[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Wymiana oleju - skrzynia automatyczna CVT
hubus - 03-08-2017, 14:23 Temat postu: Re: 118 000
howardo2 napisał/a: | A w moim przypadku przy przebiegu 118 000 km - czy trzeba wymieniać filtry ?
Co z wymianą oleju - metoda statyczna czy dynamiczna (400 zł statyczna - 1 200 zł dynamiczna).
Olej Motul.
Lokalne warsztaty mają dosyć rożne zdanie nt. konieczności wymiany całego oleju oraz filtrów i uszczelki pod korek. |
Popatrz na zdjęcie filtra do chłodnicy... uważam że trzeba wymienić przynajmniej ten filtr. Biorąc pod uwagę że koszt poniżej 100zł to chyba nie ma się co zastanawiać.
Metodą statyczną nie wymienisz całego oleju. W jaki sposób wyliczyłeś to 400 i 1200 zł?
Pamiętaj że przy statycznej trzeba dwa razy zmieniać olej 2x5l daje 10l więc nawet więcej niż przy dynamicznej. No chyba że wymieniasz raz 5l, ale to jest głupota bo nawet mitsubishi w manualu pisze że należy dwa razy bo inaczej zostanie 3l starego oleju.
Jaki konkretny Motul? Na bagnecie jest nawet napisane że musi spełniać J1. Nie wlewaj żadnych uniwersalnych CVTF.
Uszczelka pod korkiem to najmniejszy problem (chociaż manual Mitsu mówi że trzeba), nawet w ASO kosztuje chyba 15zł.
Podsumowując, filtr do chłodnicy na pewno warto, w skrzyni niekoniecznie. Dynamiczna wymiana na pewno lepsza, chyba że ktoś chce zaoszczędzić 200-300zł. Niezbędny moim zdaniem zestaw (oczywiście olej może być inny):
http://allegro.pl/orygina...5967842085.html
howardo2 - 03-08-2017, 16:02 Temat postu: Re: 118 000 400 i 1200 zł to ceny za wymianę z firm zajmujących się taką usługą.
Olej Motul jak mnie informowano spełnia normę Mitsubishi.
Większość proponuje po prostu spuszczenie przez korek starego oleju i wlanie 5l nowego.
hubus - 04-08-2017, 08:24 Temat postu: Re: 118 000
howardo2 napisał/a: | 400 i 1200 zł to ceny za wymianę z firm zajmujących się taką usługą.
Olej Motul jak mnie informowano spełnia normę Mitsubishi.
Większość proponuje po prostu spuszczenie przez korek starego oleju i wlanie 5l nowego. |
Na początek autentyczna historia. Kolega z pracy oddał do renomowanego zakładu Rovera, wymienili mu olej. Skrzynia zaczęła szarpać, miała problemy ze zmianą biegów i wydawała dziwne dźwięki. Zakład wysyłał mu na maila karty katalogowe mówiące że ten olej spełnia normy "Rovera". Po zalaniu odpowiedniego oleju skrzynia pracuje normalnie.
Teraz fakty. W lancerze do 2012 montowane były skrzynie JATCO JF011E, które wymagają normy J1 (takie oznaczenia ma oryginalny mitsu), którą spełnia np. Ravenol NS2/J1. Nie bez kozery napisałem że na bagnecie masz normę J1 - sprawdź proszę co jest u Ciebie. Po 2012 nie jestem pewien, ale niektóre źródła podają że w Lancerach była montowana ta sama co w ASX czyli JF016E, która wymaga oleju J4 (takie oznaczenie ma oryginalny olej mitsu do ASX). Ravenol robi dwa różne oleje J1 i J4 więc którą normę "Mitsubishi" spełnia ten Motul? To tylko przykład z jednego/dwóch modeli... Oczywiście ty nie musisz się znać bo powinieneś oddać do warsztatu a oni powinni się znać, ale niestety nie w Polsce .
Najlepiej sprawdzić na bagnecie jaką normę powinien mieć olej w Twojej skrzyni. Następnie kupujemy olej z tą normą np. J1 (10l ravenol J1 to jakieś 430zł). Ostatni krok jedziemy do warsztatu i wymieniamy na nasz olej. Statycznie minimum dwa razy, najlepiej zrobić około 100km między wymianami (jakieś grosze, 50-100zł). Dynamicznie, dużo lepsza wymiana niż statyczna (250-450zł). Do tego powinniśmy wymienić filtr do chłodnicy i przy okazji oring na obudowie filtra (chłodniczce) - koszt za oba około 100zł. Można też wymienić filtr skrzyni (na allegro oryginał 200zł) i uszczelkę miski (100zł).
howardo2 - 04-08-2017, 13:18
Czyli takie części:
Ravenol NS2/J1 - 10l
Podkładka pod korek spustowy – 2705A012
Filtr chłodnicy – 2824A006
Oring na obudowie filtra (chłodniczce) - ???
Filtr skrzyni - 2824A007
Uszczelka miski - ???
hubus - 04-08-2017, 13:27
howardo2 napisał/a: | Czyli takie części:
Ravenol NS2/J1 - 10l
Podkładka pod korek spustowy – 2705A012
Filtr chłodnicy – 2824A006
Oring na obudowie filtra (chłodniczce) - ???
Filtr skrzyni - 2824A007
Uszczelka miski - ??? |
Oring:
2920A096 O-RING,A/T VALVE BODY
Tutaj od ręki:
http://sklep.mitsustyle.p...058,11400).aspx
Uszczelka miski:
2705A015 GASKET,A/T OIL PAN
Chyba tylko ASO
Tak powinien wyglądać profesjonalny zestaw do serwisu skrzyni
howardo2 - 17-08-2017, 18:05
george2 napisał/a: | Do wymiany oleju w skrzyni CVT potrzeba 5.1 litra oleju.Tyle wystarczy do wymiany statycznej tzn. odkręcamy korek spustowy i zlewamy cały olej.Montujemy nową podkładkę pod korek spustowy, numer Mitsubishi 2705A012.
Olej jaki musimy zastosować ma kolor zielony.
Do skrzyni wchodzi około 8 litrów,ale część oleju zostaje w sprzęgle i dlatego do wymiany jest 5,1 litra. |
Po wypuszczeniu starego i zalaniu nowego oleju do skrzyni weszło tylko 4l (bagnet pokazuje prawidłowy poziom) - co poszło nie tak ?
Mam jeszcze jedną prośbę - jak się dobrać do filtra do chłodnicy ?
hubus - 17-08-2017, 22:33
A na zimnej czy ciepłej skrzyni sprawdzasz? Poziom sprawdza się na włączonym silniku, rozgrzanej skrzyni (nie silniku) i powinien mieścić się w zakresie H nie C.
howardo2 - 20-08-2017, 09:17
A jak wymienić filtr?
hubus - 22-08-2017, 09:01
howardo2 napisał/a: | A jak wymienić filtr? |
Są dwa filtry:
1. Filtr skrzyni (na obrazku 28020) wymieniasz odkręcając miskę od dołu a następnie filtr.
2. Aby wymienić filtr do chłodnicy musisz odkręcić od góry jego obudowę (28351A) i wyjąć filtr (28352).
howardo2 - 22-08-2017, 10:59
Filtr chłodnicy tutaj wymienili też od dołu::
https://www.youtube.com/watch?v=_d21kBnG8tw
Od góry jest prościej i szybciej ?
Czy należy wcześnie spuścić olej ze skrzyni?
Czy mógłbyś powiedzieć skąd bierzesz symbole, które wymieniłeś w wiadomości (gdzie znajdę jakiś schemat) ?
Google daje słabe wyniki.
hubus - 22-08-2017, 11:20
Nie jestem mechanikiem więc nie chcę się wypowiadać co jest lepiej. U mnie spuścili olej zanim wymieniali filtry i wszystko robili od dołu.
Schematy itp. znajdziesz na tej stronie:
http://mitsubishi-motors.kiev.ua/
Po prawej wpisz swój VIN, masz też ceny po kliknięciu.
Tutaj od 3:22 masz jak wymieniają w ASX (podobna skrzynia):
https://youtu.be/QnbqvDIrqHE?t=202
Warto też zdjąć miskę żeby zobaczyć co jest na magnesach, tutaj są opiłki co źle świadczy o kondycji skrzyni (nissan, ta sama skrzynia), ale pamiętaj że jak zdejmujesz miskę to musisz uszczelkę zmienić:
https://youtu.be/cHE_88yU7sg?t=496
Mały69 - 27-11-2017, 19:47 Temat postu: Re: 118 000
hubus napisał/a: | howardo2 napisał/a: | 400 i 1200 zł to ceny za wymianę z firm zajmujących się taką usługą.
Olej Motul jak mnie informowano spełnia normę Mitsubishi.
Większość proponuje po prostu spuszczenie przez korek starego oleju i wlanie 5l nowego. |
Na początek autentyczna historia. Kolega z pracy oddał do renomowanego zakładu Rovera, wymienili mu olej. Skrzynia zaczęła szarpać, miała problemy ze zmianą biegów i wydawała dziwne dźwięki. Zakład wysyłał mu na maila karty katalogowe mówiące że ten olej spełnia normy "Rovera". Po zalaniu odpowiedniego oleju skrzynia pracuje normalnie.
Teraz fakty. W lancerze do 2012 montowane były skrzynie JATCO JF011E, które wymagają normy J1 (takie oznaczenia ma oryginalny mitsu), którą spełnia np. Ravenol NS2/J1. Nie bez kozery napisałem że na bagnecie masz normę J1 - sprawdź proszę co jest u Ciebie. Po 2012 nie jestem pewien, ale niektóre źródła podają że w Lancerach była montowana ta sama co w ASX czyli JF016E, która wymaga oleju J4 (takie oznaczenie ma oryginalny olej mitsu do ASX). Ravenol robi dwa różne oleje J1 i J4 więc którą normę "Mitsubishi" spełnia ten Motul? To tylko przykład z jednego/dwóch modeli... Oczywiście ty nie musisz się znać bo powinieneś oddać do warsztatu a oni powinni się znać, ale niestety nie w Polsce .
Najlepiej sprawdzić na bagnecie jaką normę powinien mieć olej w Twojej skrzyni. Następnie kupujemy olej z tą normą np. J1 (10l ravenol J1 to jakieś 430zł). Ostatni krok jedziemy do warsztatu i wymieniamy na nasz olej. Statycznie minimum dwa razy, najlepiej zrobić około 100km między wymianami (jakieś grosze, 50-100zł). Dynamicznie, dużo lepsza wymiana niż statyczna (250-450zł). Do tego powinniśmy wymienić filtr do chłodnicy i przy okazji oring na obudowie filtra (chłodniczce) - koszt za oba około 100zł. Można też wymienić filtr skrzyni (na allegro oryginał 200zł) i uszczelkę miski (100zł). |
Witam, w Miśku mojej córki (Lancer ES 2,0 OCT 2013r) jest skrzynia wg. tabliczki F1CJA.
w dwóch serwisach twierdzą żę ma być olej J1, a na miarce jest naklejka CVTF/J4. więc już zgłupiałem jaki ma być.
hubus - 28-11-2017, 12:10
Mały69 napisał/a: | Witam, w Miśku mojej córki (Lancer ES 2,0 OCT 2013r) jest skrzynia wg. tabliczki F1CJA.
w dwóch serwisach twierdzą żę ma być olej J1, a na miarce jest naklejka CVTF/J4. więc już zgłupiałem jaki ma być. |
Tak jak pisałem po 2012, tym bardziej z USA, może być skrzynia z ASX. Tak czy tak skoro na miarce J4 to zalej J4:
https://www.ravenol.pl/pl...y=cvt&results=6
"Mitsubishi Lancer 2012-"
Mały69 - 28-11-2017, 21:23
Mitsubishi Motors Genuine CVT J4 Fluid can be used in place of DiaQueen CVT J1 Fluid.
Mitsubishi Motors Oryginalny płyn CVT J4 może być używany zamiast płynu DiaQueen CVT J1.
https://lh3.googleusercontent.com/-nHpL_63bzD0/T938xMHtxZI/AAAAAAAADMc/2EXlZZM3i10/s720/P6171332.JPG
hubus - 29-11-2017, 08:55
Mały69 napisał/a: | Mitsubishi Motors Oryginalny płyn CVT J4 może być używany zamiast płynu DiaQueen CVT J1. |
"No i fajnie". Czyli najlepiej lać J4 bo pasuje do obu rodzajów skrzyń. Pytanie czy tak samo jest z Ravenolem bo oryginalny olej to lekkie przegięcie z ceną.
|
|
|