[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Pływający tył na sniegu
bike_power - 07-01-2015, 23:56
Mi plywal tyl bo mialem zapieczone slizgi prawego tylnego hamulca
Z00m888 - 08-01-2015, 01:03
butek22 napisał/a: |
Do zawieszenia Eibach przychodzą podkładki dystansowe do górnych wahaczy, może u Ciebie ich poprostu nie ma, zakres kata pk tylnego koła to od -0'30" do -1'30" |
Jeżeli mówimy o tylnej osi to nie powinno być -1'10'' +- 0'30'' ??
Tak wynika z:
http://forum.mitsumaniaki...szenia&start=15
W manualu natomiast podają -1'00'' +- 0'30''
Czy faktycznie Eibach ma inne KPK na tył?
Hugo - 08-01-2015, 08:02
Z00m888 napisał/a: | Czy faktycznie Eibach ma inne KPK na tył? | To oczywiste, że KPK się zmieni po montażu krótszych sprężyn.
nurek20 - 08-01-2015, 10:35
Panowie też walczyłem z problemem pływającego tyłu na sniegu u mnie pomogło ustawienie zbieżności na tylnych koła ale wiązało się to odrazu z wymiana dwoch wachaczy oraz zakupu nowych śrub od zbieżności. U mnie problem był na tyle poważny że jadąc po asfalcie i wjeżdżając na lód samochód powyżej 35 kmh wpadał w poślizg i to porządny.
Polecam jeśli ktoś ma podobny problem to może mu się przydać
Wachacz kupiłem na motoneo.pl
śruby zbieżności w intercarsie nr częsci LCC 5201.
Pozdrawiam
Hugo - 08-01-2015, 11:36
nurek20 napisał/a: | U mnie problem był na tyle poważny że jadąc po asfalcie i wjeżdżając na lód samochód powyżej 35 kmh wpadał w poślizg i to porządny. | Miałem to samo w poprzednim Galancie. Wymieniłem wszystko w tylnym zawieszeniu na nowe (amortyzatory, zestawy naprawcze górnych mocowań amortyzatorów, sprężyny, wahacze wleczone, wszystkie tuleje metalowo-gumowe zwrotnic i pozostałych wahaczy górnych i dolnych, tulejki drążka stabilizatora, łączniki stabilizatora oraz wózek zawieszenia tylnego), ustawiona została geometria (4 kół) i nie było zmian Z tego co wiem wielu posiadaczy Galantów boryka się z tym problemem, wymieniają i ustawiają wszystko co się da i bez rezultatu. Nawet miałem pytanie od jednego użytkownika Galanta czy powodem może być przekładnia kierownicza. Odpowiedź brzmi nie, ponieważ w swoim wymieniałem i nie było zmian... Myślę, że powodem tego może być również korozja podwozia w tylnej części auta, min. podłużnic.
Marcino - 08-01-2015, 13:08
Hugo napisał/a: | Myślę, że powodem tego może być również korozja podwozia w tylnej części auta, min. podłużnic. |
Ja mam korozje, skopaną zbieżność i nic mi na 15" nie rzuca tyłem,
z zawieszenia jeszcze nic nie wymieniałem oprócz wywalenia nowoamatówi nowch spręzyn.
Hugo - 08-01-2015, 13:44
Marcino napisał/a: | Ja mam korozje, skopaną zbieżność i nic mi na 15" nie rzuca tyłem,
z zawieszenia jeszcze nic nie wymieniałem oprócz wywalenia nowoamatówi nowch spręzyn | No to już kompletnie nic nie wiem...
marcinzam - 08-01-2015, 13:53
Hugo napisał/a: | Marcino napisał/a: | Ja mam korozje, skopaną zbieżność i nic mi na 15" nie rzuca tyłem,
z zawieszenia jeszcze nic nie wymieniałem oprócz wywalenia nowoamatówi nowch spręzyn | No to już kompletnie nic nie wiem... |
Kolejna zagadka Galanta
mouseman - 08-01-2015, 15:25
Mój przypadek wygląda następująco:
zmienione sprężyny na nowe Eibach
1. miałem problem przy wjeżdzaniu w studzienke - tył uciekał.
Pod obciążeniem bardzo uciekał.
Po wymianie drązków stabilizatora - problem zanikł
2. Jazda po lodzie:
bez obciążenia - ok
z obciążeniem - tył zaczyna tańczyć.
Martwi mnie to, że auto mocno siada przy dwóch osobach z tył. Pytanie co można zrobić żeby tak nie było ?
telewizoor - 08-01-2015, 15:34
Pływający tył? Ostatnio dużo świrowałem na śniegu i naprawdę bardzo ciężko zarzucić dupą, mam takie miejsce u siebie gdzie kiedyś jadąc a3 ostro rzuciło mi tyłem i niedawno galantem specjalnie jechałem tak żeby mnie rzuciło i nic :F
Hugo - 08-01-2015, 18:59
Sprężyny tylne EIBACH do EA są za miękkie. Polecam czerwone H&R.
WreX - 11-01-2015, 20:43
Mi tył pływał jak się zapiekł tłoczek od tylnego zacisku hamulcowego i po wjeździe na dostatecznie śliską nawierzchnie no to wiadomo koło się blokowało i tańce dzikie po lodzie.
B00mba - 17-01-2015, 00:53
Dołączam do problemu tyłka żyjącego własnym życiem na śliskim. No i jak wjade w studzienke prawym tyłem to tez taki lekki drift samoczynny sie robi w przyszłym tygodniu rozbieram wszystko z tyłu i wymieniam. Od amorów ze sprężynami po wahadła. No i zbierzność i kąty.
Dam znac co i jak jak sie nad tym zlituje i ogarne.
mati_z - 17-01-2015, 13:42
B00mba, i sprawdź czy tłoczki się nie blokują
19sebo20 - 03-02-2015, 15:37
Miałem podobny problem w swoim Galu, przy każdej studzience tył tancował...
Zmieniłem amory zmieniłem spręzyny i nic.... pomogła zmiana dwoch piast był luz na lożyskach....Na studzienkach spokój...
Przyszła zima i przy dwoch osobach z tyłu na lodzie niestety nie da się jechać... auto całe prowadza.... Geometria i zbieżność ustawiona wszystko w normie....
Jestem w trakcie wymiany tarcz, klocków i wszystko czyścimy z rdzy... - ale jakoś nie wydaje mi się żeby było to powodem...
Macie jakieś pomysły ?
|
|
|