To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana skrzyni biegów GALANT 2,0 GLS 16 V Kombi 98 r.

polaff - 07-02-2014, 16:33

milo napisał/a:
Do 98 r było 25 zębów po 98 było 27 zębów
to pecha mają ci z '98 czyli jak zwykle ja :)
Mateusz25 - 18-02-2014, 00:32
Temat postu: Nr. seryjny skrzyni- różnica w końcowym indeksie.
Witam.
Po dokładnych oględzinach spisałem numery mojej zajechanej skrzyni :F5M422F7N2 WK1775, natomiast nr-y zakupionej to F5M422F7N2 WR7995.
Czy ostatnie 6 znaków to różnica w budowie obydwu skrzyni czy też zmienne spowodowane innym rokiem produkcji albo innym Czymś.
Co do smarowania poszczególnych części podczas wymiany, pisałeś o smarze do tego odpowiednim, jaki konkretnie miałeś na myśli?
Mam zamiar zrobić to raz , a dobrze, więc doceniam wszelkie wasze wskazówki.
Dzięki za następne, idę spać.

milo - 18-02-2014, 15:29

Mateusz25 napisał/a:
Po dokładnych oględzinach spisałem numery mojej zajechanej skrzyni :F5M422F7N2 WK1775, natomiast nr-y zakupionej to F5M422F7N2 WR7995.

Najważniejszy jest numer skrzyni F5M422F7N2 :D będzie dobra
Mateusz25 napisał/a:
Czy ostatnie 6 znaków to różnica w budowie obydwu skrzyni czy też zmienne spowodowane innym rokiem produkcji albo innym Czymś.

Tym się nie przejmuj

Mateusz25 - 30-08-2014, 12:55

Witam Wszystkich.
Już po wymianie i skrzyni i sprzęgła.
Stara skrzynka posiadała wszechluzy, sprzęgło chyba jeszcze pierwsze DAIKIN, tarcza - stan tragiczny i grzechoczące sprężynki, docisk jak cię mogę, łożysko oporowe huk, huk ,huk , wszystko do kosza, nowe sprzęgło EXEDY, tarcza też, tylko jakaś grubsza niż w zestawach LUK-a, łożysko oporowe KOYO.
Różnica = przegięcie, teraz to auto jeździ.Jedyne zastrzeżenie kolegi mechanika u którego to wymienialiśmy to czerwony uszczelniacz skrzyni użyty przy jej renowacji, choć wiem że tych specyfików koloru czerwonego jest sporo, polecany jednak przez wszystkich to szary DIRKO - niby niemiecki. Cóż , zobaczymy jak po dłuższym czasie będzie się to funkcjonowało.

Dziękuję Wszystkim za mądre porady i manual, który bardzo nam pomógł.

Na wiosnę mam nadzieję wspólnie z synkiem pojechać na pierwszy Spot.

Pozdrawiam
Wszystkich.

wisnia0384 - 15-08-2017, 21:06

Panowie i Panie
Proszę o pomoc
Jak odkręcić i zakręcić śrubę na klucz 17 mocującą poduchę skrzyni biegów od strony grodzi z kabiną
Problem przy wymianie kpl sprzęgła

Jakim to kluczem zrobbić?
Ja takiego nie mam :(
Mechanik który robił łożyska w skrzyni chyba też nie miał...
Dziękuję za pomoc :)

Hugo - 15-08-2017, 21:36

Poduszkę przy grodzi do wózka zawieszenia mocują 3 śruby na klucz 14. Odkręcane z góry. Pewnie chodzi o tą po prawej stronie patrząc od strony silnika? Przeszkadza wiązka silnika w miejscu wyjścia ze ściany grodziowej? Musisz odkręcić 2 śrubki na klucz 10 mocujące przelotkę tej wiązki i odchylić ją w prawo. Wtedy nakładasz nasadkę 14 na przegub do nasadek, a na nią 2 długie przedłużki i "wychodzisz" tym samym ponad silnik. Wtedy zakładasz grzechotkę i odkręcasz ta nieszczęsną śrubę :wink:
milo - 16-08-2017, 07:38

wisnia0384 napisał/a:
Jak odkręcić i zakręcić śrubę na klucz 17 mocującą poduchę skrzyni biegów od strony grodzi z kabiną

Właśnie to jest problem ale łatwo go rozwiazać patrząc z góry na łape wycinamy kawałek tzw wzmocnienia i jest dostęp kluczem do śruby to od góry ,2- sruba od dołu łatwo wchodzi klucz
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=840

wHiTe - 08-09-2017, 12:31

Cześć,
potrzebuję porady/informacji.

Muszę wymienić łożyska w manualnej skrzyni biegów (2.5 V6 '99). O ile skrzynię mam już zdjętą bez większych problemów to gorzej jest z samymi łożyskami - jak wyjąć wałki i łożyska? Można to zrobić bez używania prasy czy muszę szukać speca, który podejmie się takiej wymiany?
Druga sprawa, macie może numery łożysk? Na jednym widzę w tej chwili ale pozostałe nie mają widocznego na sobie numeru.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i informacje 8)

Krzyzak - 08-09-2017, 13:19

Paleta i kurier do Marek Malik - do obgadania na facebooku.
wHiTe - 08-09-2017, 14:00

Krzyzak napisał/a:
Paleta i kurier do Marek Malik - do obgadania na facebooku.


Rozumiem, że Marek zna się na robocie ale na tą chwilę pytałem o co innego. Wymiana łożysk to chyba nie jest fizyka kwantowa, że tylko jedna osoba jest w stanie to zrobić - czy się mylę?

szwagierr - 08-09-2017, 17:09

Było na forum.
https://www.youtube.com/watch?v=ULQgM6T5OuQ

milo - 08-09-2017, 20:07

wHiTe napisał/a:
jak wyjąć wałki i łożyska? Można to zrobić bez używania prasy czy muszę szukać speca

Prasa mile widziana ,ale i sciągaczem zdejmiesz łozyska ,najwiecej problemu jest z łozyskiem wałeczkowym jest osadzone w obudowie skrzyni jesli chcesz wszystkie wymieniać
wHiTe napisał/a:
jak wyjąć wałki

Musisz odkręcić podkowe 3- śruby wszystko wychodzi razem z wodzikami

FTOrek - 08-09-2017, 20:13

Witam.Problem nie dotyczy tylko wymiany łożysk.Bardzo często trzeb wymienić również zębatki,których zęby wyłamują się bo wałki pływają.Trzeba sprawdzić wszystko zanim zamknie się skrzynie.
milo - 08-09-2017, 20:30

FTOrek napisał/a:
Bardzo często trzeb wymienić również zębatki,których zęby wyłamują

Nie słyszałem o wyłamanych zebach
FTOrek napisał/a:
Trzeba sprawdzić wszystko zanim zamknie się skrzynie.

To jasne nawet jak zmienisz wszystkie łozyska nie masz 100% że skrzynia będzie cicha bez klekotania itp

jacek11 - 08-09-2017, 20:45

Gamoń przedziurawił zaślepkę :? Spokojnie można ją wyjąć,i jeszcze raz użyć :wink:
milo napisał/a:
nawet jak zmienisz wszystkie łozyska nie masz 100% że skrzynia będzie cicha bez klekotania itp

To fakt. U mnie po kilku tysiącach zaczyna terkotać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group