To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mój pierwszy galant...

Witek vel Mysza - 15-11-2013, 22:34

Fajny tutorial, ale zbyt skomplikowanie wygląda. Ja zrobiłem prościej. Wielokliny EVO i Galanta różnią się znacznie. Z oryginalnej kiery wykrzesałem stalową tuleję z wieloklinem. Naciąłem alu, stuknąłem młotkiem i wypadło.





Z kiery od EVO wymontowałem stalowy rdzeń i zeszlifowałem spaw trzymający wieloklin w szkielecie.

Wieloklin wypadł.

Na jego miejsce wskoczył wieloklin z EA.
Ustawiłem go w ten sposób, że tuleja wystawała 30mm ponad szkielet. Średnica tulei jest ciut mniejsza i niemal pasuje w otwór w szkielecie. Przyheftowałem migomatem mocno w jednym punkcie i ustawiłem w tokarce.

Potem obspawałem do reszty.

Zamontowałem szkielet do kiery. Dopasowanie wtyczki poduszki to była już tylko przyjemność.

Całość ogarnąłem w godzinę, ale mam wprawę w rzeźbieniu ;)
Dodam, że kierę od EVO kupowałem w ciemno i nie wiedziałem co spotkam po rozebraniu obu. Powiem tak. Poszło w miarę gładko :) Klakson działa, poduszka pewnie też bo kontrolka SRS gaśnie, ale wolałbym nie mieć okazji do testowania...



Witek vel Mysza - 16-11-2013, 14:52

Bartek napisał/a:
Mały tutorial:
http://www.lancerregister...ad.php?t=445430
Muszę jeszcze dodać, że kiera od Lancera z powyższych fotek jest inaczej skonstruowana jak kiera od galanta EA. Chociaż sam wielowypust wygląda na identyczny.
Witek vel Mysza - 16-11-2013, 14:55

WreX napisał/a:
i ile taka kiera od evo ?
To nie są tanie rzeczy panie Marianie... Ale trzeba polować na Alledrogo i pokrewnych. Ja napadłem na Tablicy i udało mi się kupić za 250 w komplecie z poduszką i z wysyłką już.
gregter - 16-11-2013, 23:22

Witam rodaka, w Plocku mieszkalem prawie 40 lat i zawsze to miasto bedzie mi bliskie sercu. Bylem w tym roku na urlopie i widzialem ogromna ilosc samochodow i parkingu nigdzie , ale zrobili jakies na Kosciuszki i Sienkiewicza. Przed wyjazdem mieszkalem tam gdzie teraz jest hotel Herman. Fajnie opisujesz swoje "boje" z utrzymaniem bryczki w stanie do jazdy.Ja juz sie w takie zabawy nie bawie, jak co to do mechanika i po sprawie , no ale w wieku emerytalnym trudno czolgac sie pod autem. Jak narazie bryczka prawie nowa i nic sie nie zdarza . Pozdrawiam z antypodow.
Witek vel Mysza - 05-12-2013, 19:26

Witam również! Płock to specyficzna miejscowość, mamy chyba więcej aut niż mieszkańców... Nic dziwnego że ciężko zaparkować, heh ;) Jak się mieszka na antypodach? Jest trochę mitsubishi. czy same Holdeny i Falcony? :)

Co do mojego misia, to dziś dostał prezencik z okazji wczorajszych imienin mojej narzeczonej ;P (PS. ona też dostała prezencik, więc spoko). Otóż wyrzuciłem z wnętrza te wysprajowane srebrną farbą do kaloryferów kratki nawiewu i obudowy konsoli. Jest teraz czarno, ciemno, chicho i spokojnie.

Witek vel Mysza - 07-12-2013, 12:58

Z pozdrowieniami dla handlarzy częściami co to nie mogą gdzieś z tyłu opisywać swoich cudów...
PS. Napis niebawem powinien się zetrzeć ;)

Seiji - 07-12-2013, 13:03

ja bym zostawił srebrną, pasowała do kierownicy
Witek vel Mysza - 07-12-2013, 14:36

Ja też, nawet od Hugo miałem kupować ori alu, ale nie miał od manualnej klimy a od klimatrona nie pasuje. Zaś to co miałem wcześniej to była porażka, przeczytaj post wyżej... Dziury w obudowie radia i pomalowane srebrzanką z zaciekami.
gregter - 07-12-2013, 14:40

Holdenow i Falconow duzo , ale coraz mniej , bo to wszystko 4 litrowe silniki, a teraz kazdy idzie na 1,8 - 2,5 litra.Poza tym prawdopodobnie w 2016 roku obie firmy zwina produkcje tutaj bo koszty wytwarzania tutaj i w Azji powoduja ze te drugie sa znacznie tansze i zbyt na australijskie ciagle maleje.Galantow prawie nie ma bo tu starsze samochody szybko znikaja(stac ludzi na kupno nowych lub prawie nowych). Mitsubishi jest popularnym samochodem szczegolnie 2,4 benzynowe no i ponad 90 % wszystkich marek na drogach to automaty no i drogi swietne (kolosalna roznica z tym co widzialem w tym roku na urlopie w kraju). W naprawy o jakich czytam na forum tu sie w zasadzie nikt nie bawi,jest duzo zakladow ktore dosc solidnie wykonuja naprawy lub przeglady.Zycie jest tu bezproblemowe ,bo jest praca i nie trzeba walczyc od miesiaca do miesiaca o przetrwanie.
Seiji - 07-12-2013, 15:24

jedyne co mi wpada do głowy to załatwić elementy klimatronika i go zamontować zamiast manualnej klimatyzacji
Witek vel Mysza - 07-12-2013, 15:36

Od manualnej klimy napisałem, bo jest taki sam panel. W sumie to u mnie nie ma klimy, nawet manualnej ;) Może se kupie jakiegoś rozbitka to przełożę klimę z klimatronem i ładne oryginalne sreberka, póki co musi zostać jak jest. No i boczne kratki są czarno-szare, jak reszta konsoli. Srebrne mnie dobijały gdyż odbijały się w szybach drzwi i w lusterkach bocznych mało co było widać.

gregter napisał/a:
Zycie jest tu bezproblemowe ,bo jest praca i nie trzeba walczyc od miesiaca do miesiaca o przetrwanie.
Takie życie nie jest mi znane. Pozdrawiam z krainy nonsensu.
m6riano - 09-12-2013, 21:58

nitro lekiem na wszystko..;-)a przynajmniej na jakieś pomazane kratki..
Witek vel Mysza - 11-12-2013, 06:58

m6riano napisał/a:
nitro lekiem na wszystko..;-)a przynajmniej na jakieś pomazane kratki..
Oj nie bardzo, dzięki za taką radę, ale niterko może rozpuścić plastik.
Witek vel Mysza - 26-12-2013, 17:28

Dziś misio dostał prezent na Nowy Rok w postaci paru nowych elementów systemu audio :)



Niestety, parę dni temu popsuła się oryginalna elektroantena :/ Robi wrrrrrrrrrrrr :(

Krzyzak - 26-12-2013, 22:20

Przyjmij małego hinta: jak temp. spada poniżej +5 *C to ja odłączam kabel od sterowania anteną - zmrożony plastik ma większą tendencję do pękania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group