To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - ! SREBRNA SIGMA ze Wschodu !

angelos - 28-01-2014, 22:54

marycjusz napisał/a:

W ogóle właśnie jest taki mały problem, że jak chcę przycisnąć Sigmą, to powyżej 3 tyś obrotów wyłącza mi gaz i wrzuca na benzynę - wiecie o co caman ?


Za niskie ciśnienie gazu = tak jak podejrzewaliśmy, niewystarczające zasilanie ,czyli elementy instalacji niedopasowane do mocy i momentu+ średni montaż

marycjusz napisał/a:
No i mam już następne pytania :) Słuchajcie o co chodzi ze skrzynią - jadę sobie, wytracam prędkość np. przed skrzyżowaniem, i tuż przy wytraceniu prędkości prawie do zera, ta skrzynia ma takie lekkie dwa szarpnięcia, jakby za późno redukowała biegi, ktoś miał podobne zjawisko ? Bo tak poza tym to skrzynka śmiga elegancko. W ogóle powiedzcie mi, jak tą Sigmą jeździć, żeby było oszczędnie (np po mieście) ? Do tej pory jeżdżę na wyłączonych tych wszystkich opcjach :)
Co zmienia ten przełącznik tuż przy dźwigni zmiany biegów z oznaczeniem A/T ? ( chyba takie to oznaczenie, sorry ale to mój pierwszy automat :oops: )


Wciskając przycisk A/T "wyłączasz" 4 bieg, czyli możesz wejść na 3 na wyższe obroty bo automat nie zmieni biegu na wyższy. Te szarpnięcia przy redukcji to chyba standard. Trudno powiedzieć od czego, może konwerter przenosi to od silnika.

Jeszcze jedno, czy mnie oczy mylą, że na kielichach widzę rdzawe 'parchy'. Mam nadzieje, ze jest po prostu późno :) . Niestety dla Ciebie chyba jednak dobrze widzę.

marycjusz - 28-01-2014, 23:22

angelos napisał/a:
czy mnie oczy mylą, że na kielichach widzę rdzawe 'parchy'


Dobrze widzisz :) ale naprawdę nie przeraża mnie to :) luknij sobie do tematu mojego Gala, tam to była dopiero masakra i przerażenie mnie brało :) Po odbudowie Galantowego kielicha te parchy w sigmie to pestka :) nawet jak trzeba będzie to trochę bardziej rozbabrać :) Luzik :)

A co do Gazu to w takim razie postanowione - odwiedzę dobrych gazowników i powymieniam co trzeba na lepsze :) Jak ktoś z was się zna to będę wdzięczny za podpowiedzi co wymienić w tej instalacji aby była dostosowana do mocy silnika.

wojtas - 29-01-2014, 00:03

angelos napisał/a:
Wciskając przycisk A/T "wyłączasz" 4 bieg

I tu widać jak szybko zapomniałeś o automacie :P pomyliłeś przyciski :mrgreen:
A/T MODE. Zmienia tryb pracy skrzyni pomiędzy ECO(ekonomicznie) - PWR(dynamicznie) czyli w wielkim skrócie na PWR ciągnie biegi wyżej i szybciej redukuje.

marycjusz napisał/a:
będę wdzięczny za podpowiedzi co wymienić w tej instalacji aby była dostosowana do mocy silnika.


Prawdopodobnie większość bebechów, wtryski, reduktor, rurka zasilająca ta która idzie z butli do reduktora (min fi8) możliwe, że będzie trzeba również wymienić wielozawór w butli plus filtr fazy ciekłej z odpowiednią przepustowością. Do tego wszystkiego poprawa montażu w szczególności prawidłowo nawiercony kolektor. Na forum jest naprawdę sporo na ten temat wystarczy zagłębić się w lekturę.

A odnośnie czerwonego kabelka :mrgreen: to pewnie jakiś POWER do radyjka.

angelos - 29-01-2014, 09:21

wojtas napisał/a:
angelos napisał/a:
Wciskając przycisk A/T "wyłączasz" 4 bieg

I tu widać jak szybko zapomniałeś o automacie :P pomyliłeś przyciski :mrgreen:
A/T MODE. Zmienia tryb pracy skrzyni pomiędzy ECO(ekonomicznie) - PWR(dynamicznie) czyli w wielkim skrócie na PWR ciągnie biegi wyżej i szybciej redukuje.


No tak :D chyba zapomniałem, może dlatego że raczej jeździłem na PWR :)

marycjusz napisał/a:
będę wdzięczny za podpowiedzi co wymienić w tej instalacji aby była dostosowana do mocy silnika.


taki "standardowy" zestaw to AC250+hana+ wielo i elektorzawór extra + tak jak powiedział Wojtek obowiązkowo faro lub miedź o przepustowości 8mm

wojtas - 29-01-2014, 10:06

angelos napisał/a:
zestaw to AC250+hana+ wielo i elektorzawór extra +obowiązkowo faro lub miedź o przepustowości 8mm

:supz: " I będziesz pan zadowolony" (sam zbieram na taki zestaw do mojego złoma)

Wojciech Bogacz - 29-01-2014, 10:28

Jak zwykle czytając opowieści o Sigmach po prostu mam chęć takową zakupić - niestety na razie Gal w kolejce - trzeba doinwestować nieco...

Wprawdzie moja dziewczyna musi kupić autko ale Sigma w tym względzie odpada :( To ma być do jeżdżenia do pracy i ma być tanie w utrzymaniu hehe - wątpię, czy by się to kwalifikowało....

GóR3K - 29-01-2014, 14:39

Wojciech Bogacz napisał/a:
Jak zwykle czytając opowieści o Sigmach po prostu mam chęć takową zakupić - niestety na razie Gal w kolejce - trzeba doinwestować nieco...

Wprawdzie moja dziewczyna musi kupić autko ale Sigma w tym względzie odpada :( To ma być do jeżdżenia do pracy i ma być tanie w utrzymaniu hehe - wątpię, czy by się to kwalifikowało....



wojtku pociesze Cie i dam Ci wiare. sigma sie nada na dojazdy do pracy dla dziewczyny.w gazie jest ekonomiczne. nie zastanawiaj

mazda10000 - 29-01-2014, 14:50

Interesowałem się tą Sigmą, szczerze mówiąc to wygląda na trochę zmęczoną życiem. Co do wnętrza to poza ekranikiem zamiast pokręteł, skóra jest też niefabryczna, bo deska jest jednokolorowa. Tymi kielichami bym się zainteresował, kilku z nas z ich powodu decydowali się na zakup drugiej Sigmy, ale skoro się tego nie boisz to luz
angelos - 29-01-2014, 16:16

Wojciech Bogacz napisał/a:
Jak zwykle czytając opowieści o Sigmach po prostu mam chęć takową zakupić - niestety na razie Gal w kolejce - trzeba doinwestować nieco...

Wprawdzie moja dziewczyna musi kupić autko ale Sigma w tym względzie odpada :( To ma być do jeżdżenia do pracy i ma być tanie w utrzymaniu hehe - wątpię, czy by się to kwalifikowało....


Wojtku, za to masz 4x4 :) . Szkoda, ze Sigme tylko na rynek japoński produkowali z napędem 4x4 bo wydaje mi się, że tylko tego jej brakuje :) No i może kompresora :D

mateelv - 29-01-2014, 17:30

Piękna Sigma, ale trzeba być też choć trochę odważnym, by zaopiekować się takim autkiem. Szerokości! :wink:
marycjusz - 29-01-2014, 20:02

mazda10000 napisał/a:
skóra jest też niefabryczna, bo deska jest jednokolorowa

Może inaczej : skóra jest fabryczna ale nie od tej Sigmy, poprzedni właściciel ma jeszcze dwie wyrejestrowane (notabene jedną/lub większość części z niej wezmę na wiosnę) i ta skóra i zapewne wiele innych rzeczy jest przełożona.
mazda10000 napisał/a:
szczerze mówiąc to wygląda na trochę zmęczoną życiem.
masz rację, ale jakoś spróbuję ją ogarnąć żeby to wszystko ładnie wyglądało :) Choć uważam że wygląda na zmęczoną bardziej w wewnątrz, bo z zewnątrz naprawdę prezentuję się elegancko - bynajmniej na żywo chyba to lepiej widać.
angelos napisał/a:
taki "standardowy" zestaw to AC250+hana+ wielo i elektorzawór extra + tak jak powiedział Wojtek obowiązkowo faro lub miedź o przepustowości 8mm

hmmm ile mniej więcej trzeba złociszy szykować ?
Wojciech Bogacz napisał/a:
ma być tanie w utrzymaniu hehe - wątpię, czy by się to kwalifikowało...
Wojtek też się bałem odnośnie spalania tak dużego silnika, ale jak na razie mam zbliżone wyniki spalania gazu w porównaniu do mojego Gala także jest ok ;) A części do Sigmy, z tego co przejrzałem sobie to też w bardzo podobnych cenach jak do Galantów (może niektóre części typu np. amortyzator trochę drożej) .
angelos - 29-01-2014, 20:22

marycjusz napisał/a:

angelos napisał/a:
taki "standardowy" zestaw to AC250+hana+ wielo i elektorzawór extra + tak jak powiedział Wojtek obowiązkowo faro lub miedź o przepustowości 8mm

hmmm ile mniej więcej trzeba złociszy szykować ?.


1 i 2

marycjusz - 29-01-2014, 20:29

wojtas napisał/a:
A/T MODE. Zmienia tryb pracy skrzyni pomiędzy ECO(ekonomicznie) - PWR(dynamicznie) czyli w wielkim skrócie na PWR ciągnie biegi wyżej i szybciej redukuje.

ok, rozumiem, a w takim razie mamy jeszcze jedną możlwiość - przycisk na dźwigni zmiany biegów z lewej strony tuż pod rękojeścią - kiedy go włączam zapala się kontrolka O/D OFF - wtedy Sigma też dynamicznie przyspiesza ....ii chyba właśnie w tym momencie wyłącza 4 bieg ? (muszę to jeszcze sprawdzić :) )

A co do tego A/T MODE - kiedy go wyłączam (czyli przestaje świecić kontrolka PWR) nie powinna się zapalić przypadkiem kontrolka ECO ? (bo u mnie się nie pali, gaśnie PWR i tyle)

angelos - 29-01-2014, 20:31

marycjusz napisał/a:
wojtas napisał/a:
A/T MODE. Zmienia tryb pracy skrzyni pomiędzy ECO(ekonomicznie) - PWR(dynamicznie) czyli w wielkim skrócie na PWR ciągnie biegi wyżej i szybciej redukuje.

ok, rozumiem, a w takim razie mamy jeszcze jedną możlwiość - przycisk na dźwigni zmiany biegów z lewej strony tuż pod rękojeścią - kiedy go włączam zapala się kontrolka O/D OFF - wtedy Sigma też dynamicznie przyspiesza ....ii chyba właśnie w tym momencie wyłącza 4 bieg ? (muszę to jeszcze sprawdzić :) )


tak, wtedy nie masz 4rki, wiec na 3 możesz wkręcić się na wyższe obroty. Ja osobiście jak jeszcze miałem automat :D to używałem O/D OFF do redukcji, żeby uniknąć tych nieprzyjemnych szarpnięć.

marycjusz - 29-01-2014, 20:34

angelos napisał/a:
tak, wtedy nie masz 4rki wiec na 3 możesz wkręcić się na wyższe oborty


aaaa, ok no to wszystko jasne :) Dzięki!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group