj sobie co to są instalacle LPI czyli ciekłego wtrysku gazu a potem dyskutuj. Ja testowałem ten samochód... i naprawde nie ma różnicy.
Pytanie jest wąłsnie o takiego outlandera w temacie z taką instalacją...
Problem jest jeden z serwisowaniem bo ogarania to tylko kilkanaście zakładów w Polsce. Do mojej 307sw LPG założył Niemiec, jak auto było nowe.... z salony z polski miał na polską firmę wzięte z leasing, założył LPI w Niemczech w serwisie przy przebiegu 3tyś km, gwarancje miał uznaną.

borsak1 - 17-10-2013, 13:42

@Marcino inteligencji wielkiej to nie trzeba zeby przeczytać że chodzi o LPI, a czy ja gdziekolwiek pytałem o to czy Twoje ASO uznało Ci gwarancję, nie wydaje mi się.
qbota - 17-10-2013, 14:59

borsak1 napisał/a:

http://www.youtube.com/watch?v=--tZTkazDCU

żyć nie umierać jeśli jeździsz jak dziadek (nie napisze baba bo obrażę kobiety) to CVT jest dla Ciebie w sam raz, tylko nie wiem po co Ci gaz wtedy przecież przy takiej jeździe auto i tak spali mało do 90 :P


Na filmie który wrzuciłeś auto przyspiesza od 0 do 100km/h jakieś 9-10 sek. Producent deklaruje 10,8 dla CVT i 9,6 dla manuala. Co tu się nie zgadza? Diesel w manualu nie jest dla dziadków bo jest o 1,1 sekundy szybszy (9,7)?

borsak1 napisał/a:

A tutaj coś na temat Twoje cudownej skrzyni CVT, zastanawia zwłaszcza ostatnie zdanie, zeby nie było masz też jej zalety, tania, mała nic poza tym :)

Skrzynie bezstopniowe, dzięki stosunkowo niewielkim wymiarom i niskiej masie, znajdują zastosowanie w samochodach kompaktowych i miejskich, które napędzane są mniejszymi silnikami. Zaleta tych przekładni jest bezobsługowość. Nie zaleca się w nich nawet wymiany oleju i wytrzymują podobne przebiegi jak silnik. Poza tym moment zmiany przełożeń jest praktycznie niezauważalny. Nie są też tak drogie, jak skrzynie hydrauliczne i nie mają dużego wpływu na cenę pojazdu. Natomiast największą wadą są spore opóźnienia w reakcji na naciśnięcie pedału gazu, czyli straty mocy. Wiąże się to też z podwyższonym zużyciem paliwa. Skrzynie bezstopniowe nie nadają się do współpracy z silnikami turbodoładowanymi.

Jak wspominałem dla dziadka


Możesz podać źródło? Bo jakoś CVT w outku jest jedną z podstaw stosunkowo niedużego spalania (mówimy o 2,4 w benie i średnio 11 l/100km dla auta ważącego nieco ponad 1600kg). Producent deklaruje 11,8 dla manuala i 10,7 dla CVT a zwykle automaty palą podobno więcej...
Odnośnie sporych opoźnień... znajomy ma nissana 10 letniego z CVT. Faktycznie nie jeździ się tym za dobrze. Podobnie jak automatami z lat 90. Ja natomiast mam CVT invecs III z 2010 roku zdaje się, której opóźnienia _redukcji_ biegu są mniejsze niż w dwusprzęgłówkach VW (innych dokumentacji nie sprawdzałem, akurat VW jeżdżę od czasu do czasu więc sprawdziłem bo wydała mi się mułowata trochę właśnie przy wyprzedzaniu).
Wadą skrzyni CVT w moim outlanderze byłaby niemożność pracy z turbo gdyby miał turbo ale nie mam. Analogicznie wadą każdego diesla jest to, że nie współpracuje z dowolnym samochodem wyścigowym, a każdego Ferrari, że nie da się nim przewieźć lodówki. Dlatego właśnie invecs III ma zmodyfikowany soft, żeby adaptacyjnie dostosowywać się do stylu jazdy i to na prawdę działa. Jeśli jadę nerwowo bo się spieszę, to owszem pierwsze 2-3 wyprzedzenia robię redukując ręcznie ale potem skrzynia się przestawia w tryb agresywny i dalej lecę nie ruszając łopatek.
Skrzynie CVT kilkanaście lat temu obsługiwały skutery, potem małe miejskie autka z 80KM a dzisiaj radzą sobie z 170KM outlandera. Powiem więcej: CVT są montowane japońskich nissanach z silnikiem 3,5l (248KM) a nawet amerykańskim Dodge Durando z silnikiem 5,7l i mocą 340 KM. I jakoś jeżdżą.

Ej borsak1, gdzieś słyszałeś, miałeś okazję się przejechać, obejrzałeś filmik na YT. Ja jeżdżę codziennie i raczej objeżdżam niż jestem objeżdżany ale Ty wiesz lepiej. Przyjmij proszę, że technologia idzie do przodu i wypada od czasu do czasu zweryfikować swoją wiedzę czy raczej w Twoim przypadku przekonania.

mitsu00 - 17-10-2013, 15:56

Niedlugo bedziecie sobie dawac z liscia jak Wojewodzki i Meller..... :D
adaśko - 17-10-2013, 19:06

widzę że rozpętałem piekło na forum.powiem tak miałem już styczność wcześniej z instalacjami gazowymi bo miałem dwie carismy z gazem w tym jedna z instalacją 5 generacji czyli lpi a nie lpg więc nie porównujcie tych dwóch rodzajów instalacji.jeśli ma się instalację lpi to nie ma żadnych spadków mocy na gazie a przynajmniej ja takich u siebie nie zauważyłem tylko jest jedynie problem z tą nieszczęsną poppa od gazu która lubi szwankować.znalazłem na allegro 3 ładne outlandery właśnie z holenderską instalacją lpi firmy vialle i dlatego zastanawiam się na nimi.jeśli chodzi o diesla to boje sie trochę awarii bo są jednak dużo droższe do naprawienia niż w silniku benzynowym.obecnie jeżdżę carismu z dieslem renówki i póki co odpukać nie miałem żadnych problemów z silnikiem ale jak pomyślę gdyby siadło turbo lub sprzęgło dwumasowe to 2000zł od razu z konta by poleciało a w benzyniaku jest z tym spokój.jednak coraz bardziej jestem za outlanderem z lpi niż dieslem ale jeszcze do kupna mam trochę czasu więc nie mam co się śpieszyć :)
plecho1 - 17-10-2013, 20:03

Ja bym kupił bez LPG i zamontował dobrą instalację 4 generacji, oczywiście silnik nie może być z bezpośrednim wtryskiem. Auta sprowadzane z zachodu, czy to diesle czy benzyniaki z LPG, maja przeważnie duże przebiegi bo właśnie po to tam kupuje się takie auta. U nas jest też przeważnie problem z serwisem takich instalacji. Brat kupił Carismę z holenderską instalacją III generacji i ostatecznie sami doprowadziliśmy ją do właściwego stanu bo albo gaziarze nie chcieli się tego podjąć albo próbowali wyciągnąć sporą kasę za naprawy które ostatecznie okazały się bardzo proste i mało kosztowne.
borsak1 - 18-10-2013, 09:26

@qbota a powiedz mi kolego dlaczego tak mieszasz pomiedzy tematami, ambicja została mocno urażona. Mam inną propozycję dla Ciebie a dokłdanie jedno zasadnicze pytanie jak częstoi przyśpieszasz od zera do 100, a jak często od 90 do 130 zeby coś wyprzedzić. Pytanie było retoryczne myśle że tutaj zobaczymy pradziwą "elastyczność" CVT :P . Jak już napisałem nie będę Ci wmawiał że CVT jest do dupy, bo zachowujesz się jak typwy POLAK czyli "Ja mieć, być najlepsze" :) . Robi się OT, załóż temat o skrzynach CVT, pogadamy moze jakieś testy porobimy zeby kolejni użytkownicy wiedzieli z czym wiązę się CVT.

p.s. co do twojego pomiaru napisałeś jakieś 9-10 sekund mierzyłeś ?, poza tym różnica 9 a 10 sekund jest zasadnicza.

regon - 18-10-2013, 16:49

jeździłem z automatem i nigdy nie miałem problemu z wyprzedzaniem, tym bardziej traktorów z tego samego znaku.
Marcino - 18-10-2013, 19:33

regon napisał/a:
tym bardziej traktorów z tego samego znaku

DObre..:)

mitsu00 - 18-10-2013, 20:52

borsak1 napisał/a:
@qbota a powiedz mi kolego dlaczego tak mieszasz pomiedzy tematami, ambicja została mocno urażona. Mam inną propozycję dla Ciebie a dokłdanie jedno zasadnicze pytanie jak częstoi przyśpieszasz od zera do 100, a jak często od 90 do 130 zeby coś wyprzedzić. Pytanie było retoryczne myśle że tutaj zobaczymy pradziwą "elastyczność" CVT :P . Jak już napisałem nie będę Ci wmawiał że CVT jest do dupy, bo zachowujesz się jak typwy POLAK czyli "Ja mieć, być najlepsze" :) . Robi się OT, załóż temat o skrzynach CVT, pogadamy moze jakieś testy porobimy zeby kolejni użytkownicy wiedzieli z czym wiązę się CVT.

p.s. co do twojego pomiaru napisałeś jakieś 9-10 sekund mierzyłeś ?, poza tym różnica 9 a 10 sekund jest zasadnicza.
Wystarczy juz Panowie koziolkowie :wink: A moze tak z innej beczki?: mnie po zmianie z letnich 19'' w Avenie na zimowe 16'' spalanie spadlo o 1,5l/100km :mrgreen:
androzek - 18-10-2013, 21:44

Z tego powodu spadło spalanie,że jechałeś z górki i z wiatrem :)
mitsu00 - 18-10-2013, 21:50

androzek napisał/a:
Z tego powodu spadło spalanie,że jechałeś z górki i z wiatrem :)
Raczej z powodu mniejszego oporu toczenia i 30mm wezszej opony :D
rezon - 19-10-2013, 16:42

mitsu00 napisał/a:
androzek napisał/a:
Z tego powodu spadło spalanie,że jechałeś z górki i z wiatrem :)
Raczej z powodu mniejszego oporu toczenia i 30mm wezszej opony :D
też tak myślę. Różnica na 30mm powinna być pow. 1l
qbota - 21-10-2013, 10:20

borsak1 napisał/a:
@qbota a powiedz mi kolego dlaczego tak mieszasz pomiedzy tematami, ambicja została mocno urażona. Mam inną propozycję dla Ciebie a dokłdanie jedno zasadnicze pytanie jak częstoi przyśpieszasz od zera do 100, a jak często od 90 do 130 zeby coś wyprzedzić. Pytanie było retoryczne myśle że tutaj zobaczymy pradziwą "elastyczność" CVT :P . Jak już napisałem nie będę Ci wmawiał że CVT jest do dupy, bo zachowujesz się jak typwy POLAK czyli "Ja mieć, być najlepsze" :) . Robi się OT, załóż temat o skrzynach CVT, pogadamy moze jakieś testy porobimy zeby kolejni użytkownicy wiedzieli z czym wiązę się CVT.

p.s. co do twojego pomiaru napisałeś jakieś 9-10 sekund mierzyłeś ?, poza tym różnica 9 a 10 sekund jest zasadnicza.


Proszę daj spokój z tymi niemerytorycznymi wycieczkami o polskości, dumie i ambicji czy głupimi złośliwościami o dziadkowaniu itd. Choćby dlatego, że dośc kuriozalnie strzelasz sobie z stopę takim gadaniem, zachowując się dokładnie w sposób który wyśmiewasz.

Do rzeczy:
1. dlaczego piszę o przyspieszeniu od 0 do 100? Odniosłem się do filmu który TY wrzuciłeś do wątku - auto przyspiesza na nim od 0 do 100 właśnie.
2. czy mierzyłem? Patrzyłem na biegnące sekundy na pasku YT właśnie na tym filmie.
3. pomiary przyspieszeń 90-130kmh: wykonywane metodą super amatorską, tj. patrzenie na licznik i stoper w telefonie.
auto zatankowane prawie na full a więc jakieś 100kg wagi plus dwie osoby i trochę bagażu.
zasilanie lpg z automatyczną dolewką beny >5krpm.
full automat: ~10,5s (start z 1800krpm)
ręczny: ~9,5s (start z III ~4500krpm, zmiana na VI w trakcie przyspieszania).
Po przełączeniu na benę, różnicy nie byłem w stanie zmierzyć - zakładam, że pewnie jakaś tam jest ale trzeba by chyba bardziej profi wykonać pomiar. Generalnie dokładność pomiaru jest żadna umówmy się - czy ktoś wie czy i jak można taki pomiar zrobić mniej amatorsko, ale bez jeżdżenia i wydawania kasy na hamownię?

Może ktoś wykona podobne testy na manualu i dwusprzęgłówce w dieslu? Jestem bardzo ciekaw wyników.

borsak1 - 21-10-2013, 11:56

@qbota zgodnie z prośbą skończyłem dywagacje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group