To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Realne spalanie w Outlanderze 2.0 DID?

emil_d - 11-03-2014, 23:31

Maddox napisał/a:
No wlasnie panowie, jak to w koncu jest z tym halasem przy 2.0 did?
Czy na prawde te auta z tym silnikiem sa glosne jak tarpany z andorią?


No niestety - poziom głośności żuk/tarpan - dlatego warto mieć głośne radio :)

Co zabawne - wyraźnie ciszej jest do 110 i powyżej 150 :)

borsak1 - 12-03-2014, 07:37

Puzonik83 napisał/a:
900km to musiało ci zejść spalanie do około 6l. Ja kiedyś jechałem do Sandomierza z Lublina i 5,9l/100km wyszło mi, ale to nie jazda.
z tą niby małą różnicą ze ja miałem 2.2 DiD w mivecu a to jest inna bajka.
kaammyyk - 12-03-2014, 19:47

emil_d napisał/a:
Maddox napisał/a:
No wlasnie panowie, jak to w koncu jest z tym halasem przy 2.0 did?
Czy na prawde te auta z tym silnikiem sa glosne jak tarpany z andorią?


No niestety - poziom głośności żuk/tarpan - dlatego warto mieć głośne radio :)

Co zabawne - wyraźnie ciszej jest do 110 i powyżej 150 :)


Ja trochę podobne mam odczucia tzn wydaje mi się , że trochę ciszej jest 140 niż 120-130 .
Zauważyłem , że trochę drgania są mniejsze / np lusterko wsteczne / :biggrin:

13zbyszek13 - 13-03-2014, 11:17

Maddox napisał/a:
No wlasnie panowie, jak to w koncu jest z tym halasem przy 2.0 did?
Czy na prawde te auta z tym silnikiem sa glosne jak tarpany z andorią?


Kolego nie miałem tego utka o którym piszesz i nie mogę porównać O II z 2.0 DID do niego. O II miałem i nie jest w nim jakoś strasznie głośno.

Molo - 16-10-2016, 22:12

emil_d napisał/a:
Mój pali:
w cyklu miejskim - około 10l/100
na trasie 110km/h - 6,5l/100
na trasie 120km/h (+10 Tuskowe) - 7,5 - 8l/100
na trasie 140km/h (+10 Tuskowe) - 9 -9,5l/100


Witam, odgrzeje trochę kotleta, ale jestem tu nowy to może coś mądrego ktoś podpowie ;) Od paru dni jestem posiadaczem 2.0 did 2008 (przebieg 190kkm)
auto bardzo ładnie chodzi, nie kopci odpala bez zająknięcia. Natomiast o spalaniu kolegi powyżej mogę tylko pomarzyć.

Dzisiaj na prostej trasie zrobiłem testy na tempomacie i wyszły poniższe wyniki. każda prędkość po kilka kilometrów na płaskim, pusty samochód, tylko kierowca, koła fabryczne 18:
90km/h ----6.5l
100/h ----- 8.0
110km/h - 9.5
120km/h - 10.2

Czy coś robię źle ? Co mogę zrobić aby osiągnąć takie wyniki jakimi szczyć się emil_d ?
Filtr powietrza czysty. Na co zwrócić uwagę, co sprawdzić, pomierzyć ?

pozdrawiam,
Marek

jurellas - 16-10-2016, 22:42

Takie pomiary nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
Dla mnie osobiście jedynym realnym pomiarem średniego spalania jest następujący test -
Zalewasz bak po korek /widzisz paliwo/ zerujesz licznik pomocniczy,przejeżdżasz dowolny dystans - najlepiej aż do rezerwy - znowu tankujesz po korek i mnożysz wlane paliwo razy 100 wynik dzielisz przez przejechane kilometry i masz do setnej lub więcej po przecinku.
Mnie wyszło 7.4 z lekką nogą latem 7.8 zimą - trasa mieszana Mam z 2.0 did zmapowane na 173 kuce,czy 163 bo już sam nie pamiętam :-/

Molo - 17-10-2016, 21:00

jurellas, i jaka jest u Ciebie różnica między prawdziwym spalaniem mierzonym przy tankowaniu a wskazywanym na kompie ? jest to możliwe że aż taki rozrzut ?
Miałem wcześniej Rovera 75 i Astrę H. W obu komp czasem przekłamywał ale o max 0.2 l/100km.

alojso - 18-10-2016, 11:46

W nowych autach przekłamywanie na poziomie 1l na 100km jest normą. Miałem tak w foresterze, leonie, x3 i tak samo mam w outlanderze.
misiek767 - 18-10-2016, 19:15

Jeżeli chodzi o rekord spalania , udało mi się zejść na trasie do 5,6 l na 100 km , ale jazd do 110 km na godzinę max. Przed chipem nie udało mi się zejść poniżej 6.5l na 100km
Molo - 18-10-2016, 21:25

misiek767 napisał/a:
Przed chipem

chip masz na 170km ?
Też mocno rozważam, ale jakoś mi się wydaje że 170km to trochę przesada jak na 2.0. Szkoda mi trochę auta - ale bym chciał aby był trochę mniej ociężały.
W Rover 75 podciągnąłem ze 116 na 130km (2.0 cdti od BMW). Auto stało się mniej ociężałe i wymagało mniejszego użycia gazu. przez to spalanie wyraźnie spadło przy takim samym trybie jazdy.

właśnie taki byłby mój cel chipowania. Tutaj też rozważam +15 lub max +20km.
Jest to potwierdzone że po chipie spalanie się poprawia ?

jurellas - 20-10-2016, 08:49

Molo napisał/a:
jurellas, i jaka jest u Ciebie różnica między prawdziwym spalaniem mierzonym przy tankowaniu a wskazywanym na kompie ? jest to możliwe że aż taki rozrzut ?
Miałem wcześniej Rovera 75 i Astrę H. W obu komp czasem przekłamywał ale o max 0.2 l/100km.

Byś może też przekłamuje około 1L ,nie zwracam na to uwagi.
Różne warunki i czynniki mają wpływ na spalanie,przy np wyłączonej klimatyzacji też mamy mniejsze spalanie co widać na kompie.

PiotrKw - 20-10-2016, 17:39

Molo napisał/a:
ale jakoś mi się wydaje że 170km to trochę przesada jak na 2.0.


?? Chyba nie przy dzisiejszych konstrukcjach . Małem Korando II z silnikiem 2.0 o mocy 175 KM fabrycznie . Teraz miedzy innymi mam Multivana T5 2.0 BITurbo który ma silnik o mocy 180KM fabrycznie a jest tuningowany na 200 KM tak jak w T6 i uznany przez ASO VW.
Jedynym problemem jest utrzymanie wymiany oleju na poziomie 15 tyś km a nie 20-30 tyś km dla olei LongLife czy wręcz określanej przez komputer na poziomie stylu jazdy która to wymiana może dochodzić i do 40-50 tyś km .
A pózniej przy 100 tyś km silnik nadaje się do wymiany i odmawia współpracy .

rezon - 20-10-2016, 19:30

mój rekord spalania to 5,2 z tankowania - trasa plus trochę miasta. Z samej trasy na kompie było 4,8. Przed tuningiem rekord był o 0,5l wyższy.
PiotrKw napisał/a:
Jedynym problemem jest utrzymanie wymiany oleju na poziomie 15 tyś km a nie 20-30 tyś km dla olei LongLife czy wręcz określanej przez komputer na poziomie stylu jazdy która to wymiana może dochodzić i do 40-50 tyś km .
A pózniej przy 100 tyś km silnik nadaje się do wymiany i odmawia współpracy

Olej od początku zmieniałem co 20kkm czyli zgodnie z instrukcją i jakoś 155kkm, z czego ponad 80kkm po tuningu przejechał bez problemów i nie wykazując ŻADNYCH oznak zużycia. Równie ważne jest jak i gdzie się jeździ, co się leje - a nie tylko zmieniać częściej. Można, tylko po co?
Molo napisał/a:
Jest to potwierdzone że po chipie spalanie się poprawia ?
zależy kto i jak chipuje, a później jak operujesz nogą. Może wychodzić i więcej. Po chipie min miałem mniej (5,2), ale max więcej (12,3) :twisted:
Molo - 22-10-2016, 09:28

jurellas napisał/a:
Takie pomiary nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.

Po próbie na stacji spalanie średnie miejskie wyszło 8.7 !!
Od pełnego, po zrobieniu 460 km (120km trasa reszta miasto) weszło 40.0l paliwa. Faktycznie wygląda to przyzwoicie :)
Mimo to komp średni zawsze podczas jazdy pokazuje ponad 10-11-12. chyba nigdy nie pokazał poniżej 10.
wskaźnika chwilowego nie biorę w ogóle pod uwagę. Nawet nie powinno go chyba być. Każde lekkie dotknięcie pedału gazu to skok do 15-20l

Pytanie. czy w zwykłym rokfrordzie (bez nawigacji) jest możliwość skorygowania tego wskaźnika (sredniego) tak aby przynajmniej oscylował w pobliżu przwdy ?

jurellas - 22-10-2016, 15:38

Ja bym nie majstrował bo całą prawdę już znasz :mrgreen:
Trzeba przyznać że nogę masz nie lekką,mnie wychodzi litr mniej ale jeżdżę jak na dziadziusia przystało :badgrin:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group