Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Realne spalanie w Outlanderze 2.0 DID?
emil_d - 11-03-2014, 23:31
Maddox napisał/a: | No wlasnie panowie, jak to w koncu jest z tym halasem przy 2.0 did?
Czy na prawde te auta z tym silnikiem sa glosne jak tarpany z andorią? |
No niestety - poziom głośności żuk/tarpan - dlatego warto mieć głośne radio
Co zabawne - wyraźnie ciszej jest do 110 i powyżej 150
borsak1 - 12-03-2014, 07:37
Puzonik83 napisał/a: | 900km to musiało ci zejść spalanie do około 6l. Ja kiedyś jechałem do Sandomierza z Lublina i 5,9l/100km wyszło mi, ale to nie jazda. | z tą niby małą różnicą ze ja miałem 2.2 DiD w mivecu a to jest inna bajka.
kaammyyk - 12-03-2014, 19:47
emil_d napisał/a: | Maddox napisał/a: | No wlasnie panowie, jak to w koncu jest z tym halasem przy 2.0 did?
Czy na prawde te auta z tym silnikiem sa glosne jak tarpany z andorią? |
No niestety - poziom głośności żuk/tarpan - dlatego warto mieć głośne radio
Co zabawne - wyraźnie ciszej jest do 110 i powyżej 150 |
Ja trochę podobne mam odczucia tzn wydaje mi się , że trochę ciszej jest 140 niż 120-130 .
Zauważyłem , że trochę drgania są mniejsze / np lusterko wsteczne /
13zbyszek13 - 13-03-2014, 11:17
Maddox napisał/a: | No wlasnie panowie, jak to w koncu jest z tym halasem przy 2.0 did?
Czy na prawde te auta z tym silnikiem sa glosne jak tarpany z andorią? |
Kolego nie miałem tego utka o którym piszesz i nie mogę porównać O II z 2.0 DID do niego. O II miałem i nie jest w nim jakoś strasznie głośno.
Molo - 16-10-2016, 22:12
emil_d napisał/a: | Mój pali:
w cyklu miejskim - około 10l/100
na trasie 110km/h - 6,5l/100
na trasie 120km/h (+10 Tuskowe) - 7,5 - 8l/100
na trasie 140km/h (+10 Tuskowe) - 9 -9,5l/100 |
Witam, odgrzeje trochę kotleta, ale jestem tu nowy to może coś mądrego ktoś podpowie Od paru dni jestem posiadaczem 2.0 did 2008 (przebieg 190kkm)
auto bardzo ładnie chodzi, nie kopci odpala bez zająknięcia. Natomiast o spalaniu kolegi powyżej mogę tylko pomarzyć.
Dzisiaj na prostej trasie zrobiłem testy na tempomacie i wyszły poniższe wyniki. każda prędkość po kilka kilometrów na płaskim, pusty samochód, tylko kierowca, koła fabryczne 18:
90km/h ----6.5l
100/h ----- 8.0
110km/h - 9.5
120km/h - 10.2
Czy coś robię źle ? Co mogę zrobić aby osiągnąć takie wyniki jakimi szczyć się emil_d ?
Filtr powietrza czysty. Na co zwrócić uwagę, co sprawdzić, pomierzyć ?
pozdrawiam,
Marek
jurellas - 16-10-2016, 22:42
Takie pomiary nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
Dla mnie osobiście jedynym realnym pomiarem średniego spalania jest następujący test -
Zalewasz bak po korek /widzisz paliwo/ zerujesz licznik pomocniczy,przejeżdżasz dowolny dystans - najlepiej aż do rezerwy - znowu tankujesz po korek i mnożysz wlane paliwo razy 100 wynik dzielisz przez przejechane kilometry i masz do setnej lub więcej po przecinku.
Mnie wyszło 7.4 z lekką nogą latem 7.8 zimą - trasa mieszana Mam z 2.0 did zmapowane na 173 kuce,czy 163 bo już sam nie pamiętam :-/
Molo - 17-10-2016, 21:00
jurellas, i jaka jest u Ciebie różnica między prawdziwym spalaniem mierzonym przy tankowaniu a wskazywanym na kompie ? jest to możliwe że aż taki rozrzut ?
Miałem wcześniej Rovera 75 i Astrę H. W obu komp czasem przekłamywał ale o max 0.2 l/100km.
alojso - 18-10-2016, 11:46
W nowych autach przekłamywanie na poziomie 1l na 100km jest normą. Miałem tak w foresterze, leonie, x3 i tak samo mam w outlanderze.
misiek767 - 18-10-2016, 19:15
Jeżeli chodzi o rekord spalania , udało mi się zejść na trasie do 5,6 l na 100 km , ale jazd do 110 km na godzinę max. Przed chipem nie udało mi się zejść poniżej 6.5l na 100km
Molo - 18-10-2016, 21:25
misiek767 napisał/a: | Przed chipem |
chip masz na 170km ?
Też mocno rozważam, ale jakoś mi się wydaje że 170km to trochę przesada jak na 2.0. Szkoda mi trochę auta - ale bym chciał aby był trochę mniej ociężały.
W Rover 75 podciągnąłem ze 116 na 130km (2.0 cdti od BMW). Auto stało się mniej ociężałe i wymagało mniejszego użycia gazu. przez to spalanie wyraźnie spadło przy takim samym trybie jazdy.
właśnie taki byłby mój cel chipowania. Tutaj też rozważam +15 lub max +20km.
Jest to potwierdzone że po chipie spalanie się poprawia ?
jurellas - 20-10-2016, 08:49
Molo napisał/a: | jurellas, i jaka jest u Ciebie różnica między prawdziwym spalaniem mierzonym przy tankowaniu a wskazywanym na kompie ? jest to możliwe że aż taki rozrzut ?
Miałem wcześniej Rovera 75 i Astrę H. W obu komp czasem przekłamywał ale o max 0.2 l/100km. |
Byś może też przekłamuje około 1L ,nie zwracam na to uwagi.
Różne warunki i czynniki mają wpływ na spalanie,przy np wyłączonej klimatyzacji też mamy mniejsze spalanie co widać na kompie.
PiotrKw - 20-10-2016, 17:39
Molo napisał/a: | ale jakoś mi się wydaje że 170km to trochę przesada jak na 2.0. |
?? Chyba nie przy dzisiejszych konstrukcjach . Małem Korando II z silnikiem 2.0 o mocy 175 KM fabrycznie . Teraz miedzy innymi mam Multivana T5 2.0 BITurbo który ma silnik o mocy 180KM fabrycznie a jest tuningowany na 200 KM tak jak w T6 i uznany przez ASO VW.
Jedynym problemem jest utrzymanie wymiany oleju na poziomie 15 tyś km a nie 20-30 tyś km dla olei LongLife czy wręcz określanej przez komputer na poziomie stylu jazdy która to wymiana może dochodzić i do 40-50 tyś km .
A pózniej przy 100 tyś km silnik nadaje się do wymiany i odmawia współpracy .
rezon - 20-10-2016, 19:30
mój rekord spalania to 5,2 z tankowania - trasa plus trochę miasta. Z samej trasy na kompie było 4,8. Przed tuningiem rekord był o 0,5l wyższy.
PiotrKw napisał/a: | Jedynym problemem jest utrzymanie wymiany oleju na poziomie 15 tyś km a nie 20-30 tyś km dla olei LongLife czy wręcz określanej przez komputer na poziomie stylu jazdy która to wymiana może dochodzić i do 40-50 tyś km .
A pózniej przy 100 tyś km silnik nadaje się do wymiany i odmawia współpracy |
Olej od początku zmieniałem co 20kkm czyli zgodnie z instrukcją i jakoś 155kkm, z czego ponad 80kkm po tuningu przejechał bez problemów i nie wykazując ŻADNYCH oznak zużycia. Równie ważne jest jak i gdzie się jeździ, co się leje - a nie tylko zmieniać częściej. Można, tylko po co? Molo napisał/a: | Jest to potwierdzone że po chipie spalanie się poprawia ? | zależy kto i jak chipuje, a później jak operujesz nogą. Może wychodzić i więcej. Po chipie min miałem mniej (5,2), ale max więcej (12,3)
Molo - 22-10-2016, 09:28
jurellas napisał/a: | Takie pomiary nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. |
Po próbie na stacji spalanie średnie miejskie wyszło 8.7 !!
Od pełnego, po zrobieniu 460 km (120km trasa reszta miasto) weszło 40.0l paliwa. Faktycznie wygląda to przyzwoicie
Mimo to komp średni zawsze podczas jazdy pokazuje ponad 10-11-12. chyba nigdy nie pokazał poniżej 10.
wskaźnika chwilowego nie biorę w ogóle pod uwagę. Nawet nie powinno go chyba być. Każde lekkie dotknięcie pedału gazu to skok do 15-20l
Pytanie. czy w zwykłym rokfrordzie (bez nawigacji) jest możliwość skorygowania tego wskaźnika (sredniego) tak aby przynajmniej oscylował w pobliżu przwdy ?
jurellas - 22-10-2016, 15:38
Ja bym nie majstrował bo całą prawdę już znasz
Trzeba przyznać że nogę masz nie lekką,mnie wychodzi litr mniej ale jeżdżę jak na dziadziusia przystało
|
|
|