To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - błąd czujnik o2 kod P0135 oraz P0420

Skromny84 - 29-09-2017, 12:28

Dziękuję.

Wychodzi na to, że uniwersalny Bosch powoduje problemy.
Najtaniej chyba będzie spróbować zamienić na Denso, zanim zacznę kombinować z katalizatorem.

Teraz, czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć, jaki model Denso wybrać do zastapienia oryginalnej DENSO 234000 8861 ?
Musi to być model z gotową wtyczką do Outlandera.

Drugie pytanie - czy w samym katalizatorze znajduje się jakiś czujnik?
Zastanawiam się na jakiej podstawie określane jest zużycie katalizatora?

Bzyk_R1 - 29-09-2017, 12:47

Skromny84, Spróbuj podmienić od kogoś używaną sprawną żeby nie polecieć w koszty a potem poszukaj na przykład na mitsustyle.pl bo chyba widziałem tam u nich oem sondy denso do 2.0B.

Skromny84 napisał/a:
Drugie pytanie - czy w samym katalizatorze znajduje się jakiś czujnik?
Zastanawiam się na jakiej podstawie określane jest zużycie katalizatora?


Już Ci wyjaśniam. 1 sonda siedzi w kolektorze a druga pomiędzy pierwszym a drugim katalizatorem, bo pewnie nie wiesz że masz dwa ;) Druga sonda jest tylko diagnostyczna i mierzy wartości O2 w spalinach i na tej podstawie rzuca czeka czasem jeżeli jej coś nie pasuje. W samym katalizatorze nie ma żadnego czujnika, jest to metalowa puszka z wkładem ceramicznym.

Skromny84 - 29-09-2017, 13:04

Skromny84 napisał/a:
bo pewnie nie wiesz że masz dwa ;)


:D Dzięki za wyjaśnienie.

Pożyczyć nie mam od kogo, także pozostaje zakup kolejnej sondy. I tak to taniej, niż katalizator.
Ew. zastanawiam się, czy gdyby tą diagnostyczną zamienić też na boscha to mogłoby pomóc, bo rozumiem, że dane, które zbiera diagnostyczna nie są zgodne albo raczej nie są takie, jakie powinny być, na podstawie tego, co podaje sonda pierwsza i stąd ECU stwierdza, że istnieje problem między sondami, czyli w katalizatorze?

Bizi78 - 29-09-2017, 13:07

Przed wymianą sprawdź najpierw jak ta wymieniona sondą pracuję.
Sprawdzisz vagiem i evoscanem lub elmem i jakimś lepszym programem.

Skromny84 - 29-09-2017, 13:15

Mam ELM, interfejs OBDII.

jakie parametry są istotne?

Bizi78 - 29-09-2017, 13:54

Najlepiej nagrać oscylogram z pracy sondy.
Wykres powinien mieć kształt sinusoidy.

elektryk - 29-09-2017, 19:47

Bizi78 napisał/a:
Co do problemu z P0420 u mnie pomógł emulator.
Czy chodzi o taką metalową przedłużkę czy układ elektroniczny?
Bizi78 napisał/a:
Oczywiście wcześniej warto sprawdzić jakimś interfejsem (najlepiej MUTEM) jak się zachowują sondy i sprawdzić na skp spaliny.
IMHO interfejsem ani nawet MUTem nic nie da. Potrzeba by zobaczyć przebieg na obu sondach z kilku minut z okresu sprzed zapalenia CE. Musiałby na stałe jeździć z rejestratorem z dużym nośnikiem pamięci. Pomiar spalin też niewiele da, brak punktu odniesienia ile powinno być i w jakich warunkach.
Bizi78 - 29-09-2017, 20:31

Przedłużka.
Co do muta to jak u mnie wyskakiwał sporadycznie P0420 to w ASO kazano podjechać jak CE będzie się palił bo inaczej nic nie sprawdzą.
Co do przebiegu pracy sondy to prawidłowy to sinusoida.
Zawsze można sprawdzić w poprawnie działającym aucie jak to wygląda.
Co do spalin to jak będzie walnięty kat to normy mogą być przekroczone lub zbliżone do maxa.

Jaro1974 - 02-10-2017, 09:31

Ja mam ten problem od co najmniej dwóch lat, co jakiś czas wykasowywuję błąd i jakiś czas jest spokój. Najciekawsze z tego wszystkiego jest to że po wykasowaniu błędu przy dość wysokich obrotach silnika CE się nie zapala i mogę tak przejechać nawet 700 km. Ale wystarczy żebym pojeździł trochę po mieście z niskim zakresem obrotów to błąd wyskakuje nawet po 20 kilometrach.
Skromny84 - 02-10-2017, 09:39

Jaro1974,

a robiłeś pomiar spalin?
Zastanawiam się na ile to jest widzi mi się komputera, a na ile rzeczywisty błąd i potencjalna usterka?

Na razie wykasowałem błąd i po 50 km nadal spokój.

Jaro1974 - 02-10-2017, 09:59

Właśnie nie robiłem ale muszę to uczynić żeby mieć pewność że kat jest sprawny.
Zerwikaptur - 05-10-2017, 16:42

Jaro1974 napisał/a:
Ja mam ten problem od co najmniej dwóch lat, co jakiś czas wykasowywuję błąd i jakiś czas jest spokój. Najciekawsze z tego wszystkiego jest to że po wykasowaniu błędu przy dość wysokich obrotach silnika CE się nie zapala i mogę tak przejechać nawet 700 km. Ale wystarczy żebym pojeździł trochę po mieście z niskim zakresem obrotów to błąd wyskakuje nawet po 20 kilometrach.


U mnie jest podobnie. Generalnie P0420 wskazuje najczęściej, że katalizator pracuje poniżej 95% efektywności i ma skłonić do wizyty w ASO.

Wie ktoś jak wygląda/gdzie można kupić taką tuleję dystansującą dla 2giej sondy lambda?

Bzyk_R1 - 05-10-2017, 17:00

Zerwikaptur, wpisz w allegro emulator sondy lambda. Musi mieć rozmiar gwintu M18x1,5 .
Bizi78 - 05-10-2017, 17:16

U pierwszego z brzegu tłumikarza też kupisz, i odejdzie koszt wysyłki :wink: .
Zerwikaptur - 06-10-2017, 11:35

Bzyk_R1 napisał/a:
Zerwikaptur, wpisz w allegro emulator sondy lambda. Musi mieć rozmiar gwintu M18x1,5 .

Dzięki, nie wpadłem, że nazywają ten kawałek metalu emulatorem ;)

Do Outlandera I 2006 2,0 benzyna stosować emulator/tuleję z otworem 2 czy 3 mm czy to bez różnicy (zgaduję, że przy większych silnikach powinno być 2mm)?
No i pytanie do tych co już montowali to ustrojstwo: prosta się mieści czy trzeba kątową?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group