To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Szybkościomierz po włączeniu zapłonu pokazuje 20km

robertdg - 22-11-2015, 08:41

Janq, zawsze możesz od predkościomierza, czy obrotomierza wyznaczyć sobie scieżki zasilania, możesz także podpiąc skaner pod OBD i sprawdzić jak ECU widzi sygnał VSS oraz RPM
Janq - 22-11-2015, 09:44

Robertdg, problem jest w tym, że zarówno logometr od prędkościomierza jak i od obrotomierza jest sterowany czterema sygnałami (sin+, sin-, cos+, cos-). Sygnały te wystawia jakiś procek od Sgema. Procek jest zasilany z 5V, więc musi być jakiś stabilizator 5VDC. No i jest. Ale jak podałem 12V na wejście stabilizatora, to oczywiście była kupa i nic nie działało.

Skanerami OBD podpinałem się i nie chciało się połączyć :]

robertdg - 22-11-2015, 10:13

Janq, zapoznaj sie z tym tematem, jezlei twoje auto jest wyprodukowane przed 2001r http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Paweł W. - 24-11-2015, 21:32

Witam Kolegów,
Wybaczcie, że podpinam się pod dyskusję, ale u mnie w zegarach mam dyskotekę.
Niedawno wymieniłem w zegarach żarówki na niebieskie, przez jakiś czas wszystko było OK, aż nagle zaczął mi świecić albo obrotomierz, albo szybkościomierz, na krótko obydwea naraz, czasem obydwa gasły. Cholera mnie wzięła i rozebrałem zegary. Nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie, ale na ścieżkach stykających się z wtyczkami są (wypalone?) małe czarne kreski. Zadaję sobie pytanie, czy rozglądać się za nowymi zegarami czy...Sam nie wiem.

Pozdrawiam
Paweł

[ Dodano: 24-11-2015, 21:49 ]
Aha,
Czy zegary z auta w wersji angielskiej pasują do wersji EU?
Czy trzeba robić jakieś modyfikacje?

Część.
P.

Janq - 24-11-2015, 21:52

Paweł W., będziesz miał przebieg w milach, a nie kilometrach :]
Paweł W. - 24-11-2015, 22:54

Witam,Czolem,
Jesli tylko taka jest roznica, to nie ma roznicy. Abym nie trzymal sie predkosci w milach, bo glupio tlumaczyc sie niebieskim ze ja naprawde jechalem 50 :D .Cholerka, w mojej starenkiej Primerce takie cos nawet sobie nie wyobrazalem
Pozdrawiam
Pawel

Janq - 25-11-2015, 17:09

Paweł W., kolejny, który miał Primerę?! Jeju ludzie ile Was tu :d

Ale do rzeczy. Dziś podmieniłem zegary w MSSie i co? Wszystko wróciło do normy. Jedyny problem to przebieg - zamiast 235kkm mam teraz 155kkm :? No i pojawia się kolejne pytanie - czy jak przelutuję sobie kość pamięci, to nowe-używane zegary też zgłupieją czy nie.........

Paweł W. - 25-11-2015, 18:37

Witam-Dobry Wieczor,
To ja bylem PRZEszczesliwym posiadaczem PRIMERY 2,0 KOMBI ad1997,w ktorej po 166000 km wszystko dzialalo a jedynym felerem byly progi I tylne reparaturki. Uwielbialem to auto.
Ale nie o tym.
Szanowni moi Koledzy - potrzebuje plytki(folii?) drukowanej z zegarow MSS. Nie wiem, czy prawidlowo okreslilemta czesc, ale chodzi mi o plytke ze stykami do wtyczek.Mialem pomysl aby wtyki zregenerowac klejem ze srebrem do stykow ale troche obawiam sie. Szkoda wymieniac mi calych zegarow, bo sa od MSS "jubileuszowego".

Pozdrawiam
Pawel

Janq - 25-11-2015, 19:07

Paweł W., możesz kupić na alledrogo zegary za śmieszne pieniądze i przełożyć samą folię - ta ze ścieżkami, która jest widoczna bez rozbierania zegarów. Wersja silnikowa jest chyba raczej mało ważna. Ja do MSSa 1.3 założyłem teraz zegary od GDI i wszystko funga jak należy.
Paweł W. - 25-11-2015, 20:48

Fun...co:):):):):)?
Tak zrobie, bo mazanie klejem po sciezkach malo mie usmiecha sie.
Moze wreszcie bedzie fungac(?:) :D :D

O ile ubozsze I bardziej nudne byloby zycie bez Spacka? Nieprawdaz :D

Pozdrawiam
Pawel

Janq - 25-11-2015, 20:57

Paweł W., funga - działa :] Ja na szczęście tą kosiarką jeździć nie będę, mam swoją Primerę GT :]

Primera jest łatwiejsza i prostsza w obsłudze :d I można dużo w niej pomodzić :]

Paweł W. - 26-11-2015, 01:20

Czesc,
Poza tym, nigdy nie slyszalem o takich dziwnych usterkach , w mojej Primerce wymienilem tylko elektryczna antene I silowniki tylnej klapy. Gdyby nie zlodzieje-gowniarze nadal by fungala:)

Pozdrawiam
Pawel

Janq - 26-11-2015, 17:46

Panowie, chyba rozwiązałem problem wskaźników. Otóż dziś podmieniłem same wskaźniki i co? Załączam zapłon i jest tak, jak powinno być :d Zarówno wskazówka od prędkościomierza, jak i obrotomierza stoi na "0". Elektronikę zostawiłem starą, tak więc powrócił przebieg ten, co ma być :d

Czyli podsumowując - elektronika na płytce jest ok, połączenia są ok, uszkodzeniu ulegają same logometry. Tylko nurtuje mnie pytanie w jaki sposób ulegają uszkodzeniu? Podejrzewam, że gdzieś na uzwojeniach logometru może dochodzić do przebicia, ale z drugiej strony tam nie ma aż takich prądów i napięć, żeby taka sytuacja zaistniała.......

Paweł W. - 27-11-2015, 12:03

Janq, to cieszy, to bardzo cieszy ze u Cie f u n g a:) jak nalezy, tym bardziej cieszy ze u mnie tez.
Odkrecilem zegary, podkleilem scotch-em plytke(folie), wyjalem wszystkie zarowki po czym osadzilem je jak nalezy(trzy! okazaly sie przepalone).
Wmontowalem I swieci jak ta lala :D .
Niestety, w miedzyczasie kupilem zegary, jak tak dalej pojdzie, drugiego "spacka" bede mial w czesciach. :D :D :D

Pozdrawiam
Pawel

bloku - 01-01-2016, 18:22

Witam, chciałbym się podpiąć pod temat. Po przeczytaniu tego wątku nie bardzo wiem jak dopasować dolegliwości naszego MSSa.

Na samym początku licznik działał. Po pewnym czasie opadał do ok. 20km/h. Przeczytałem wątek...poprawiłem wskazówkę na zapłonie i niby działało. Ale od pewnego czasu zatrzymuje się w dziwnych miejscach. Lekko mu pomagając puknięciem zaczyna skakać...tzn pokazywać prędkość skokami a nie płynnie. A to za chwilę znów się zatrzyma.

Jak zdejmę szybkę to wskazówka płynnie działa " z palca". Podczas jazdy dalej przeskakuje lub stoi.

Czy szykować się na wymianę licznika czy jest jakaś możliwość sprawdzenia podzespołów (nie mam interfejsów do diagnostyki). Impulsator? Czujnik? (jeśli tak to gdzie szukać)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group