To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Smród

Driv3r - 18-04-2014, 23:26

Również mam benzynke 2.4 i jak go trochę przeciągnę ulicami też śmierdzi przypalonym plastikiem. Niedługo przegląd więc też wspomnę o tym i zobaczę co mi powiedzą w serwisie.
boogin - 17-05-2014, 05:02

Koniecznie daj znac co Ci powiedzieli...
paweldm - 17-05-2014, 14:40

A winny przypadkiem nie jest pasek w skrzyni, który przy dużym obciążeniu (jada pod dłuższą górkę) mniej lub więcej ślizga się i zaczyna śmierdzieć. Ta przekładnia, to przecież pewien rodzaj przekładni pasowej.
Moim zdaniem tu szukałbym problemu.

krzychu - 19-05-2014, 07:33

paweldm napisał/a:
to przecież pewien rodzaj przekładni pasowej.


To to nie żaden pas tylko bardziej zbrojony łańcuch, taka dziwna konstrukcja.

qbota - 19-05-2014, 17:27

Swego czasu czytałem wszytko co mi wpadło w ręce na temat CVT i wyczytałem, że w poprawnie działającej skrzyni nie występuje żadne ślizganie. Jeśli występuje do wykrywają to czujniki położenia obu dysków i do magistrali leci sygnał awarii, który skutkuje "checkiem".
Nawet gdybyś rozpędził koła na rolkach i zrzucił auto na asfalt to łańcuch się nie przesunie z prostego powodu: pomiędzy skrzynią a kołami jest przemiennik momentu i to on "zbierze szarpnięcie". Przy określonych obrotach i prędkościach przemiennik przy CVT jest blokowany mechanicznie. Poniżej lock-upu szarpnięcie zostanie odebrane przez hydrokinetykę przemiennika, przy zapiętym lockup będzie ślizgać się sprzęgło blokujące, bo w założeniu ono trzyma słabiej niż łańcuch w samej skrzyni.

krzychu - 19-05-2014, 17:50

qbota napisał/a:
prędkościach przemiennik przy CVT jest blokowany mechanicznie


Masz źródło? Bo jak taki mechanizm blokady jest (jak np. z automatem w 2.2 DID MIVEC) to jest to ujęte w danych technicznych... Zresztą gdzieś się dogrzebałem do wykresu kiedy ta blokada konwertera działa... A przy CVT ani słowa na ten temat... Wydaje mi się (tylko luźny pomysł), że taki lockup by wiele pomógł CVT....

qbota - 19-05-2014, 18:32

Źródłem jest instrukcja serwisowa od tej skrzyni.
Tutaj konkretny wykres kiedy lockup się załącza:


Działanie lockupu jest absolutnie odczuwalne niemal od pierwszych przejechanych metrów (na ciepłej skrzyni: to ważne, bo na zimnej lockup się nie załącza). Wystarczy wejść w trybie ręcznym w zakres obrotów lockupu i znika wtedy wszelki "lag" pomiędzy pedałem gazu a kołami - auto zachowuje się jak na ręcznej skrzyni. W trybie automatyczym też doskonale to słychać przy każdym ruszaniu spod świateł: ustawiasz obroty np. na 3krpm i przy ~30km/h nagle płynnie ale dość szybko spadają obroty.

Automat w 2.2did ma przemiennik momentu? To nie jest przypadkiem dwusprzęgłówka TC-SST?

krzychu - 19-05-2014, 18:36

A no to fajnie, że ma lockup.

qbota napisał/a:

Automat w 2.2did ma przemiennik momentu? To nie jest przypadkiem dwusprzęgłówka TC-SST?


Zależy który silnik. 2.2DID od PSA miał może i coś na wzór 2 sprzęgłowej nie wiem dokładnie mało tego jeździ, ale 2.2 DID MIVEC ma już coś na wzór zwykłego automatu.

mitsu00 - 19-05-2014, 21:53

krzychu napisał/a:
A no to fajnie, że ma lockup.

qbota napisał/a:

Automat w 2.2did ma przemiennik momentu? To nie jest przypadkiem dwusprzęgłówka TC-SST?


Zależy który silnik. 2.2DID od PSA miał może i coś na wzór 2 sprzęgłowej nie wiem dokładnie mało tego jeździ, ale 2.2 DID MIVEC ma już coś na wzór zwykłego automatu.

Moze uscislijmy troche Panowie: 2.2 MIVEC 177KM nigdy nie byl w Europie oferowany ze skrzynia automatyczna, tylko manual byl w ofercie. Obecny silnik 2.2 150KM nie posiada juz MIVEC:a ale ma 6 biegowy automat.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group