To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Czarnuch

Olivia - 11-08-2014, 14:22

Przyszedł czas na wymianę filtra powietrza i przeciwpyłkowego ponieważ stare były już mocno zabrudzone. Niestety dokumentację zdjęciową mam jedynie z wymiany tego pierwszego filtra :oops:

Mój stary :


Teraz jeżdżę z tym :


Obecny przebieg to 133 724 km. Nieubłaganie zbliża się czas wymiany rozrządu. Koszt zestawu naprawczego oscyluje wokół + 300 zł. więc nie najgorzej :)

Bizi78 - 11-08-2014, 17:40

Filtr trochę zaniedbany :wink: .
Widać, że rzadko tam ktoś zaglądał :mrgreen: .

Lipa - 07-11-2014, 10:31

Fajny Pegueocik, bardzo mi się podobają francuskie samochody. Jak Ci się sprawuje ten silnik?Miałaś z nim jakieś problemy? Jak z dynamiką i spalaniem? U nas w rodzinie szukają czegoś podobnego jako codzienny dupowóz. Dziewczyna ma Pegueocika 206 benzynę,ale już leciwego i niedługo ląduje na złomie, bo już się do niczego nie nadaje, chyba,że do wrak race:)
Anonymous - 07-11-2014, 14:54

206tki i tak wytrzymały sporo jak na francuza.
207 nie znam ale 407`ką z racji bryły bym nawet nie pogardził gdyby nie było to francuz.

Z drugiej strony Laguna 3 cieszy się niezła opinią.

Jak ze spalaniem w tym 407?

Olivia - 15-12-2014, 16:33

W sumie to on w ogóle się nie psuje, tfu, tfu :wink:

Jedynie ostatnio z przewodu paliwowego w komorze silnikowej zaczęła ropa kapać na czujnik sterowania turbosprężarką co spowodowało że auto jeździło jak typowy wolnossące diesel. 200 zł pomogło wrócić tym piekielnym 107 katalogowym koniom mechanicznym :)

Olivia - 11-08-2015, 23:19

Temat się trochę zakurzył. Więc warto dać jakiś wpis.

Z wieści nt. Króla Lwa :

Kierunkowskazy nadal od czasu do czasu wyłączają się podczas kręcenia kierownicą. Natomiast gdy wyłączy się światła mijania i wykonuje intensywne manewry parkingowe samoistnie się owe światełka włączają. Tak, wiem to wina przełącznika zespolonego. Trzeba go wymienić ale cena podobnież jest zaporowa. Szczerze, to jeszcze się nie dowiedziałam jaka to cena :roll:
Nadal wyświetlacz wielofunkcyjny nie został wymieniony. Ponieważ w mojej wersji jest on w praktyce niedostępny na rynku wtórnym. Nowy kosztuje 1,7 tyś. zł. po rabacie :|

Co do nowin w aucie. Z uwagi że stara guma była już mocno zużyta dokupiłam nową :



A na dniach zamierzam przyciemnić kilka szyb w aucie :wink:

Rafal_Szczecin - 11-08-2015, 23:38

Olivia napisał/a:
Szczerze, to jeszcze się nie dowiedziałam jaka to cena :roll:

daj ostatnie 8 cyfr z numeru nadwozia to Ci powiem . najprawdopodobniej tylko oryginal, chociaz czasem zamienia sie na valeo .

Olivia - 14-08-2015, 23:22

Dzisiaj Czarnuch dostał nowy filtr oleju i olej :

Olej jak zwykle ten sam, czyli jedynie właściwy wybór w postaci : Castrol 5W40.
W dniu zmiany oleju przebieg to 146 812 km.

Olivia - 16-08-2015, 22:10

Kolejne wieści :)


Tak to wygląda :)

Olivia - 25-09-2015, 21:51

Przy 148 007 km wymieniłam filtr powietrza ponieważ przy wymianie oleju zapomniałam.

I teraz mały szok :shock:


Olivia - 24-04-2017, 22:32

Obecny przebieg to 167 700 km. Przyszedł czas na wymianę klocków hamulcowych na tylnej osi :

* stare :


nowe :

MichciuGT - 24-04-2017, 22:49

Olivia napisał/a:
I teraz mały szok

Ten szok przez to że jest taki czysty czy brudny?
jeśli przez to że jest czysty to się nie dziwię, jak jeździ po mieście, czy w trasach i się co jakiś czas wymienia to jest okej, jak to że jest brudny - ta wełna szybko zmienia kolor, a włóknina tzn. harmonijka ma jeszcze sporo miejsca na pyłki.

zdjęcia starych klocków lepiej robić z ukosu, widać wtedy jak bardzo są cienkie.
Przy takich nowych klockach z ściętymi bokami chyba lepiej będzie hamować dopiero po paruset km, czy np. po paru tyś. (tak żeby pracował całą długością klocka).

Olivia - 27-04-2017, 09:34

Szok że brudny. Auto cały czas jeździ w trasy. Po mieście w lecie jeżdżę motorem a w zimę Carismą - ponieważ to benzyna szybciej się rozgrzewa i w środku robi się ciepło.

Niestety, zrobiłam tylko te zdjęcie. Nie chciało mi się ich nosić po warsztacie niczym turyńskiego całunu aby zrobić lepsze zdjęcie :doubt:

lobuzek - 27-04-2017, 11:25

W dieslu to normalne. Przecież ilość powietrza jaką zużywa diesel jest znacznie większa niż silnik benzynowy. Ja też jeżdżę w trasach i gdy miałem diesla filtr wymieniałem co 10 kkm i i tak był brudny. Różnica z benzyną po takim przebiegu była znaczna.
MichciuGT - 03-05-2017, 18:08

Dopiero przypomniało mi się o Twoim Czarnuszku,
Tak jak napisał lobuzek, to w dieslu normalne, zwłaszcza jak ma turbinę, bo diesel dobrze pracuje jak ma dużo powietrza, a benzyna musi mieć mieszankę powietrza do paliwa ok. 14,7:1 - przez co można rzadziej wymieniać filtr, tylko np. warto zajrzeć czy nie złapał większej ilości kurzu jak jeździło się po jakiejś drodze gdzie się bardzo kurzyło.

Olivia napisał/a:
Po mieście w lecie jeżdżę motorem

Nie pamiętam czy wcześniej coś o nim wspominałaś, ale z chęcią się dowiem co to za maszyna ;)

Olivia napisał/a:
w zimę Carismą - ponieważ to benzyna szybciej się rozgrzewa i w środku robi się ciepło.

Racja, choć wiele modeli samochodów w dieslach miało grzałki elektryczne w nagrzewnicy żeby w środku robiło się też tak szybko jak w przypadku benzyny :)
Nie wiem dokładnie, ale może warto jeśli jest jakaś w miarę tania i sensowna opcja dołączenia sobie takiego ogrzewania. - można podpytać w jakimś sensownym warsztacie przy okazji jak byś była.

Olivia napisał/a:
Niestety, zrobiłam tylko te zdjęcie. Nie chciało mi się ich nosić po warsztacie niczym turyńskiego całunu aby zrobić lepsze zdjęcie

No jasne, nie ma co się rozwodzić, po prostu jeśli o czymś pamiętam i mam czas to robię przy okazji zdjęcie, jak nie mam czasu, ani chęci to się tym często nie zajmuje ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group