[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Moje wrażenia po 2 miesiącach użytkowania nowego lancera
SLK - 03-01-2014, 21:16
Jeszcze parę lat temu, gdy kupowałem nowego Colta sądziłem, że następnym samochodem będzie Lancer. Ale z wielu powodów wyleczyłem się skutecznie z tego marzenia.
Po pierwsze i po drugie, dziadowski serwis Mitsubishi, który partaczy jakość marki. Wady się zdarzają wszędzie, ale serwisy znacznie pogarszają sprawę ich załatwienia.
Dziwię się BARDZO, że od bardzo wielu lat niewiele się zmieniło w Lancerze, a przede wszystkim:
- cały czas ten sam wygląd zewnętrzny, aż do znudzenia
- brak 6 biegu (!)
- bardzo słabe wyciszenie
- duże spalanie
- mały bagażnik
Dlatego mój wybór padł ostatecznie na nową Toyotę Avensis. Jadąc tym samochodem i spotykając na drodze lancera, mam nieodparte wrażenie, że lancer to samochód mocno przestarzały.
Fenio - 03-01-2014, 21:33
Avensis to klasa segmentu D. Lancer to auto kompaktowe klasy C. Porównanie całkowicie nietrafione. Porównaj Lancera do innego kompakta, szczególnie w podobnej cenie a zobaczysz ze bardzo ciężko kupić coś lepszego.
Lucas123w - 04-01-2014, 10:48
SLK napisał/a: | że od bardzo wielu lat niewiele się zmieniło w Lancerze |
To można napisać o VW Golf, Polo, Passat a nie o modelu, który ma zaledwie 7 lat i był oryginałem wyglądu w dzień debiutu i przez lata produkcji.
pablo diablo - 04-01-2014, 16:18
SLK napisał/a: | - brak 6 biegu (!) |
ja mam SLK napisał/a: | - duże spalanie |
ja ma malutkie 5,4l/100km
artisan - 04-01-2014, 17:20
Cóż mi się wydaje że kolega który zaczął ten wątek ma poważnego pecha i raczej problem tkwi w serwisie a nie samym aucie. Mój Lancer ma już ponad 3 lata, jak na razie nie miałem z nim żadnego problemu (nawet z lakierem - srebrny metalic). Na serwis też nie mam co narzekać (Grafix). Bez kombinowania wymienili mi jeden pas tylni, sam bym tego nie zobaczył ( przeczytałem na forum że może się przecierać więc sprawdziłem i faktycznie był lekko przetarty). druga sprawa - skrzypiące teleskopy tylnej klapy, sprawa którą zgłosiłem na ostatnim gwarancyjnym przeglądzie. Rzecz w zasadzie trudna do udowodnienia, raz skrzypi, raz nie. Mechanik stwierdził że nadają się do wymiany no i wymienią w ramach gwarancji i to wszystko, trudno to nawet uznać za usterki. Inny serwis mógłby uznać że szukam dziury w całym. Ja więc jestem z auta b. zadowolony, a za cenę jaką za niego zapłaciłem nie kupiłbym nic lepszego (dla przypomnienia - zapłaciłem taniej niż za Kia Ceed). Tyle na ten temat.
A co kolegi, też mi się wydaje że gdyby serwis bez szemrania zrobił co trzeba za jakiś czas nie pamiętałbyś że coś się działo z autem.
Problem może być jeszcze jeden - rozumiem że kupiłeś auto teraz. Jeśli tak to znaczy że samochód jest z 2012 r. (bo z 2013 r. Lancerów nie było) czyli że stał na placu ok. roku ?
No to ma prawo skrzypieć, pukać i szemrać że mu ktoś zakłócił postój
Lucas123w - 04-01-2014, 17:28
artisan napisał/a: | No to ma prawo skrzypieć, pukać i szemrać że mu ktoś zakłócił postój |
Pisaliśmy już o tym że auto trzeba rozjeździć po takim postoju, co do szyby nie podlega to żadnym dyskusją, powinni wymienić.
W moim wypadku na hasło na gwarancji coś skrzypi, od razu była reakcja ASO i wszystko doprowadzone tak jak być powinno. Kolejny raz przez partactwo ASO wiesza się psy na aucie, a usterki są tak błahe że głowa boli.
Nadmienię tylko że zawieszenie w Lancerze nie będzie nigdy tak ciche jak chociażby w Francuzach. Tam stawia się na kanapowóz, który ma jechać bezszelestnie po dziurach, lecz nie koniecznie komfortowo zachowywać się w zakrętach.
O tym wszystkim można było sobie poczytać na forum, temat rzeka przewertowany w każdą stronę.
Witek vel Mysza - 04-01-2014, 22:08
SLK napisał/a: | - brak 6 biegu (!) | Może świadczyć jedynie o doskonałej elastyczności silnika.
Luk - 04-01-2014, 22:22
Witek vel Mysza napisał/a: | SLK napisał/a: | - brak 6 biegu (!) | Może świadczyć jedynie o doskonałej elastyczności silnika. |
Ale nie świadczy
Brakuje i już.
A co do Avensisa, to jest klasę wyżej i jest droższy. Tak samo jak Mazda 6 (mój ideał ostatnio). Nawet zastanawiałem się czy nie zamienić Lancera na Mazdę, ale stwierdziłem, że byłaby to czysta fanaberia, bo mam samochód który prawie całkowicie spełnia moje oczekiwania i w dodatku w ogóle się nie psuje.
krzychu - 04-01-2014, 22:48
Luk napisał/a: |
Brakuje i już.
|
Podobno wydłużyli 5-tkę ostatnio
Luk - 04-01-2014, 22:55
Cytat: | Podobno wydłużyli 5-tkę ostatnio |
Faktycznie, zapomniałem, że coś w skrzyni zmieniali. Bo 4000 obr przy prędkościach autostradowych to przesada... Fajnie wtedy przyspiesza, tylko po co, skoro można zredukować..?
SLK - 05-01-2014, 07:35
Jakby nie było lancerowi potrzeba mocnego odświeżenia, zarówno od strony wyglądu jak i od komfortu jazdy (ciszej, oszczędniej, szybciej). A serwisy nie powinny wypaczać jakości marki.
Co do różnicy w cenie między Avensis a Lancer to jest ona nieznaczna (biorąc pod uwagę ceny wyprzedażowe Toyoty tańszych wersji). Ostatnio nawet Insignia jest za 70 tys. z groszami (!).
RalfPi - 05-01-2014, 08:30
Lancer w najprostszej wersji - 55k. (10.7 do setki).
Avensis w najprostszej wersji - 70k (10.4 do setki).
W sumie 15kzł.
Poza tym Lancera można mieć śmiało w gazie
Dla każdego coś innego.
Luk - 05-01-2014, 21:45
RalfPi napisał/a: | Lancer w najprostszej wersji - 55k. (10.7 do setki).
Avensis w najprostszej wersji - 70k (10.4 do setki). |
Prawie 30%, nie nazwałbym tego nieznaczną różnicą
Kiedyś już była o tym dyskusja, im wyższa wersja wyposażenia, tym cena zbliża się bardziej do innych marek, ale w niższych wersjach bije je na głowę (jak kupowałem mojego Invite, to Octavia w podobnej konfiguracji wychodziła 15 tys drożej). Dlatego wybaczam mu pewne niedociągnięcia
sla - 06-01-2014, 11:55
Tylko samochody z wyższego segmentu, nawet te w najniższej wersji, są lepiej wyposażone od aut z niższego segmentu.
Luk - 06-01-2014, 13:04
sla napisał/a: | Tylko samochody z wyższego segmentu, nawet te w najniższej wersji, są lepiej wyposażone od aut z niższego segmentu. |
No właśnie, dlatego Lacer Intense albo Instyle nie jest już tak konkurencyjny cenowo i za te 80-90 tys. można mieć już auto większe z wyższego segmentu.
|
|
|