[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia automatyczna V6 swap
anwi - 18-03-2014, 08:59
w którym modelu? Krzyzak znowu pudło......
perkuss- bedzie ok
Krzyzak - 18-03-2014, 11:50
fiole1 napisał/a: | w którym modelu? | zajrzyj do manuala - jest czarno na bialym opisane
perkuss - 18-03-2014, 15:11
Wiec tak... skrzynia siedzi, TIPTRONIC DZIAŁA, więc obalamy mit o wewnetrznych sterownikach dla niekumatych tylna i boczna poduszka nie pasuje ni chuchu więc bez migomatu i tiga nie podchodz. Wyszedl natomiast maly problem.. tzn czy maly to sie okaze: brak 1 biegu ;o tzn wejdzie i przy delikatnym dodaniu gazu jest ale wyskoczy przy 2 tys obr i nie wraca zanim nie przewachluje na N i znow na D. Oleju weszło 9 litrow i jest stan wiec powinno byc ok, moze gdzies cos w kanale stoi, moze sie rozrusza, moze i nie. MOze ktos ma jakis pomysl? reszta biegow działa ok, nie szarpie itd. zrobilem z 10km i nie ustapilo.. hmmm :>
Edit: Wulgaryzm wykropkowany, nadal jest wulgaryzmem.
[ Dodano: 18-03-2014, 15:16 ]
gdzies kiedys mialem schemat co zapiete na jakim biegu ale nie moge tego znalezc, moze ktos ma w swoich tajnych folderach i podrzuci ?
[ Dodano: 18-03-2014, 15:23 ]
Krzyzak, http://allegro.pl/mitsubi...3987564327.html
anwi - 18-03-2014, 16:00
pozycjoner masz dobrze ustawiony?? moze jak ci szarpie silnikiem to się przełącza?
Krzyzak, szukałem na szybko i nie widziałem aby było tak jak piszesz, będę miał chwile to zagłębię się..
pozdr
Bartek - 18-03-2014, 16:22
perkuss, adaptujesz skrzynię z Cari czy z Galanta przedliftowego?
perkuss - 18-03-2014, 16:52
fiole1, potencjometr chyba dobrze, bo jak bieg wyskoczy to dalej pokazuje 1, chyba ze minimalnie sie ruszy i nie pokaze a przelaczy?...
Bartek, carisma GDI
[ Dodano: 18-03-2014, 17:18 ]
... nie rozumiem, na tiptronicu jest ta 1, na D nie ma jej a cala reszta ok. Na D wyrzuca przy 2 tys, a na tipie lata normalnie. O co cho ?..
Krzyzak - 18-03-2014, 21:54
proszę:
perkuss - 14-04-2014, 13:34
Nikt nie pomoze ? dodam, ze po tym jak na D wyskakuje 1 zawsze przy 1800rpm pokazuje blad 41 czytany launchem czyli 1st not syncromesh ...
Bartek - 14-04-2014, 14:45
perkuss, szukam info o różnych przełożeniach 1 biegu dla tipa z 6a13 i GDi 4g93.... bo tu może tkwić problem
perkuss - 14-04-2014, 16:20
na moje oko to ktorys z trzech czujnikow polozenia w tej skrzyni liczy dobrze ale inaczej niz na poprzedniej skrzyni, sterownik wie jaka wartosc powinna byc i dlatego wylacza zawor 1biegu. Wystarczy ze ktorys kosz ma roznice 1 zeba i tak bedzie.. chyba teoria wydaje sie mozliwa bo ten bieg na postoju jest, dopiero jak kola rusza nawet troche to wyskakuje blad. W parametrach jest kilka predkosci i widac ze jedna gdy jest zapiety bieg to ok 200rpm a gdy wyrzuci spada do zera, niestety to tylko launch i nie wiem jakie wartosci powinny byc.. zero wiedzy na ten temat. czujniki w obu skrzyniach sa identyczne. Potencjometr tez, slimak predkosciomierza tez, glowna kosc na skrzyni to tylko elektrozawory i czujnik polozenia czegos tam. wiec musi byc roznica w wielkosci/ ilosci zebow ktoregos kosza..
[ Dodano: 14-04-2014, 16:23 ]
co najciekawsze zaden automaciarz z bialegostoku tez nie wie jak mi pomoc.. diagnoza: zla skrzynia.. ale to malo dociekliwe i fachowe. Nie takie rzeczy w skrzyni sie wymienialo i jezdzilo wiec jak ktos mi pokaze ktore kosze w tej skrzyni sie roznia wysylam duza butelke dobrej wodki
Marcino - 14-04-2014, 22:39
uwazam że jesteście blisko rozwiązania. A kompa od skrzyni da się fash-ować czy to wartości na stałe wbite?
Bartek - 14-04-2014, 23:17
złe wieści - od 1996 do 2001 roku wszystkie automaty F4A41, 42-1, 42-2 i 51 miały przełożenie 1 biegu 1:2.842. Różnią się przełożniem głównym od 1:3.735 do 1:4.407 i przełożeniem do prędkościomierza.
Sprzęgło underdrive (rozumiem, że to 1 bieg) i jego kosz to pierwszy kosz po zdjęciu pompy oleju.
Napisz dokładnie jakie masz skrzynie (cały kod F4A4x-x-xxxx) - napiszę dokładnie z czego na jaki rynek pochodzą i jakie mają przełożenia
perkuss napisał/a: | diagnoza: zla skrzynia |
To mi przypomniało stary dowcip o kierowcy autokaru wycieczkowego z grupą małolatów, który zepsuł się gdzieś w szczerym polu. Kierowca grzebie w silniku, podchodzi uczestnik wycieczki i mówi:
- psepana, a ja wiem co się zepsuło!
- nie przeszkadzaj mały, pracuję
po pół godzinie, sytuacja się powtarza, po następnych 15 minutach młody podchodzi do wściekłego już kierowcy:
- psepana, a ja wiem co się zepsuło!
- no słucham co się zepsuło?
- autokal psepana się zepsuł
radek8622 - 14-04-2014, 23:26
perkuss - 15-04-2014, 10:50
Bartek, pozdejmuje filtry obudowy o podam Ci kod. Tymczasem ktoś moze powie gdzie jest TCU w Galancie? zaraz namierze sterownik od tej carismy co swapowana skrzynia, zobacze jak działa. tylko nie wiem gdzie on jest..
Owczar - 15-04-2014, 11:26
Konsola środkowa tuż obok ECU na tunelu środkowym. Dostaniesz się tam demontując tapicerką po bokach konsoli.
|
|
|