To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Pływający tył na sniegu

bike_power - 07-01-2015, 23:56

Mi plywal tyl bo mialem zapieczone slizgi prawego tylnego hamulca
Z00m888 - 08-01-2015, 01:03

butek22 napisał/a:

Do zawieszenia Eibach przychodzą podkładki dystansowe do górnych wahaczy, może u Ciebie ich poprostu nie ma, zakres kata pk tylnego koła to od -0'30" do -1'30"


Jeżeli mówimy o tylnej osi to nie powinno być -1'10'' +- 0'30'' ??
Tak wynika z:
http://forum.mitsumaniaki...szenia&start=15

W manualu natomiast podają -1'00'' +- 0'30''

Czy faktycznie Eibach ma inne KPK na tył?

Hugo - 08-01-2015, 08:02

Z00m888 napisał/a:
Czy faktycznie Eibach ma inne KPK na tył?
To oczywiste, że KPK się zmieni po montażu krótszych sprężyn.
nurek20 - 08-01-2015, 10:35

Panowie też walczyłem z problemem pływającego tyłu na sniegu u mnie pomogło ustawienie zbieżności na tylnych koła ale wiązało się to odrazu z wymiana dwoch wachaczy oraz zakupu nowych śrub od zbieżności. U mnie problem był na tyle poważny że jadąc po asfalcie i wjeżdżając na lód samochód powyżej 35 kmh wpadał w poślizg i to porządny.

Polecam jeśli ktoś ma podobny problem to może mu się przydać

Wachacz kupiłem na motoneo.pl

śruby zbieżności w intercarsie nr częsci LCC 5201.

Pozdrawiam

Hugo - 08-01-2015, 11:36

nurek20 napisał/a:
U mnie problem był na tyle poważny że jadąc po asfalcie i wjeżdżając na lód samochód powyżej 35 kmh wpadał w poślizg i to porządny.
Miałem to samo w poprzednim Galancie. Wymieniłem wszystko w tylnym zawieszeniu na nowe (amortyzatory, zestawy naprawcze górnych mocowań amortyzatorów, sprężyny, wahacze wleczone, wszystkie tuleje metalowo-gumowe zwrotnic i pozostałych wahaczy górnych i dolnych, tulejki drążka stabilizatora, łączniki stabilizatora oraz wózek zawieszenia tylnego), ustawiona została geometria (4 kół) i nie było zmian :shock: Z tego co wiem wielu posiadaczy Galantów boryka się z tym problemem, wymieniają i ustawiają wszystko co się da i bez rezultatu. Nawet miałem pytanie od jednego użytkownika Galanta czy powodem może być przekładnia kierownicza. Odpowiedź brzmi nie, ponieważ w swoim wymieniałem i nie było zmian... Myślę, że powodem tego może być również korozja podwozia w tylnej części auta, min. podłużnic.
Marcino - 08-01-2015, 13:08

Hugo napisał/a:
Myślę, że powodem tego może być również korozja podwozia w tylnej części auta, min. podłużnic.

Ja mam korozje, skopaną zbieżność i nic mi na 15" nie rzuca tyłem,
z zawieszenia jeszcze nic nie wymieniałem oprócz wywalenia nowoamatówi nowch spręzyn.

Hugo - 08-01-2015, 13:44

Marcino napisał/a:
Ja mam korozje, skopaną zbieżność i nic mi na 15" nie rzuca tyłem,
z zawieszenia jeszcze nic nie wymieniałem oprócz wywalenia nowoamatówi nowch spręzyn
No to już kompletnie nic nie wiem...
marcinzam - 08-01-2015, 13:53

Hugo napisał/a:
Marcino napisał/a:
Ja mam korozje, skopaną zbieżność i nic mi na 15" nie rzuca tyłem,
z zawieszenia jeszcze nic nie wymieniałem oprócz wywalenia nowoamatówi nowch spręzyn
No to już kompletnie nic nie wiem...


Kolejna zagadka Galanta :D

mouseman - 08-01-2015, 15:25

Mój przypadek wygląda następująco:

zmienione sprężyny na nowe Eibach

1. miałem problem przy wjeżdzaniu w studzienke - tył uciekał.
Pod obciążeniem bardzo uciekał.
Po wymianie drązków stabilizatora - problem zanikł
2. Jazda po lodzie:
bez obciążenia - ok
z obciążeniem - tył zaczyna tańczyć.

Martwi mnie to, że auto mocno siada przy dwóch osobach z tył. Pytanie co można zrobić żeby tak nie było ?

telewizoor - 08-01-2015, 15:34

Pływający tył? Ostatnio dużo świrowałem na śniegu i naprawdę bardzo ciężko zarzucić dupą, mam takie miejsce u siebie gdzie kiedyś jadąc a3 ostro rzuciło mi tyłem i niedawno galantem specjalnie jechałem tak żeby mnie rzuciło i nic :F
Hugo - 08-01-2015, 18:59

Sprężyny tylne EIBACH do EA są za miękkie. Polecam czerwone H&R.
WreX - 11-01-2015, 20:43

Mi tył pływał jak się zapiekł tłoczek od tylnego zacisku hamulcowego i po wjeździe na dostatecznie śliską nawierzchnie no to wiadomo koło się blokowało i tańce dzikie po lodzie.
B00mba - 17-01-2015, 00:53

Dołączam do problemu tyłka żyjącego własnym życiem na śliskim. No i jak wjade w studzienke prawym tyłem to tez taki lekki drift samoczynny sie robi :) w przyszłym tygodniu rozbieram wszystko z tyłu i wymieniam. Od amorów ze sprężynami po wahadła. No i zbierzność i kąty.
Dam znac co i jak jak sie nad tym zlituje i ogarne. :)

mati_z - 17-01-2015, 13:42

B00mba, i sprawdź czy tłoczki się nie blokują ;)
19sebo20 - 03-02-2015, 15:37

Miałem podobny problem w swoim Galu, przy każdej studzience tył tancował...

Zmieniłem amory zmieniłem spręzyny i nic.... pomogła zmiana dwoch piast był luz na lożyskach....Na studzienkach spokój...

Przyszła zima i przy dwoch osobach z tyłu na lodzie niestety nie da się jechać... auto całe prowadza.... Geometria i zbieżność ustawiona wszystko w normie....

Jestem w trakcie wymiany tarcz, klocków i wszystko czyścimy z rdzy... - ale jakoś nie wydaje mi się żeby było to powodem...

Macie jakieś pomysły ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group