To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - Colt 1.3 majonez pod korkiem

mebartek - 02-01-2014, 10:02

Autko trafiło do mechanika który po weryfikacji objawów stwierdził że uszczelka jednak jest wg. niego w porządku a majonez powstał z winy temperatur i jakości oleju.

Olej zmieniony na Castrol 5W30, zalany nowy płyn do układu chłodzącego i zobaczymy co się będzie działo...

Póki co dzięki za porady.

Mister_M - 02-03-2014, 18:26

witaj
majonez pod korkiem to normalka ja też to mam ponieważ codziennie robię tylko 15 km w poprzednim aucie miałem to samo jak raz na jakiś czas przelecę 150 km, a najlepiej latem to samo znika
nie przejmuj się jest to normalne teraz powinien trochę zmaleć ten efekt ponieważ zalałeś najlepszy olej na nasze warunki atmosferyczne czyli zachowuje swoje parametry w temperaturach (na zewnątrz) od minus 25 do plus 30 stopni Celsjusz :D

mebartek - 18-04-2014, 09:29

Witam po pewnym czasie,

w nawiązaniu do historii z majonezem pod korkiem - olej zmieniłem po koniec grudnia na castrola edge 5w30. Problem z nalotem pod korkiem zniknął ALE niestety autko zaczęło ten olej pochłaniać...
Od tamtego czasu przejechałem nim jakieś 2500km i musiałem dolać 1l.

Czy zjadanie oleju to przypadłość silników mistubishi ?

Od czego zacząć poszukiwania problemu ?

Dzięki z góry za podpowiedzi...

robertdg - 19-04-2014, 07:14

Nie jest to przypadłośc, może byc tak, że ten olej mu nie pasuje i dlatego go podjada
kaczka81s - 19-04-2014, 23:34

mebartek napisał/a:
Czy zjadanie oleju to przypadłość silników mistubishi ?

Niekoniecznie, inne też lubią papać oliwę :twisted: Jedną mniej, drugą więcej.
Po mojemu, to poprzedni olej był jakiś syf i zasyfił ci silnik, wlałeś teraz syntetyka i wszystko wypłukał, i dlatego go teraz pożera. Tylko że 1litr na 2,5 tysia to dość dużo. Moja Toyotka w swoim czasie żarła litr, lub więcej na tydzień, w tygodniu robiłem około 500 do 1000 km. Przyczyną były uszczelniacze zaworowe. Zrobiłem jej mały remoncik i się skończyło.

Druga sprawa jak masz LPG, w :butthead: dostają zawory wydechowe, może od temperatury szlaban trafił uszczelniacze, ( mi też na wydechowych najbardziej ciekły)
robertdg napisał/a:
może byc tak, że ten olej mu nie pasuje i dlatego go podjada

Ja w Toyce po remonciku miałem najpierw właśnie Mobila 10W40 i jego mi nie ubywało, później zacząłem lać Castrola Magnateca 10W40 i tu zauważyłem że od wymiany do wymiany, średnio 10 tys km ubywało około 3 setki do pół litra. Z czasem zwiększyło się nawet do litra, ale jeździłem dużo po autostradzie więc i obroty większe i pewnie temu więcej oliwy potrzebowała :mrgreen:

Jaki masz przebieg???

tomusn - 20-04-2014, 18:43

ja jeżdżę na Edge 5w30 i 0 (zero) strat
mebartek - 22-04-2014, 13:30

kaczka81s napisał/a:
mebartek napisał/a:
Czy zjadanie oleju to przypadłość silników mistubishi ?

Jaki masz przebieg???


Aktualnie 112000km - mała aktualizacja ten litr to silnik zjadł na 6000km a nie na 2500 (pomyliłem okres wymiany z drugim autkiem).

MichciuGT - 01-09-2014, 12:39

tutaj masz wątek o prawdziwych syntetykach, a nie olejach które mają tylko na opakowaniu że są syntetyczne a tak naprawdę są HC

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71549

apg2312 - 01-09-2014, 13:02

Akurat Castrol Edge 5W-30 to syntetyk, a nie HC, więc lekko nie trafiłeś :P
gosiaczkus - 09-12-2014, 02:14

Mój Colt też ma majonez pod korkiem. Olej jaki zalałem to Valvoline Synpower 5w40. Normalne jest to w chłodniejsze dni przy niewielkich przebiegach. Robię ok 3km do pracy w jedną stronę i nie ma żadnej możliwości ,aby silnik się zagrzał. Co ciekawe majonez pod korkiem mają także fiaty 126 choć nie są chłodzone cieczą. Pozdrawiam
lech55 - 09-12-2014, 22:17

Jednym z produktów występujących przy spalaniu benzyny jest.....woda
michalcolt - 03-02-2015, 17:15

gosiaczkus napisał/a:
Mój Colt też ma majonez pod korkiem. Olej jaki zalałem to Valvoline Synpower 5w40. Normalne jest to w chłodniejsze dni przy niewielkich przebiegach. Robię ok 3km do pracy w jedną stronę i nie ma żadnej możliwości ,aby silnik się zagrzał. Co ciekawe majonez pod korkiem mają także fiaty 126 choć nie są chłodzone cieczą. Pozdrawiam


u mnie było tak samo, krótkie odcinki do pracy, zalany słaby olej i pod korkiem białawy osad, ale po przejechaniu na trasie osad znika... więc podsumowując ten typ tak ma ;)

Uwex - 04-02-2015, 10:13

michalcolt napisał/a:
podsumowując ten typ tak ma


raczej : podsumowując, jest to normalne w każdym silniku przy takim użytkowaniu auta.

apg2312 - 04-02-2015, 11:33

Uwex napisał/a:
michalcolt napisał/a:
podsumowując ten typ tak ma


raczej : podsumowując, jest to normalne w każdym silniku przy takim użytkowaniu auta.

Nie tak do końca. Dużo zależy tutaj od oleju.
W poprzednim aucie jeździłem na Castrolu GTX High Mileage. Przez 4 lata nic się nie działo, zero majonezu. Za poleceniem mechanika pod koniec lata zmieniłem olej na jakiegoś Elfa (wersja w beczce sprzedawana na warsztaty). Na początku nic się nie działo, ale przyszła jesień, słota, deszcze, spadki temperatur, i zaczął się pokazywać majonez. Na początku zimy majonezu nie szło już się pozbyć nawet jak zrobiłem sobie kółko na DTŚ - z Chorzowa do Zabrza, nawrót, do Katowic, nawrót i zjazd w Chorzowie. Razem jakieś 50 km. Podjechałem na warsztat, wywaliłem Elfa, wlałem z powrotem Castrola GTX...i majonez zniknął całkowicie.
I nie jest to opowieść w stylu "kolega ciotecznego brata wujka szwagra gdzieś słyszał", tylko moje autentyczne doświadczenie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group