To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Silniki benzynowe bez turbo, kompresorów w Polsce

krzychu - 20-02-2014, 13:05

tomek84 napisał/a:

trzeba za wczasu nakupić kilka poczciwych Galantów, będzie na przeczekanie, aż zaczną znowu produkować Samochody przez duże "S"


To Cie zniszczą podatkami :finga: Tak chyba jest w Japonii??

[ Dodano: 20-02-2014, 13:08 ]
mjsystem napisał/a:

Akurat to nie zależy od rodzaju silnika. :wink:


Ale silnik to tylko jeden składnik. Auta są tak robione, żeby Ci się wszystko rozleciało po wyznaczonym terminie, a nie tylko silnik...

Zresztą niemieckie auta pomału już dochodzą w tym do perfekcji. Przekroczysz 150-200 tys to możesz liczyć na takie awarie, które przekroczą wartość rynkową samochodu. Pewnie to jeszcze jest tak policzone, żeby w okolicy 150-250 wymienić parę drogich części, ale tak żeby się opłacało, a potem bum i najlepiej na złom.

mjsystem - 20-02-2014, 13:10

krzychu napisał/a:
Ale silnik to tylko jeden składnik. Auta są tak robione, żeby Ci się wszystko rozleciało po wyznaczonym terminie, a nie tylko silnik...

Zresztą niemieckie Auta pomału już dochodzą w tym do perfekcji. Przekroczysz 200 tys to możesz liczyć na takie awarie, które przekroczą wartość rynkową samochodu.

Zgadzam się z Tobą. Właśnie podałem przykład Golfa :wink:

Uwex - 20-02-2014, 13:11

Przeczytajcie ostatni Motor.
Fiesta : 1.0, 125 KM, 170 Nm, 0-100 11,4 sek , 71.800 zł
Mazda 3 : 2.0, 120 KM, 210 Nm, 0- 100 9,2 sek , 70.900 zł
i teraz spalanie (w teście !) :
Autostrada (140 km/h) : F- 8,4 l , M- 8,0 l
Miasto : F- 10,2 l, M- 8,8 l
Trasa : F- 5,3 l, M- 5,4 l
Średnia : F- 7,9 l, M- 7,1 l
Ceny w wersjach podstawowych.
I nie postawię grosza, że silnik Fiesty będzie bardziej żywotny.

mjsystem - 20-02-2014, 13:15

Uwex napisał/a:
I nie postawię grosza, że silnik Fiesty będzie bardziej żywotny.

Bo nie będzie :mrgreen:
Uwex napisał/a:
Fiesta : 1.0, 125 KM, 170 Nm, 0-100 11,4 sek , 71.800 zł

Tyle to zapłaciłem za Lancera :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

krzychu - 20-02-2014, 13:20

Uwex - kurde strasznie mi to śmierdzi naciąganiem wyników... Tylko na motostacie nie ma danych dla tego samochodu z tym silnikiem.

Po pierwsze jak lżejsze, mniejsze, nowsze auto, o mniejszych oporach toczenia, o dużo nowszym silniku może palić podobnie lub więcej niż mój Lancer, który krótko mówiąc pali DUŻO.

Tak samo kuzynowi Alfa 1,4T też paliła 3 litry więcej niż dane producenta (czyli tak jak mi powiedzmy). Ale po pół roku patrzenia na wskaźnik zmiany biegów spalanie spadło do wartości deklarowanych przez producenta.... Po prostu te silniki mogą pracować na obrotach rzędu 1200 obrotów.... Do tego kuzyn przez pół roku się nie mógł przekonać...

Po prostu te silniki Turbo tak mają. Ciśniesz to pali dużo. Jeździsz ekonomicznie to palą minimalne ilości. Ja swoje cisnę czy nie to różnica 1l. Turbo jak ciśniesz, a głaskasz masz różnicę 5l... Łatwo potem naginać wynika pod artykuł...

mjsystem - 20-02-2014, 13:24

krzychu napisał/a:
Po prostu te silniki Turbo tak mają. Ciśniesz to pali dużo. Jeździsz ekonomicznie to palą minimalne ilości.

Ha! Jakbym słyszał o mivecu :mrgreen:
Ja uczyłem się dwa lata mojego lancera, aby spalać mniej 8)

krzychu - 20-02-2014, 13:31

mjsystem - a tam MIVEC ma tylko zmienne fazy, które w 1,8 chyba powodują mniejszy wznios zaworu ssącego na niskich obrotach co ogranicza opory rozrządu i samego silnika (mniejsze spalanie). Przy okazji obcinając mu moment na niskich obrotach :twisted: Ale to tak z głowy wypisałem. W turbo ciśniesz gaz to turbina ciśnie dużo więcej powietrza do silnika, a co za tym paliwa...
mjsystem - 20-02-2014, 13:41

krzychu napisał/a:
mjsystem - a tam MIVEC ma tylko zmienne fazy, które w 1,8 chyba powodują mniejszy wznios zaworu ssącego na niskich obrotach co ogranicza opory rozrządu i samego silnika (mniejsze spalanie). Przy okazji obcinając mu moment na niskich obrotach Ale to tak z głowy wypisałem. W turbo ciśniesz gaz to turbina ciśnie dużo więcej powietrza do silnika, a co za tym paliwa...

Tak. Ale spalanie podobnie rośnie. Można spalić na trasie 6.5 jak i 19 litrów. Można jechać jednostajnie 100km/h a można 180km/h Można w mieście zejść do 8 litrów a można dojść do 13 litrów. kwestia odpowiedniego wciskania pedału gazu.

jurekschroda - 20-02-2014, 13:54

Uwex napisał/a:
Przeczytajcie ostatni Motor.
Fiesta : 1.0, 125 KM, 170 Nm, 0-100 11,4 sek , 71.800 zł
Mazda 3 : 2.0, 120 KM, 210 Nm, 0- 100 9,2 sek , 70.900 zł
(...)


A nie chodziło to o Focusa czasem ?
Ogólnie test zmiażdżył Forda .... :mrgreen: do tego Mazda wygląda o niebo lepiej niż Fokuśnik.
To już drugi przypadek ( po 1.4TSI) gdzie Bardzo Mądre Głowy przyznające tytuł silnika roku zaliczyły wpadkę. A może tytuł silnika roku oznacza, że będzie działał tylko przez rok ? :?

krzychu - 20-02-2014, 14:00

jurekschroda napisał/a:
A może tytuł silnika roku oznacza, że będzie działał tylko przez rok ? :?


Takie nagrody są przyznawane za dane na papierze. Osiągi i użyte technologie.... :finga:

Uwex - 20-02-2014, 14:06

jurekschroda napisał/a:
A nie chodziło to o Focusa czasem ?


oczywiście ! mea culpa , Fiesta to inna klasa, Focus- porównywalna do Mazdy 3.
I ciekawostka : na hamowni Focus wykazał o 6,4 KM > niż podaje Ford ...
ale Mazda aż o 20,1 KM > !!!

Tomek - 20-02-2014, 14:09

Uwex napisał/a:

oczywiście ! mea culpa , Fiesta to inna klasa, Focus- porównywalna do Mazdy 3.
jurekschroda napisał/a:

Ogólnie test zmiażdżył Forda .... :mrgreen: do tego Mazda wygląda o niebo lepiej niż Fokuśnik.


no toś mnie uspokoił
bo za przeproszeniem 70 tyś za Fiestę, to by było coś nie tak
zresztą i za Focusa to przesada

jurekschroda napisał/a:

Ogólnie test zmiażdżył Forda .... :mrgreen: do tego Mazda wygląda o niebo lepiej niż Fokuśnik.


to są gusta, o których się nie dyskutuje
natomiast jeśli chodzi o wnętrze, to Mazda przegrywa z Focusem sporo wygodą i jakością plastików

[ Dodano: 20-02-2014, 14:09 ]
Uwex napisał/a:

I ciekawostka : na hamowni Focus wykazał o 6,4 KM > niż podaje Ford ...


pytanie: jak szybko mu tych koni ubędzie

mjsystem - 20-02-2014, 14:14

tomek84 napisał/a:

jurekschroda napisał/a:

Ogólnie test zmiażdżył Forda .... do tego Mazda wygląda o niebo lepiej niż Fokuśnik.


to są gusta, o których się nie dyskutuje

No bez przesady. Fokus zawsze był podawany jako przykład interioru. Mazda nie jest zła, ale też nie szokuje.

wojzi - 20-02-2014, 14:29

tomek84 napisał/a:
trzeba za wczasu nakupić kilka poczciwych Galantów, będzie na przeczekanie, aż zaczną znowu produkować Samochody przez duże "S"


Albo nakupić starych dobrych silników i jak się nowy spieprzy to podmieniać na stary :P

mjsystem - 20-02-2014, 14:33

wojzi napisał/a:
Albo nakupić starych dobrych silników

I tonę reperaturek różnego rodzaju :) Szczególnie tych metalowych :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group