Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Wzrasta temp. na wskaźniku
plecho1 - 15-03-2014, 21:32
Ja u siebie nie sprawdzałem ile przewodów idzie do wentylatora, jeśli też 2, to być może ten drugi bieg to załączenie się dodatkowo wentylatora od klimy. Jeśli z układem chłodzenia wszystko jest OK, to czły układ jest tak wydajny, że bardzo rzadko włącza się wentylator w tym autku.
djpol2 - 16-03-2014, 07:08
Może macie rację tak widocznie musi być. Jak byłem u gazownika na kontroli 10 przejechaniu 1000km, jak się podłączył pod gaz to widziałem temp. na reduktorze 65 stopni. A na wskaźniku było na środku. Postaram się do jutra podpiąć pod kompa auto. Wtedy zobaczę co mi pokaże.
plecho1 - 16-03-2014, 07:40
Wskazania temperatury reduktora raczej nie będą się pokrywały z kilku względów, u mnie reduktor ma o 8 stopni niższą temperaturę niż silnik więc tym nie ma się co za bardzo sugerować. Środek skali na wskaźniku to też nie 90 stopni a pewien przedział od około 70 do około 90.
djpol2 - 16-03-2014, 08:44
A jaka oporność ma mieć ten czujnik temp. ecu przy 90 stopniach?
robertdg - 16-03-2014, 09:35
plecho1 napisał/a: | Wskazania temperatury reduktora raczej nie będą się pokrywały z kilku względów, u mnie reduktor ma o 8 stopni niższą temperaturę niż silnik więc tym nie ma się co za bardzo sugerować. Środek skali na wskaźniku to też nie 90 stopni a pewien przedział od około 70 do około 90. | Sprawdź na kompie jak ECU rejestruje temperature i co jest na wskaźniku, z tego co zaobserwowałem to początek skali około 60stopni a środek skali to 89±°5C (przybliżony środek tak czasami od 2-3mm poniżej do właściwego położenia)
djpol2Jak pisałem na początku i jak napisane powyżej najlepiej sprawdzić pod komputerem wskazania rzeczywiste, może być tak, że na czujniku tempoeratury jest osad i wprowadza w bład odczytu (poprzednik mógl jeździć na wodzie zanim wymienił chłodnice, albo używał do dolewek jakiegoś płynu co miał tendencje do osadów)
Może być jeszcze taka kwestia, że ktoś grzebał przy zegarach i nie skalibrował wskazówek, ale odczyt na kompie prawde powie
Dwupinowy czujnik przy 80°C powinien miec rezystancję rzędu 0,26-0,36kΩ (ze wzrostem temp. opornośc maleje)
djpol2 - 17-03-2014, 19:26
Drodzy koledzy miałem podać dziś informacje po podłączeniu kompa do ecu i mi się udało. Miałem interfejs autocom cdp+ i się nie udało. Zostaje mi omomierz tylko, chyba że macie inny sposób.
plecho1 - 17-03-2014, 20:16
Możesz się podłączyć kablem VAG KKL i programem Evoscan tak jak jest opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
djpol2 - 21-03-2014, 06:22
Koledzy sprawdzałem omomierzem i rezystancja czujnika do ecu miała 0,254 kOhma i kreska była na środku prawie, natomiast do wskaźnika miała 0,057 kOhma. Jak przekroczył wskaźnik połowę to kompa było 0,224, do wskaźnika 0,042. Termostat już był otwarty. Na razie nie mam kabla do kompa więc sprawdzałem tak. Jak myślicie może być uszk. czujnik do wskaźnika. On jest jakiś taki zardzewiały jak patrzyłem ile go wystaje. Zresztą nie wiem jaka ma mieć rezystancję.
|
|
|