To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem przy odpalaniu w deszczowe dni EA2A

lucas100 - 18-12-2013, 20:07

A czy czasem nie trzeba wyregulować styk wolnych obrotów w tps?
majdanos - 18-12-2013, 22:36

reset kompa ewentualnie bys mogl sie pobawic ta srubka ktora jest od regulacji przepustnicy..jaki masz gaz? jak sekwencja to jak na pb obnizysz to na lpg tez i bedzie kisiel bo na lpg bedzie za malo ;pa i jak ustawiasz to na rozgrzanym silniku ;)
OcIeJ - 20-12-2013, 17:44

No i niby wszystko fajnie było po wymianie przepustnicy.. CE już nie świecił, ładnie palił.. Właśnie palił, a już nie pali ; / "mechanik" a właściwie "naprawiacz" stwierdził że to uszczelka pod głowicą. Objawy są cudowne.. Bulgota powietrze a raczej kompresja w zbiorniczku wyrównawczym, ni cholery nie zagada chodz coś tam "pyrka" ; P czasami coś mu strzeli z wiatrołapa... Jeśli to UPG to jest sens robić ten motor czy lepiej rozejrzeć sie za innym i przełożyć? Podobno motor po takiej wymianie już nie będzie pracował jak należy i będzie słabszy :/
robertdg - 20-12-2013, 17:56

OcIeJ napisał/a:
Podobno motor po takiej wymianie już nie będzie pracował jak należy i będzie słabszy :/
A kto Ci takich rzeczy naopowiadał :?:
OcIeJ napisał/a:
Jeśli to UPG to jest sens robić ten motor czy lepiej rozejrzeć sie za innym i przełożyć?
Zawsze możesz wrzucić V6 i tak przy naprawie głowicy musisz wymieniać rozrząd, dobra naprawa silnika to częsc kosztów przekladki
OcIeJ napisał/a:
czasami coś mu strzeli z wiatrołapa...
Co to znaczy :?:
OcIeJ - 20-12-2013, 18:55

Przy próbach odpalania słychać jak strzela powietrze "z tłumika szumów", z tego lejka na początku układu dolotowego. To mówisz, że taniej będzie wymienić UPG niż przełożyć używany silnik nawet taki sam, bo V6 nie chcę, lubię moje 4g63 SOHC. Przy okazji możesz podać firmę z której wziąć UPG i uszczelniacze zaworowe, a jakich omijać.
robertdg - 20-12-2013, 19:16

Za duzego wyboru nie ma jezlei patrzec na obecne stany magazynowe hurtowni, albo komplet uszczelek HB Jakoparts (nie wiem na ile zgodne z oryginałem, bo i nawet kupując pojedyńczo uszczelki sa błeduy w katalogach), ale kupowac pojedyńcze elementy Elring (bo głownie te są dostępne)

Pozatym nie wiem kto Ci będzie robił głowice, jezeli np oddajesz do kompletnej regeneracji, kontroli ciśnieniowej, etc to tam możesz zlecić wymiane potrzebnych uszczelnień, prowadnic zaworowych, etc. W Mysłowicach obok giełdy jest firma która się zajmuje regeneracją głowic, w Sosnowcu na pogoni jest zakład z tradycją jeszcze z PRL-u który miał dobry park maszynowy do naprawy silników, właściciel nazywa sie Dziurka, no chyba ze masz nadmiar gotówki to zawsze mozesz do "Sprawka" w Częstochowie oddać, niedaleko trasy na Rędziny

OcIeJ - 20-12-2013, 19:55

i jaki zbliżony koszt takiej imprezki? Mam kumpla z pracy który, niby jest mechanikiem. Nigdy nie widziałem auta które naprawił, ale podobno duzo już tego materiału przerobił. Krzyknął mi 350 pln z rozrządem itd. Mówił też, że zrobi mi szlif głowicy i wymieni uszczelnienia, ale do tego już nie jestem taki pewien. Jednak co specjalistyczny zakład to nie warsztat Rafała z pracy ; P
robertdg - 20-12-2013, 20:16

Tak dla przykładu kompleksowa regenracja glowicy w Mysłowicach to koszt rzędu 400-600zł netto, u Sprawki w Częstochowie to koszt rżedu od 900zł netto.
Co do rozrządu w 4G63 jest on bardzo specyficzny i to, że jest poskładany na znakach nie oznacza, że jest złożony prawidłowo, trzeba mieć wiedze, albo ksiązke obsługi do tego silnika, tak samo sama hydraulika zaworów, niby nie jest skomplikowana a pomylić się można w bardzo prosty sposób, najlepiej wszystko opisywac, robić zdjęcia, etc.

OcIeJ - 20-12-2013, 20:24

No aż tylu pieniązków nie mam ;/ no nic, oddam mu go i zobaczymy co spłodzi.. Mam nadzieje że będzie dobrze i bede mógł maliną jeszcze troche pojeździć ; D a jak coś sie [edit] to do żyda ; ) Powiedz mi jeszcze, 4g63 w galu to to samo 4g63 co w eclipsach? po fotach widac spore różnice wizualne miedzy tymi silnikami.
robertdg - 20-12-2013, 20:26

To nie to samo, przede wszystkim mają inne głowice z osprzętem

Nie oszczędzaj na naprawie bo pózniej będziesz narzekał ;-)

OcIeJ - 20-12-2013, 20:34

Mam nadzieje, że nie będę.. Chodz spore obawy są, a budrzet w tym okresie już jest bardzo nadszarpniety... Swoją drogą, wesołych świat ; P i może sie kiedyś spodkamy gdzieś na światełka w DG ; D
robertdg - 20-12-2013, 20:43

Częsci kupujcie po demontażu, ewentualnie jak chcesz to podam numery OEM, bo jak wcześniej wspomniałem w katalogach jest mnóstwo błędów, napisz na PW jakie częsci masz zamiar kupić a ja Ci podam numery OEM, po nich powinno dac się w miare dobrze dobrać zamienniki, o reszte niech zadba kolega mechanik ;-)
OcIeJ - 27-12-2013, 18:21

No i okazało sie, że UPG jest przepalone między 3-2 cylindrem. Jutro głowica leci na szlif i wróci w poniedałek. Potem kolega chce mi jeszcze zawory wyszlifować na jakiejś specjalnej paście i poskładać wszystko. Chce to jeszcze zalać na nowych płynach i tu moje pytanie. Są jakieś oleje i płyny "wyższej" klasy? Olej 10w40 dostane wszędzie, ale chciał bym wlać coś dobrego, na czym silnik będzie miał lżej ; D 210k przebiegu. Macie jakieś propozycje na "markowy" olej oraz płyn chłodzący?
robertdg - 27-12-2013, 18:27

W Dabrowie Górniczej masz 2 fajne hurtownie z chemią moto, jedna jest obok zajezdni autobusowej w Gołonodu, druga jest niedaleko "sztygarka" przy ulicy Górniczej, na dotarcie możesz zalac coś budzetowego, do dłuższego uzytku zalej jakiś dobry syntetyk
OcIeJ - 27-12-2013, 18:32

hmm.. To to sie będzie docierać? Kiedyś wymieniałem pierścienie w 323f BA i wtedy musiałem docierać silnik. A w tym przypadku chodzi o zawory? Więc najlepszym rozwiązaniem będzie podjechać do którejś z tych hurtowni i powiedzieć to co tu napisałem? Po ilu km wymienić olej?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group