[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lancer 1.8 DI-D 115 KM
cwaniak - 31-03-2014, 18:07
Przejrzałem wszystkie informacje i muszę stwierdzić ze tylko narzekają osoby które nie jeżdżą DI_Dkiem. lobuzek, ja w ciągu roku smignołem około 30-tys km Cari DI-D miasto, drogi lokalne i silniczek mnie nie zawiódł
lobuzek - 31-03-2014, 22:04
Ja od zeszłej soboty przestałem jeździć dieslem po prawie 4 latach, zrobiłem w trasie ok. 100 kkm. Cieszę się że wróciłem do benzyny, która nie będzie generowała takich kosztów. Co do silnika DID w Carismie, to jednak starsza, bardzie odporna jednostka na gniecenie w mieście. Nie ma DPF-u, kosztownych wtryskiwaczy i rożnych pierdółek, które mogą paść. Ja osobiście wolę nieco większe spalanie i święty spokój, niż 4 litry na 100 km i doktoryzowanie się z dieslem i dokładanie sporych kwot.
Tak czy inaczej, oby Twój motór śmigał bezawaryjnie
cwaniak - 02-04-2014, 13:12
lobuzek napisał/a: | Ja od zeszłej soboty przestałem jeździć dieslem |
Ale piszesz konkretnie o DI-D, czy o innej jednostce diesla
pablo diablo - 02-04-2014, 16:10
Mimo że Diesle maja plusy i minusy to twierdze że DID w lancerach i ASX naprawdę super konstrukcja są modele które mają po 400 tys i bez żadnych awarii, ważna ostatnia aktualizacja softu gdzie dopracowali mieszankę wtrysku i jest bardzo dużo pozytywnych opinii o tym nowym sofcie do tych jednostek. akcja serwisowa, ja ten soft mam od grudnia i potwierdzam. ważne jest jedno- a raczej 3 zmieniać olej co 10 tys i dbać o turbo i dpfa, i będzie dobrze
msnboss - 05-04-2014, 23:40
Ja osobiście mam 1.8 DI-D cykl jazdy jest mieszany. Do pracy mam ok 14km co prawda obwodnicą ale zanim do niej dojadę to stoję kilka razy na światłach. Sprawdzałem ostatnio DPF i tester nie wykazał żadnych nieprawidłowości, wypalony idealnie. Trochę przesadzacie z głaskaniem tych diesel'ów. Ja mam aktualnie przebieg 45 tys km i nic niepokojącego się nie dzieje a autem jeżdżę już ok rok.
Poza tym DPF w serwisie wypalają przez wymuszenie za pomocą kompa serwisowego za 200zł
Ludzie narzekali na AS-G czyli start and stop, ja również ten system posiadam i nie ma żadnych problemów z wypalaniem DPF powiem więcej w mojej ocenie to oszczędza DPF bo auto na postoju gaśnie.
Reasumując polecam 1.8 DI-D
lobuzek - 06-04-2014, 12:42
cwaniak napisał/a: | lobuzek napisał/a: | Ja od zeszłej soboty przestałem jeździć dieslem |
Ale piszesz konkretnie o DI-D, czy o innej jednostce diesla |
Pozbyłem się Focusa C-Maxa rok 2004 z dieslem 2,0 tdci. Silnik fajny, jeden z lepszych na rynku w tej klasie, bo to konstrukcja PSA, nie nieudany diesel Forda (montowany np. w Mondeo mk III), fabrycznie bez DPF-u. Przy przebiegu 200 000 km z ulgą wsiadłem do benzyny, bo udało mi się uciec przed istotnymi awariami.
Na pewno nowy diesel nie będzie sprawiał kłopotów, ja pisałem z perspektywy użytkownika, który 5 razy objechał Ziemię dookoła . Tak czy inaczej, we krwi mam benzynę, nie olej napędowy, a zachowanie Lancerowego silnika 1,6 powoduje, że nie chcę wysiadać z auta. W porównaniu do innych jednostek 1,6 (np. Zetec Forda który miałem w Focusie I) auto jedzie jak szalone, przyspiesza od 1000 obrotów do ogranicznika i ogólnie sprawia wrażenie jakby było znacznie mocniejsze.
reneyvan - 15-08-2014, 21:10
Odkopię temat.
Czy Lancer 1.8 DiD jest dostępny w Polsce?
Na stronach dealerów i MMC nie ma, ale np. na niemieckiej stronie MMC jest.
mjsystem - 16-08-2014, 09:00
reneyvan napisał/a: | Czy Lancer 1.8 DiD jest dostępny w Polsce? |
W ofercie salonów nie ma. Najlepiej zapytaj jakiegoś dilera, może Jacki się wypowie? Przyznam, że zaskoczyła mnie ta sytuacja.
wiewioor - 16-08-2014, 10:05
ok. 3 miesiące temu wysłałem maila z zapytaniem o Diesle. Mieli niby sprowadzić do salonów właśnie wersje 115 KM - ale jak widać do dzisiaj się to nie udało.
mb95 - 19-10-2014, 19:50 Temat postu: Kilka pytań o diesla Witam,
Mam kilka pytań dotyczących Lancera w dieslu 1.8. Po pierwsze jak to jest z dostępnością tego silnika u nas w kraju? Wiem, że jest ciągle produkowany choćby dlatego, że jest cały czas dostępny w ASX. Po drugie u naszych zachodnich sąsiadów widziałem samochody z dieslem o mocy 116 km, czym on się różni w stosunku do wersji 150 km? Jest to ten sam silnik tylko o mniejszej mocy czy kompletnie inna konstrukcja? Ciekawi mnie jeszcze jakie są opinie na temat diesli w Lancerach, jest może jakiś użytkownik na forum?
Pozdrawiam
wiewioor - 20-10-2014, 08:19
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86324
Poczytaj ten temat.
W Polsce brak dostępnych modeli Lancera z 1.8 did (150KM). Swego czasu pytałem w MMC czego nie sprzedają diesli - to mi odpisali że niedługo powinni mieć wersje właśnie 116 KM - do dzisiaj ich brak.
CO do zasady - uważać na silniki z gamy VW. Natomiast japońskie motory 4N1 uważane za udane jednostki.
krzychu - 20-10-2014, 08:23
mb95 - z tego co wiem to wersja 116KM jest obcięta elektroniczne (ma ścięty moment na wysokich obrotach) aby zmieścić się w niższe podatki czy ubezpieczenie w niektórych krajach. W sumie jak ktoś jeździ do 3 tys obrotów to nawet nie zauważy różnicy bo dopiero powyżej 3 tys była chyba różnica. A mała dostępność bo ogólnie dopłata względem benzyny była dość duża.
DyrmaZasadniczo - 27-12-2016, 17:32
Panowie, chciałbym się dołączyć do dyskusji, która już jakiś czas temu się zaczeła
Niedawno sprzedałem swoja carisme 1.6 (ruda juz ja strasznie szarpała, lało się ze skrzyni itd ).
Chcę się przesiąść na Lancera, patrzylem na 2.o diesla ale slabe opinie miewał na forum.
Moje pytanie jest takie czy ten 1.8 DiD to jest mivec? bo cos mi sie nie zgadza, wydawalo mi sie ze miveci tylko w benyznowcach były?
lobuzek - 27-12-2016, 19:27
To jest Mivec. Pierwszy taki diesel.
wiewioor - 28-12-2016, 10:31
oznaczenie mivec dotyczy zmiennych faz rozrządu. W innych markach odpowiednio nazywane Vtec (Honda) , VANOS (BMW), VVL (Nissan) czy inne.
lobuzek napisał/a: | Pierwszy taki diesel. |
Jako pierwszy diesel ze zmiennymi fazami rozrządu. Zgadza się.
DyrmaZasadniczo napisał/a: | Chcę się przesiąść na Lancera, patrzylem na 2.o diesla ale slabe opinie miewał na forum. |
co do jednoski VW faktycznie był to nieudany motor. Natomiast 4N13 (1.8 DiD) to już całkiem inna jednostka produkowana przez japończyków. Zbiera bardzo dobre opinie. Poczytaj o ASX (gdyż tam było najwięcej tych jednostek)
|
|
|