[XX-92]Colt C50 i starsze - Gwint Home made, co o tym sądzicie?
MattOmer - 06-11-2013, 21:49 Temat postu: . No a jeżeli chodzi o coilover'y, to co tym sądzicie, bo na nasze drogi to nie wiem czy auto się będzie dobrze prowadzić, proszę o opinie bo widzę, że tu zażyła dyskusja powstała, dzięki za zainteresowanie tematem
ryba_84 - 07-11-2013, 05:14
w zestawach z coiloverami sa twarde sprezyny nie ma sie co oszukiwac na gwincie nie pojedziesz szybko po polskich drogach, mi optymalnie jezdzilo sie na sprezynach obnizajacych chyba mts-a, bylo twardziej niz na ori a nie bylo trzeba redukowac do 1 biegu przy wysokich poprzecznych koleinach.
MattOmer - 10-11-2013, 22:43
http://www.dispol.sklepna...zenia-4szt.html
Dobra Panowie czy te coilovery podejdą do colta c50?
mkm - 10-11-2013, 23:16
MattOmer, metr, suwmiarka i sobie pomierz.
Wklejasz jakąś tandetę, której nazwy nawet sprzedawca nie wymienia, zwymiarowaną w Paint-cie, więc nie wiem o co pytasz
Nie wydaje mi się, żeby ktoś miał w Colcie to badziewie...
MattOmer - 10-11-2013, 23:23
mkm No wiesz ja tylko pytam czy to podejdzie itd. no ale pomierzę sobie i już, ewentualnie sprężyny tylko kupię i tyle, trudno.
mkm - 10-11-2013, 23:55
MattOmer, po prostu przestrzegam Cię przed zakupami takich rzeczy.
Jedna – podkreślam jedna - sprężyna dorabiana z certyfikowanego drutu, policzona pod Twoje potrzeby to koszt od 80zł.
Za komplet masz więc minimum 320zł.
Do tego dochodzą gwinty i pierścienie, które powinny być z wysokiej klasy aluminium w wielu przypadkach dodatkowo poddawane obróbce chemicznej w celu poprawienia odporności i nadaniu twardości.
Jakbyś miał projekt to podejrzewam, że „po znajomości” udało by Ci się wytoczyć i zgalwanizować za około 200 – 300zł z materiałem.
Sumując masz za swój „homemade” (a raczej skopiowanie/odtworzenie jakiegoś rozwiązania) minimum 500zł.
Weź pod uwagę, że to jest zawieszenie i niemiło by było gdyby coś Ci się rozsypało przy większym przeciążeniu.
Chcesz mieć zawieszenie, na którym pojedziesz, a nie tylko się polansujesz (i to na parkingu) to kup sprężyny – z tych „lepszych”- do C50 najtańszy jest chyba MTS, do tego kup nowe amortyzatory gazowe, sprawdź stan blachy przy mocowaniach wahaczy i stan kielichów, pokasuj luzy, jak zostanie Ci kilka złotych wymień gumy na poliuretany.
Do tego większa felga na niskim profilu i zapewniam Cię, że będziesz zadowolony, a przy obniżeniu o 30 - 40mm wygląd także będzie dobry, a właściwości jezdne znacznie poprawione.
MattOmer - 11-11-2013, 13:05
Dzięki, właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem. Patrzyłem na MTS, rzeczywiście drogie tam nie są Bo właśnie miałem dylemat czy sprężyny czy home made, ale chyba sprężyny zakupię zdecydowanie;) Mianowicie znalazłem te http://darstuning.com.pl/...hi-colt--40mm3/
jerzyk1 - 11-11-2013, 20:11
ja mam te sprezynki i nie narzekam
MattOmer - 13-11-2013, 00:46
a w miare twardo jest?
rosomak1983 - 28-11-2013, 22:48
mkm napisał/a: | Jedna – podkreślam jedna - sprężyna dorabiana z certyfikowanego drutu, policzona pod Twoje potrzeby to koszt od 80zł.
Za komplet masz więc minimum 320zł.
Do tego dochodzą gwinty i pierścienie, które powinny być z wysokiej klasy aluminium w wielu przypadkach dodatkowo poddawane obróbce chemicznej w celu poprawienia odporności i nadaniu twardości.
Jakbyś miał projekt to podejrzewam, że „po znajomości” udało by Ci się wytoczyć i zgalwanizować za około 200 – 300zł z materiałem.
Sumując masz za swój „homemade” (a raczej skopiowanie/odtworzenie jakiegoś rozwiązania) minimum 500zł.
Weź pod uwagę, że to jest zawieszenie i niemiło by było gdyby coś Ci się rozsypało przy większym przeciążeniu. |
to zaden argument, robiac pojedyncze sztuki to takie sa koszta przy masowej produkcji wychodzi parokrotnie taniej, i tak moze byc w tym przypadku.
Pozatym to ogólnie tez by Ci doradzał to zrobic tradycyjnie na sprezynach.
mkm - 28-11-2013, 22:52
rosomak1983 napisał/a: |
to zaden argument, robiac pojedyncze sztuki to takie sa koszta przy masowej produkcji wychodzi parokrotnie taniej, i tak moze byc w tym przypadku. |
a czym się różni w tym przypadku produkcja masowa od pojedynczej?
W tym przypadku forma nie jest potrzebna .
rosomak1983 - 28-11-2013, 23:03
mkm napisał/a: | a czym się różni w tym przypadku produkcja masowa od pojedynczej? |
pytasz powaznie czy jaja sobie robisz ? Prosty przykład; rób codziennie sprezny do innego auta a ja codzien bede robił do jednego. Ciekawe kto zrobi wiecej.
To raz po drugie masowe zamówienia to zawsze rabaty itp itc. Co ja wogóle musze tłumaczyc opamietaj sie Macieju...
mkm - 28-11-2013, 23:06
rosomak1983, poważnie, bo wiem jaki jest koszt przy zamówieniu kompletu jak i 100kompletów.
Mowa oczywiście o wykonaniu sprężyny ze wskazanego drutu, wg. wzoru lub projektu.
rosomak1983 - 28-11-2013, 23:14
mkm napisał/a: | rosomak1983, poważnie, bo wiem jaki jest koszt przy zamówieniu kompletu jak i 100kompletów. |
chcesz powiedziec ze wykonaja mi 100 róznych sprezyn w tej samej cenie jak 100 takich samych Negujesz opłacalnosc i konkurencyjnosc masowej produkcji ???
mkm - 28-11-2013, 23:17
rosomak1983, widziałeś maszynę do wyrobu sprężyn?
Tam nie wpisujesz marki modelu auta tylko parametry jak maszyna ma zaginać drut
Można to porównać do drukarki - niezależnie od treści i ilości koszt druku jednej strony tekstu jest bardzo zbliżony
|
|
|